ComHem, fuck you!

ComHem, fuck you!
Fick ett brev förra veckan från Tele2 där de sa att de ska sälja sin kabel- och fiber-verksamhet och flytta över oss till... Telenor. Puh, det hade kunnat gå illa.

ComHem, fuck you!
AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaha....då plockade Com Hem bort
> Åjrosport.....Fuck you Com Hem, nu blire nått
> annat!

Vadå plockade bort?

ComHem, fuck you!
cyklariskogen skrev:
> AxelSthlm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jaha....då plockade Com Hem bort
> > Åjrosport.....Fuck you Com Hem, nu blire nått
> > annat!
>
> Vadå plockade bort?

I de nya paketen finns inte eurosport som tillval, söker jag på sportkanaler kommer inte eurosport upp....
Jag har fortfarande eurosport på min tv förvisso. Men Com hem ringde mig idag och sa att det skall bli förändringar i kanalpaketen.....satt i möte och kunde inte prata till all lycka...

ComHem, fuck you!
prahna skrev:
> De har bytt kanalplats, sök om alla kanaler....

Varför finns inte Eurosport med på Com hems hemsida, i kanalpaketen då?
Jag vet att de har flyttats från plats 12 och 13 till 101 och 103......men det var ju ett tag sedan.

ComHem, fuck you!
CH är sedan länge ute ur vår hyresrätt, halleluja! Nu testar vi http://magine.com/se ett tag för att se om det är ngt att ha. Än så länge, efter några månader, känns det rätt ok faktiskt. Speciellt efter att de nyligen la in eurosport2 utöver den "vanliga" som funnits länge.

ComHem, fuck you!
Hur ser man HBO Nordic på TV:n?

KOmmer Game of Thrones Säsong 4 på HBO N?

Netflix, är det något att ha?

Jag har en AppleTV men har inte börjat använda den. Och en MacBook Pro 13" (mid 2010) om det är till hjälp.

ComHem, fuck you!
Atlas skrev:

> Netflix, är det något att ha?

Nej, det tycker jag inte. Inget nytt. Bara tidiga säsonger av gammla serier. Inte ens b-klass på filmerna.

Dock så är House of Cards riktigt bra.

ComHem, fuck you!
Comhem är roliga!

Mamma har varit kund vid dem sedan 2000 och har för länge sedan, på grund av min inrådan vägrat att prata med dem när de ringer om sina "fantastiska" erbjudanden. Vi/hon väljer själva vad vi vill ha och tar inte snabba beslut per telefon osv. Så när de ringer så säger hon bara "jag är inte intresserad". Hon vill inte ha bundet abonnemang osv

Så helt plötsligt i november förra året så får hon ett modem av dem, alltså bara en avi om du har paket att hämta och där ett nytt modem. Ingen förklaring eller något. Ringer till dem och frågar varför, får beskedet att modemet är hennes och det är bara att använda. En månad senare så kommer det ett brev om att hennes tidigare modem skulle sluta stödjas och därav nytt modem gratis.

Sen att med nytt modem medgav att hon tecknade snabbare icke bundet abonnemang och sparade in 100 kr per månad plus slapp betala 1000 för modemet är väl generöst av Comhem "ironi"

Tydligen så kan det betala sig att neka att tala med comhems telefonförsäljare :)

ComHem, fuck you!
Teckna 12 månader i stöten istället så sparar ni klart mer pengar. Jag har haft mitt tv-abonnemang till halva priset de senaste 3-4 åren eftersom jag alltid ringer och säger upp, samtidigt som Comhem alltid har ett bra erbjudande för att man ska vara kvar.

ComHem, fuck you!
garfunkah skrev:
> Teckna 12 månader i stöten istället så sparar
> ni klart mer pengar. Jag har haft mitt
> tv-abonnemang till halva priset de senaste 3-4
> åren eftersom jag alltid ringer och säger upp,
> samtidigt som Comhem alltid har ett bra erbjudande
> för att man ska vara kvar.

Klart bästa utnyttjandet av affärsmodellen.

ComHem, fuck you!
Nu är det jävligt nära fuck you! Att dom har mage och höja priserna när man får så grymt bättre villkor i icke Cumhem-anslutna fastigheter. Tyvärr finns inga alternativ att välja mellan i föreningen så det blir nog att vara utan nät hemma ett tag.

