Colting börjar med MTB...

matteboy skrev:
-------------------------------------------------------
> Blygsam kille :-)
>
> " Jag har sex VM- och EM-medaljer i triathlon. Ju
> mindre mjöl, spannmål, pasta och socker jag åt
> till vardags, desto bättre presterade jag. Jag
> har sprungit maran, under en Ironman, på 2.44. I
> somras simmade jag 64 mil på 39 dagar. Jag är
> aldrig sjuk. Jag är aldrig fet. Mina
> hälsovärden och blodfetter är off the charts
> PERFEKTA
! Och jag har ALDRIG ätit Paolo Robertos
> fucking pasta."

Ööh?!? Antingen är dom väl perfekta eller så är dom inte perfekta. Han är säkert en sån där typ som komparerar optimal också. :-(

Trist. Mycket blod.

Colting är nog väldigt snabb i vattnet och säkert stark där det är lättcyklat.

Jag killgissar att någon antingen blev frustrerad av att fastna bakom och gav sig på en dum omkörning, alternativt blev helt tagen på sängen av att han sänkte farten på ett ställe där man förväntas öka.

Förstår inte. På sin insta gnäller han lite och undrar om mtbsporten är sådär, och att han aldrig sett det i triathlonsammanhang, men alltså MTB var ju liksom en del i tävlingen? Halt och lerigt såg det ut att vara också.
Han säger att den som cyklade omkull bakifrån borde ha simmat snabbare, han som körde på förmodligen inte med flit tänkte nog tvärt om... Simmar du sådär snabbt så ska du nog kunna cykla också.

Tråkigt IAF. Stygn i lillfingret blev det för alla som undrar.
Dessa tävlingar när det jagas mikrosekunder är nog halvbra.

Apropå simning - brukar det inte vara relativt hårt i det momentet i triathlon, eller stannar man upp och kollar hur det gick med den bakom som fick en fot i nyllet?

Men han visste ju vad han gav sig in på, i postningen före skrev han:

MTB på hög nivå kräver en hel del offervillighet och First Blood. Jag har nada av det. Conrad Stoltz, världens bästa Xterra-triathlet ever sade; ”if you don’t bleed at the end of a race, you didn’t go fast enough”. Ouch.

Tillbaka
Topp