ComHem, fuck you!

Markus F

Aktiv medlem
ComHem, fuck you!
Haha!
Gratis digitalTV med Telia Bredband i ett år så jag kan titta på Eurosport när jag vill.
Och dessutom så slänger vi ut ComHem i vår BRF när avtalet går ut.

HHIHIHIHOHOHIHOI...
( så går det när man försöker snuva Maskros F på TdF...)

ComHem, fuck you!
Fick ett litet informationsblad från föreningen i min BRF där de skrev att man sagt upp avtalet med Cum Slem från och med nästa år och tittar på alternativ, typ fiber till varje lägenhet för både TV och Internett. Hurra! Slantar gärna upp en hel del stålars, bara jag slipper Com Hem :-D Tack Com Hem för att man missade både VM och Vueltan :/

ComHem, fuck you!
Min snälla hyresvärd informerade i veckan om att dom minsann skulle tvångsanlsuta alla hushåll till Com-bort, förtäckt hyreshöjning tycker jag det luktar. Tillsaken hör att jag har kastat ut den gamla kabelleverantören som ingick i hyran (på grund av hög sugfaktor) och valde boxer istället.. Så nu får jag betala för något jag inte vill/tänker använda *mummel*

ComHem, fuck you!
Nu e jag så jävla less på Comhem. De rä totalt hjävla inkompetenta men tyvärr så har man ju ett comhem utag i huset och jag vettefan vart mitt vanliga telejack sitter.

Hur gör man om man vill att ett företag skall brinna ner till grunden och bara dö?!

ComHem, fuck you!
Vänta bara tills Jensen får upp ögonen för denna tråd, då får ni höra ett och annat om hur kassa de är.
En annan bekant som också har ComHem och klagar över att bredbandsuppkopplingen dör minst några timmar varje vecka.

ComHem, fuck you!
Sam skrev:
-------------------------------------------------------

> En annan bekant som också har ComHem och klagar
> över att bredbandsuppkopplingen dör minst några
> timmar varje vecka.

Vadå?!,..ska det inte vara så?!

ComHem, fuck you!
Ryser.
Vill varna alla att aldrig välja deras telefoni! Fruktansvärt.
Var och var annan dag är luren död. Och då ska man ringa(!) och felanmäla. Ok man kan ju använda mobil, såvida pengarna inte är slut och man måste ladda på nätet - via bredbandet som också är dött. Grrr

ComHem, fuck you!
Hum, är de så himla kassa? Jag bor i ett hus som tidigare hade UPC och som väl nu inkorporerats i ComHem. Bredbandet snurrar och Eurosport finns på TV:n, jag kanske bara haft tur än så länge :). Däremot så ville de sälja in IP-telefoni i höstas, jag nappade då det verkade vara ett förmånligt kampanjpris, dvs ingen extra kostnad, och väntade på att det skulle komma papper på att det var aktiverat. När inget hände så ringde jag och frågade vad som hänt/inte hänt och då verkade det trillat mellan stolarna. De hittade inget avtal och erbjudandet fanns inte längre kvar.

ComHem, fuck you!
PatrikB skrev:
> Är jag den enda som har fungerande
> Comhem-tjänster?

Får du ljud på digalutgången under Svt:s lokala sändingar???

ComHem, fuck you!
Om man har turen att altl bara funkar så sluipper man ju komma i kontakt med den komplett värdelösa suporten. De som jobbar där slår fan alal rekord på oduglighet. jag hoppas bara att jag aldirg kommer träffa någon i verkligheten!

ComHem, fuck you!
Tror skillnaderna i tjänstens kvalite beror på var man bor och vem som byggt fastighetsnätet. Gamla UPC/StjärnTV-hus fungerar vad jag förstått generellt bra medans hus med egenbyggt fastighetsnät kan vara av varierande kvalite.

ComHem, fuck you!
mytomspunnen skrev:
> Min comhem-telefon bara funkar och funkar och
> funkar och funkar och funkar och funkar och funkar
> av ngn outgrundlig anledning.

Samma här (+1).