ComHem, fuck you!
Hoppas det, annars blir det mobilt bredband, får stå ut med skiten ett tag. Hade snarare förväntat mig en sänkning av priset.

ComHem, fuck you!
Vilken överraskning, det är kö för att få säga upp abonnemang! Misstänker man kommer fram direkt om man ska teckna nytt.

ComHem, fuck you!
JLarsson skrev:
> Är det inte märkligt att avtal kan ingås hej
> hopp men måste sägas upp skriftligen?

Har inte haft några problem att säga upp avtal så länge jag kan uppge relevanta uppgifter om att jag är jag (typ personnummer och adress).
Segt att behöva ta det skriftligen...
Visserligen logiskt om du ej står på avtalet men inte annars..

ComHem, fuck you!
JLarsson skrev:
> Är det inte märkligt att avtal kan ingås hej
> hopp men måste sägas upp skriftligen?

Det är inget generellt krav. Däremot står det kanske i avtalet som ingåtts. Det är ett sätt att låsa sina kunder hårdare till sig genom att höja tröskeln för uppsägning. Det funkar säkert jättebra :)

ComHem, fuck you!
Comhem i affärspressen

Bilagor

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    106.6 KB · Besök: 229
ComHem, fuck you!
Den där Pontus på comhem supporten fixade mitt bredband, bra skit. lite klapp på axeln ska han ha.
tydligen hade han kört lite DH för några år sedan.

tack för hjälpen Pontus om du läser detta ikväll ;)

ComHem, fuck you!
Tänkte de kan få lite ros efter all skit ovan :)

Vårt modem har strulat under våren och börjat starta om sig själv. Ibland flera gånger om dagen, ibland med dagar helt utan problem.

Felanmälde strax innan semestern och blev uppringd samma dag där man föreslog återställning av modemet. Sagt och gjort. Gick ett par dagar, sen började det strula igen.

Semestern kom i vägen och jag felanmälde det igen först i går kväll. Idag på förmiddagen ringer det en kille som tycker att det är väl lika bra att vi byter ut det där modemet. Kommer med post i början på nästa vecka.

ComHem, fuck you!
Hade inte Comhem haft monopol på tv och bredband i stora delar av landet så hade de kursat sedan länge. En verksamhet som går ut på att göra sina befintliga användare så olyckliga och irriterade som möjligt går bara att klara om man vet att man har en strid ström med nya kunder som inte har något annat val.

Sidospår: En nasare ringde upp mig förra veckan och ville sälja på oss ett nytt tv-abonnemang. Döm om min förvåning när man inte längre var tvungen att skaffa den värdelösa tivo-boxen för att kunna teckna. Så Comhem ligger väl 15 år efter då, dvs man lanserar en 10 år gammal teknik som ny och sedan tar det ytterligare 5 år att inse att den var så värdelös som alla redan visste :)

ComHem, fuck you!
Jag bor i en BRF med ComHem som leverantör av enbart kabel-TV och har haft så i 2-3 år och tycker de skött sig väldigt bra.
Det har aldrig behövts TiVo-box utan jag kör med CA-modul rätt in i TV:n, inspelningar sköts av TV:n på USB-pinne. Ett antal HD-kanaler finns i standardutbudet och kvaliteten är mycket bra och vi har fritt val av ett antal kanaler i paketen och man kan byta i paketet en gång i månaden utan kostnad

Jag har dock aldrig kontaktat ComHems support så det kan jag inte uttala mig om.

Tidigare hade vi Tele2 och det var verkligen värdelöst, flytt av kanalplatser, avbrott och kanalpaket som var gjutna i sten och dålig bild trots digital kabel-TV. Man var tvungen att ha deras egen externa box, andra fungerade inte inte ens för de fria kanalerna. Jag försökte köpa en box med inspelningsmöjlighet som fanns på deras hemsida men den var slut i över 5år.

Så trots att många spyr galla över ComHem så tycker jag att det är rena frälsningen efter Tele2.

ComHem, fuck you!
Kvalster skrev:
> Jag bor i en BRF med ComHem som leverantör av
> enbart kabel-TV och har haft så i 2-3 år och
> tycker de skött sig väldigt bra.

Samma här. Inte ett fel på varken TV eller bredband vad jag kommer ihåg iaf på de fem år vi har bott här.

Tillbaka
Topp