ComHem, fuck you!

ComHem, fuck you!
Det var två halstabletter som var ute och promenerade och som skulle gå över en väg, och så blev den ena överkörd av en mintgrön Fiat. Sen sa den ena halstabletten till den andra: "Kom Vick så går vi!"

Senast ändrad:
ComHem, fuck you!
Jag har svårt att se att det skulle göra någon större skillnad då de flesta operatörer delar stora delar av näten sedan tidigare. Att det sedan kan skilja på kundbemötande är givet, men jag misstänker att stora delar av organisationen hos Tele2 kommer bestå.

Tele2 har ju redan sedan tidigare sålt av stora delar av sitt egna nät till Telenor (Bredbandsbolaget), så man undrar ju lite hur det står till med dem egentligen.

ComHem, fuck you!
HåkanC sa:
Bonzo sa:
Tele2 har ju redan sedan tidigare sålt av stora delar av sitt egna nät till Telenor (Bredbandsbolaget)
Stämmer verkligen det?
Är det inte så att både Tele2 och Telenor båda äger lika mycket i Net4Mobility?
"Net4Mobility is a joint venture between Telenor Sweden and Tele2 Sweden https://net4mobility.com

/Håkan

Mjo, fast det där är väl bara mobilt? Jag syftade på Tele2's nät för kabel-TV och bredband (TP-nät i flerbostadshus) som såldes av och numera ingår i Telenorkoncernen under namnet Bredbandsbolaget. Det känns lite märkligt att de nu ska ge sig in kabel-TVsvängen igen iom sammanslagningen med ComHem men vem har sagt att affärer måste vara logiska, huvudsaken är väl att rätt personer får feta bonusar.

Hela branschen känns som ett enda stort gruppkn...ll där alla har med varandra att göra på ett eller annat sätt. Att det sedan säljs tjänster under olika namn och systerbolag är ju bara en illusion för att vi som konsumenter ska luras att tro att marknaden är öppen.

ComHem, fuck you!
Bonzo sa:
HåkanC sa:
Bonzo sa:
Tele2 har ju redan sedan tidigare sålt av stora delar av sitt egna nät till Telenor (Bredbandsbolaget)
Stämmer verkligen det?
Är det inte så att både Tele2 och Telenor båda äger lika mycket i Net4Mobility?
"Net4Mobility is a joint venture between Telenor Sweden and Tele2 Sweden https://net4mobility.com

/Håkan

Mjo, fast det där är väl bara mobilt? Jag syftade på Tele2's nät för kabel-TV och bredband (TP-nät i flerbostadshus) som såldes av och numera ingår i Telenorkoncernen under namnet Bredbandsbolaget. Det känns lite märkligt att de nu ska ge sig in kabel-TVsvängen igen iom sammanslagningen med ComHem men vem har sagt att affärer måste vara logiska, huvudsaken är väl att rätt personer får feta bonusar.

Hela branschen känns som ett enda stort gruppkn...ll där alla har med varandra att göra på ett eller annat sätt. Att det sedan säljs tjänster under olika namn och systerbolag är ju bara en illusion för att vi som konsumenter ska luras att tro att marknaden är öppen.

Tele2 var aldrig någon stor aktör på kabel-tv och bredband, så de kanske tyckte att det var logiskt att sälja en liten och udda verksamhet till jätten Bredbandsbolaget (som, om nu någon gjort samma initiala missförstånd som jag, aldrig har ägts av Tele2 och bara till en liten del består av före detta Tele2-infrastruktur).

Comhem, däremot, ger Tele2 egna uttag i en stor del av Sveriges flerbostadshus.

ComHem, fuck you!
Ganska svalt mottagande på aktiemarknaden. Tele2 är ner 6,5% och Com Hem upp 5,5%, vilket sammantaget innebär ett par miljarder i förlorat börsvärde för båda bolagen totalt idag. Börsproffsen kanske läser Happy?