ComHem, fuck you!
Comhem ringde hem till mig för ett tag sedan och undrade varför jag inte använde telefonabonnemanget. Jag svarade då att det var ju precis det jag gjorde när jag talade med dem. Då blev det märkligt tyst i luren... :-)

ComHem, fuck you!
jansson99 skrev:
> Är det ingen som har slagits av att det här är en typisk OT-tråd?

Den handlade om Eurosport skriven av Maskros F, alltså hade det med cykling att göra.

Ludvika Hem har dragit in fibernät från Teracom (men TP till lägenheterna) och man får välja bland flera olika Internetleverantörer men bara Boxer på TV-sidan. Spelar mig ingen roll då jag inte ser på TV.

ComHem, fuck you!
Jag har Com Hems telefon, digital-tv och bredband. Allt funkar prima. Men varför sänder de aldrig cykling när man jobbar hemifrån? Nån borde verkligen göra nåt!
/J

ComHem, fuck you!
the_TnT skrev:
>
> Den handlade om Eurosport skriven av Maskros F,
> alltså hade det med cykling att göra.

Förlåt då?

ComHem, fuck you!
Jag hade under en lång period ingen tv. Radiotjänst ringde och tjatade om att alla visst har en tv och att jag också borde skaffa en. Köpte till slut en tv för att kunna se cykling på Eurosport. ComHem blev giriga och tog bort Eurosport. Nu ringer ComHem och tjatar att jag skall skaffa ett tv-paket för några hundralappar per månad för att kunna se Eurosport. Suck.

Intressanta är att föräldrarnas villaförening sade upp sitt tv-avtal med ComHem, bytte till en annan leverantör och fick dubbelt så många kanaler - inklusive Eurosport - för halva priset jämfört med tidigare.

Själv kommer jag byta bort min ip-telefoni från ComHem mot typ Phonzo inom kort. Bredbandet däremot har fngerat bra, om än lite dyrt.

ComHem, fuck you!
ja, sam har rätt, vet inte vart jag ska börja, suck :(

skaffade digitaltv i oktober, eller om det till o med var september 2008. sämre kvalitet på digitaltv än på analog tv fick mig att bli lite missnöjd om man säger så. frysningar, bild som består av stora fyrkanter, rena lego grafiken :D 22% signalstyrka, jippi. ringer comhem, de skickar ny antennsladd, hjälper inte, ringer igen o de skickar en ny scart sladd. surprise, det hjälper inte heller. de skickar en ny antensladd igen, som om det skulle funka, vilket det självklart inte gör. skickar in boxen för få en översyn på den. en vecka utan digitaltv, får tillbaka samma box med en lapp som säger att det inte är nå fel på den. nähä, va konstigt då att när jag kopplar in den så får jag samma pissiga bild o signalstyrka. ringer dem igen, nu säger de att de ska skicka en tekniker, han kommer o konstaterar att det inte är nå fel på uttaget, utan på boxen. han testar även med en humax box o får runt 50% i signalstyrka, vilket är mer normalt. ringer comhem o säger att jag bör få den utbytt, vilket jag oxå får efter en vecka utan digitaltv. är den nya nå bättre, självklart inte. ringer dem igen, börjar bli lite less nu. det har gått 3 månader o de har fortfarande inte löst felet även fast jag betalt månadsavgift även när jag nu inte haft boxen sammanlagt 2 veckor, då den varit på service eller blivit utbytt. nu skickar de ut tekniker igen, denna gång kommer en kille som jag känner sen gymnasietiden. han konstaterar samma som sin kollega, det är boxen det är fel på. han är till o med så snäll att han lånar ut en referensbox till mig som jag får testa under helgen. får låna Humax HD box, den jag inte kan få från comhem eftersom jag inte har tre hål i väggen så att säga. vilket isig ä rätt sjukt me tanke på att den funkar utmärkt till digitaltv, det är bara det att jag inte kan få HD tv ftersom ja inte har tre hål i väggen. men boxen är väll för dyr för att skicka sånna till alla, bätre att skicka snikboxar till de som ändå inte kan få HD-tv. Denna HD box ska enligt min kompis/tekniker dessutom vara extra känslig o borde ge sämre bild o signalstyrka än min felande box, om det var fel på uttaget så att säga. Surprise, denna box ger hela 68% sinalstyrka, den box som ska vara extra känslig för dålig lina, klarar att pressa ut runt 44% bättre signalstyrka. han ringer comhem o de kommer överrens om att jag ska få byta igen. han skriver till o med en egen lapp och comhem skickar ut retursedel o en lapp man fyller i vad som är fel. skickar in boxen med denna lapp + teknikerns lapp. en vecka senare kommer en avi om att jag har en box att hämta hos posten. går dit o hämtar den, o vad får jag, samma box igen, med en lapp om att de inte hittar nå fel. nähä, kopplar in o får som alla gånger förut samma fel som alltid. ni är jag fly förbannad (stackars tjej i supporten). hon säger att den ända förklaringen till att jag inte fått en ny kan vara att de har brist på sånna boxar, jag påpekar att "hur skulle det låta om de lämnar in din bil på verkstad för lagning o får tillbaka den me samma delande delar me motiveringen att vi har brist på delar". det är helt enkelt ingen ursäkt. hon säger att hon skickar ut en ny retursedel och säger att jag ska skriva vad felet på den är på medföljande lapp som man får med. jag är lite sur, o klämmer ur mig om vad det är för garanti på att den verkligen blir utbytt, de kan ju uppenbarligen inte läsa ändå eftersom de missade två tydliga lappar förra gången.
hon har inte så mycket o säga.

