Valhalla_
Aktiv medlem
Coilkonvertering Lyrik, on the cheap.
Jag har i den röda fjädern, för 72-80 kg tror jag det var. Jag ligger väl i övre spannet då. Men jag vet inte vad fjäderkonstanten är för RS anger det bara som "medium". I min smashpot har jag 45 fjäder, och har provat 50 men då blev den för hård tyckte jag. 5 lb skillnad kändes mer än jag trodde.Det låter ju helt sjukt med så mycket slaglängd. Vad har du för fjäderkonstant egentligen? Jag har grava problem att bottna min 130 mm Pike med Smashpot där jag tagit bort shimstacken för antibottnings-tjofräsen helt. Väger 85-90 pannor cykelklar och fjädern är 50 lb/in, vilket ger ~25% sag sittande och ~30% stående.
Tyder väl i och för sig kanske snarast på att min Charger är allt annat än frisk.
Det där går att lösa. Har ingen bild, men jag har satt en gummimojäng mellan kronan och stänkan som bygger ungefär 1 cm på höjden. Skärmen kommer rätt nära däcket men går fritt. Dubbelhäftande tejp på båda sidor av gummit och sen buntband runtom hela kalaset som vanligt. ?
Vad ska du ha för din defekta chargerdämpare? Jag köper den av dig. Kanske ett byte rakt av mot en nästan ny charger RC ? Edit: äh, jag har ju lyrik, så det går väl ändå inte. ?
Får fixa någon liknande lösning till mudhuggern helt enkelt.
Edit: snygg lösning!