ComHem, fuck you!
DT sa:
Ganska svalt mottagande på aktiemarknaden. Tele2 är ner 6,5% och Com Hem upp 5,5%, vilket sammantaget innebär ett par miljarder i förlorat börsvärde för båda bolagen totalt idag. Börsproffsen kanske läser Happy?

Marknaden tolkar det alltså som jag. Tele2 kommer få släpas i skiten när de måste leva med Comhems urusla varumärke medan det motsatta gäller för Comhem.

ComHem, fuck you!
Jag förstår inte de BRF som fortf sitter med Comhem och betalar för deras tvångsanslutna analog-TV. Vi slängde ut Comhem, matar istället nätet med en vanlig TV-antenn så alla får basic TV-utbud och de som vill kan teckna egna abonnemang via Boxer (som iofs nu oxå är comhem, dock ingen tvångsanslutning och betalning för saker ingen vill ha). Pengarna vi sparar på att inte ha Comhems analog-TV lägger vi på en gruppanslutning till fiber-bredband istället. Bästa beslut BRF:en tagit.

ComHem, fuck you!
Det är förmodligen en fråga om förhandling med Comhem och inte någon tvångsanslutning. Jag bor i en BRF som har avtal med Comhem men det är ett avtal om digitalt utbud där 12 (tror jag) kanaler ingår i basutbudet för föreningen för 85SEK/månad och där ingår SVT1/2 och TV4 som HD-kanaler. Det finns även tillgång till analoga kanaler.

ComHem, fuck you!
Kvalster sa:
Det är förmodligen en fråga om förhandling med Comhem och inte någon tvångsanslutning. Jag bor i en BRF som har avtal med Comhem men det är ett avtal om digitalt utbud där 12 (tror jag) kanaler ingår i basutbudet för föreningen för 85SEK/månad och där ingår SVT1/2 och TV4 som HD-kanaler. Det finns även tillgång till analoga kanaler.
Precis, det är just det "det finns även tillgång till analoga kanaler". De går inte att välja bort, och högst troligen betalar ni 40-45kr för anslutningen inkl analoga kanaler och kanske 40-45kr för de digitala. Vi sade att vi inte vill ha analoga, men det var tvärt nej. Så tvångsanslutningen innebär att bara vara ansluten innebär en kostnad per lägenhet, helt oavsett om föreningen eller någon medlem tecknat några tjänster.
Med marksänt/Boxer betalar föreningen inte ett jota (det är vår egen antenn). Att vara ansluten till BBB kostar inte heller föreningen något (dock har vi valt att gruppansluta för att få bra pris på bredband). Men om vi velat ha kvar Comhem-kabeln för de stackars medlemmar som hade egna abonnemang, skulle föreningen varit tvungen att betala 40-45kr/lgh (alla lgh). Helt barockt, och Comhem åkte således ut på arslet!!

Senast ändrad:
ComHem, fuck you!
ForesterGuy sa:
Konkret sa:
40 procent i vinst gör comhem enligt p1 iaf.

Vad säjer Vänsterpartiet om det?

Det går fint, så länge det inte handlar om vinster i välfärden och att man gör ett bra jobb. Gör man ett uselt jobb så kan man göra vilka vinster man vill. Fråga Ilmar, han har utrett detta och vet allt.

Nu ska jag at en tur i min Trabant, den är bra för ingen tjänade pengar på att bygga den. Det är kvalitet det!

Senast ändrad:
ComHem, fuck you!
Frankenstein's Bike sa:
ForesterGuy sa:
Konkret sa:
40 procent i vinst gör comhem enligt p1 iaf.

Vad säjer Vänsterpartiet om det?

Det går fint, så länge det inte handlar om vinster i välfärden och att man gör ett bra jobb. Gör man ett uselt jobb så kan man göra vilka vinster man vill. Fråga Ilmar, han har utrett detta och vet allt.