jag vet att jag var lite väl sur i sista samtalet, men vem skulle inte vara det efter att betalt digitaltv i 8 månader, men haft boxen borta på service i en månad av dessa och dessutom haft pissig bild resten av tiden. tycker jag har rätt att vara lite sur.

nu ikväll ska ja hämta en "ny" box igen, ska vi sätta en fin slant på att det är samma fel på den :D

gjorde en anmälan till deras reklamationsnämnd förra gången, då ringde de o beklagade sig SÅ mycket. o han skulle se va han kunde göra. hörde man av honom nått mer? knappast. o det är typ en 3 veckor sen.

ComHem, fuck you!
Jensen, jag känner igen det där med signalstyrkan, frysningar, mega pixlar, fel vid omkoppling till HD kanaler från LD kanalerna etc...
Har Humax HD box. Bilden på LD kanalerna är rätt dålig. HD som VooM är brutalt mycket bättre. TV4 HD verkar vara en bluff, exakt samma suddiga bild som vanliga 4an.

ComHem, fuck you!
chksix skrev:
> Jensen, jag känner igen det där med
> signalstyrkan, frysningar, mega pixlar, fel vid
> omkoppling till HD kanaler från LD kanalerna
> etc...
> Har Humax HD box. Bilden på LD kanalerna är
> rätt dålig. HD som VooM är brutalt mycket
> bättre. TV4 HD verkar vara en bluff, exakt samma
> suddiga bild som vanliga 4an.

om du tycker din humax HD box ger rätt dålig bild i vanlig digitaltv, tänk dig då hur bilden blir me 40% sämre signalstyrka :P

ComHem, fuck you!
sakhir skrev:
> Eurosport kan man se på webben på eurosport.se
> så ingen anledning att bli upprörd på comhem
> ;-)

Ja det är ju verkligen samma sak.

Tv4sport är ju den mest menlösa kanalen. Bara cage-fight.
Comhem: Supporten består av stackars ungdomar från Härnösand. Och säljarna tjänar ca 20kr om man nappar på deras erbjudande...

ComHem, fuck you!
uppdatering: var den nya boxen jag fick idag bättre? nejnejnej, men vad hade man väntat sig, om de inte klarat att fixa det på 8 månader, varför skulle de lyckas nu.

ComHem, fuck you!
jag blir helt förvirrad av den här tråden.

ComHem är TeliaNära som var Televerket.

Telia är Telia som var Televerket.

Vem är vem i själva verket.

ComHem, fuck you!
Jag känner med dig jensen. Var i en liknande situation för ett tag sen, vette fan vad som är värst, att vara utan en tjänst man betalar för eller behöva förklara sitt ärende 6000 gånger per samtal med en totalt imbecill kundsupport, speciellt gött att bli kopplad till någon för tjugonde gången och få förklara allt EN GÅNG TILL, GAAAAHHHH.

Fy, tur att jag inte har vapen längre.

ComHem, fuck you!
jaha, efter att ha spenderat 40 min för att ens komma fram, vad får man till svar, ja det ända han kan köra är att skicka ut tekniker en tredje gång eller byta ut boxen en tredje gång. som om den den fjärde boxen skulle vara bättre än nån av de 3 första som dessutom klarat test hos service verkstaden.

så nu får teknikern/kompisen komma hit igen. så får jag reklamera skiten.

ComHem, fuck you!
PatrikB skrev:
> Är jag den enda som har fungerande
> Comhem-tjänster?

De har funkat utmärkt för mig under flera år. Enda problemet är att jag tvingas ha två Eurosport-kanaler, helt i onödan. Och att deras kassa digitaltvboxar tar en massa plats i källaren där man skulle kunna lagra cykelskrot istället.

ComHem, fuck you!
en intressant reflektion som nyss slog mig är ju att de inte ger folk med två hål i väggen, en HD-box eftersom den troligen har dyrare hårdvara. o har man bara två hål i väggen, så räcker det ju med en som är billig för dem, bara den klarar digitaltv, inget mer. men vad har inte all denna service kostat, jag menar, anovo lär ha debiterat dem minst 5 gånger. Elfirman som gör servicen ute i fält åt dem, har ju debiterat dem två gånger, o nu kommer det bli en tredje gång. de är ju knappast gratis. gör de jobb åt privatkund tar de säkert en 6-700 kr/h för första timmen, vad har då inte detta kostat dem. hade det inte varit billigare för dem att ge mig en vettig box från första början :D

ComHem, fuck you!
Jag hade comhem och dess föregångare (Telia?) i 12 år. Jag hade aldrig några problem, möjligtvis lite lessen när de stramade upp krypteringen så att mitt fulkort inte funkade helt plötsligt.

Jag skulle ge ganska mycket för att få comhem där jag bor nu, hänvisad till boxermisären som man är.

ComHem, fuck you!
En grej ComHämd reparatören bör kolla upp är BRF'ens boxar som fördelar ut kanalerna. Sitter en i varje vind i min BRF här. ComaHem tar bra betalt av BRF årligen för hyran av de boxarna.

ComHem, fuck you!
Jag får under 50% signalstyrka av comahem, felanmält. Innan dess felanmälde jag den analoga tvn från dem, helt usel bild som rullade. De skickade tekniker då, han konstaterade inget fel på tv, eller nät i huset, fel på nät utanför huset, det skulle fixas. Fixat? Nope.
Sen får jag höra att min risiga signalstyrka har samma orsak som den usla analogtvn, de går hand i hand så att säga. Märkligt.

Mitt 12-24 internet med comahem var seriöst dåligt, mätte upp under 6 Mbps ofta. Ringde och klagade efter en vecka, tog en dag, sen har jag inte under flera månader mätt upp under 17 Mbps, oftast över 20. De har antagligen en QoS setting på användaren, så har ni usel speed på internet, ring och gnäll, det lönade sig. har ni problem med tv, byt leverantör, de kan inte fixa något.

Comahem TV är verkligen skräp.

ComHem, fuck you!
Jag hade beställt ett HD-paket. Efter tre månader så hade de bara lyckats skicka abonnemangskortet och ingen box, detta gjorde att jag inte kunde se på mina kanaler.

När jag tröttnade på ComHem:s inkompetens och ville säga upp abonnemanget så vägrade dom med hänvisning till att dom i alla fall hade fått fram kortet, och då gällde ju inte ångerrätten vid distansavtal även om tjänsten var obrukbar.

Så ComHem ska man inte teckna avtal med. Det seriösa operatörer man kan välja i stället.

Tillbaka
Topp