Nu ska jag at en tur i min Trabant, den är bra för ingen tjänade pengar på att bygga den. Det är kvalitet det!

Marximerad vinst!

ComHem, fuck you!
Det kom ett påminnelsebrev från comhem på lådan härom månaden som sade att jag hade en obetald räkning till de, märkligt tyckte jag för det senaste som jag hade hos comhem var ett standard utbud av tv-kanaler via min Brf-förening som ingick i den lägenheten den lägenheten sålde jag för över ett halv år sedan.

Vid samtal med kundservice sade det att det var en telefontjänst som jag hade tecknat utöver tv-kanalerna som ingick.
Att jag skulle välja att ha fast hemtelefon á la teleuttag i väggen, eeehhh nääh det har jag gått ifrån sedan en bra tid tillbaka.

Men eftersom fakturan var utställd är det såklart inget att göra, så jag betalar det till comhem och väljer att avsluta abonemanget hos de pronto med en skriftlig bekräftelse på det som senare kommer på lådan.

Allt fridens tänker jag, tills det nästa månad kommer en till påminnelse-faktura från samma toppen-företag. Då var den nya fakturan för att "tjänsten har öppnats igen" och då måste en öppningsavgift betalas.

Tjänsten stängdes alltså eftersom den var obetald och när jag betalade in så Kaaazaaamm öppnades super-tjänsten.

Fakturan var ju utställd så det var bara att betala för att undvika att det går vidare men fyfan vad detta känns som ett oärligt arbetssätt av de.

Reklamation och begäran om bevis för att jag gett mitt medgivande till detta har inlett as we speak....

ComHem, fuck you!
Finns absolut inget som säger att man ska betala bara för att en faktura skickats. Skriftlig bestridan. Att hålla på pengar är ett väldigt effektivt sätt att få som man vill..

ComHem, fuck you!
Bara bestrida fakturan och skita i att betala. Låt dom jaga dig istället för du ska ringa och härja.

Sen är grundregel nr 1 att komma förbi första tomten och få tag på nån i rad 2 eller 3. Dom ogillar tjafs och viker ner sig ganska fort.

ComHem, fuck you!
Mini_me sa:
Bara bestrida fakturan och skita i att betala. Låt dom jaga dig istället för du ska ringa och härja.

Sen är grundregel nr 1 att komma förbi första tomten och få tag på nån i rad 2 eller 3. Dom ogillar tjafs och viker ner sig ganska fort.

Nästa gång kommer jag kanske pröva det. Är ju trött på att ge mig in efter storbolagens sätt men jag har väl för mkt. självbevarelsedrift för att riskera något. Isåfall ska jag ha en Jur. Kand och ställa till med hus i helevetefyr.

Vi får väl se vad reklamationsavdelningen säger, to be cont....

ComHem, fuck you!
Att bestrida en faktura är i sig riskfritt. Det innebär att du talar om att du inte tycker att något stämmer. Sen får ni lösa vad det är som inte stämmer och komma överens om vad det innebär, antingen ändras fakturan eller så slår man fast att den visst stämde.

Skulle det komma en påminnelse bestrider man den skriftligt och hänvisar till att föregående faktura bestridits och när.

Kronofogden driver inte in skulder med en tvist i, det är först när ni klarat av tvisten och du ändå inte betalat det kan bli aktuellt.

ComHem, fuck you!
Njae du, kfm vet ju inte att det är tvist i ärendet. Comhem skulle säkert inte ha några problem att ansöka om betalningsföreläggande för sin del emot mig.
Det här betalningsföreläggandet som skapas är inte bra för min del, det ser inte bra ut att ha något ärendet som kommer in till kfm även om det visar sig att vara oriktigt sedan, det är bättre att det är cleant.

Men får jag rätt mot comhem så kommer alla slantar att återbetalas till mig.

Av de här orsakerna valde jag att göra som jag gjorde och gör.

Tillbaka
Topp