ja, sam har rätt, vet inte vart jag ska börja, suck :(
skaffade digitaltv i oktober, eller om det till o med var september 2008. sämre kvalitet på digitaltv än på analog tv fick mig att bli lite missnöjd om man säger så. frysningar, bild som består av stora fyrkanter, rena lego grafiken :D 22% signalstyrka, jippi. ringer comhem, de skickar ny antennsladd, hjälper inte, ringer igen o de skickar en ny scart sladd. surprise, det hjälper inte heller. de skickar en ny antensladd igen, som om det skulle funka, vilket det självklart inte gör. skickar in boxen för få en översyn på den. en vecka utan digitaltv, får tillbaka samma box med en lapp som säger att det inte är nå fel på den. nähä, va konstigt då att när jag kopplar in den så får jag samma pissiga bild o signalstyrka. ringer dem igen, nu säger de att de ska skicka en tekniker, han kommer o konstaterar att det inte är nå fel på uttaget, utan på boxen. han testar även med en humax box o får runt 50% i signalstyrka, vilket är mer normalt. ringer comhem o säger att jag bör få den utbytt, vilket jag oxå får efter en vecka utan digitaltv. är den nya nå bättre, självklart inte. ringer dem igen, börjar bli lite less nu. det har gått 3 månader o de har fortfarande inte löst felet även fast jag betalt månadsavgift även när jag nu inte haft boxen sammanlagt 2 veckor, då den varit på service eller blivit utbytt. nu skickar de ut tekniker igen, denna gång kommer en kille som jag känner sen gymnasietiden. han konstaterar samma som sin kollega, det är boxen det är fel på. han är till o med så snäll att han lånar ut en referensbox till mig som jag får testa under helgen. får låna Humax HD box, den jag inte kan få från comhem eftersom jag inte har tre hål i väggen så att säga. vilket isig ä rätt sjukt me tanke på att den funkar utmärkt till digitaltv, det är bara det att jag inte kan få HD tv ftersom ja inte har tre hål i väggen. men boxen är väll för dyr för att skicka sånna till alla, bätre att skicka snikboxar till de som ändå inte kan få HD-tv. Denna HD box ska enligt min kompis/tekniker dessutom vara extra känslig o borde ge sämre bild o signalstyrka än min felande box, om det var fel på uttaget så att säga. Surprise, denna box ger hela 68% sinalstyrka, den box som ska vara extra känslig för dålig lina, klarar att pressa ut runt 44% bättre signalstyrka. han ringer comhem o de kommer överrens om att jag ska få byta igen. han skriver till o med en egen lapp och comhem skickar ut retursedel o en lapp man fyller i vad som är fel. skickar in boxen med denna lapp + teknikerns lapp. en vecka senare kommer en avi om att jag har en box att hämta hos posten. går dit o hämtar den, o vad får jag, samma box igen, med en lapp om att de inte hittar nå fel. nähä, kopplar in o får som alla gånger förut samma fel som alltid. ni är jag fly förbannad (stackars tjej i supporten). hon säger att den ända förklaringen till att jag inte fått en ny kan vara att de har brist på sånna boxar, jag påpekar att "hur skulle det låta om de lämnar in din bil på verkstad för lagning o får tillbaka den me samma delande delar me motiveringen att vi har brist på delar". det är helt enkelt ingen ursäkt. hon säger att hon skickar ut en ny retursedel och säger att jag ska skriva vad felet på den är på medföljande lapp som man får med. jag är lite sur, o klämmer ur mig om vad det är för garanti på att den verkligen blir utbytt, de kan ju uppenbarligen inte läsa ändå eftersom de missade två tydliga lappar förra gången.
hon har inte så mycket o säga.
jag vet att jag var lite väl sur i sista samtalet, men vem skulle inte vara det efter att betalt digitaltv i 8 månader, men haft boxen borta på service i en månad av dessa och dessutom haft pissig bild resten av tiden. tycker jag har rätt att vara lite sur.
nu ikväll ska ja hämta en "ny" box igen, ska vi sätta en fin slant på att det är samma fel på den :D
gjorde en anmälan till deras reklamationsnämnd förra gången, då ringde de o beklagade sig SÅ mycket. o han skulle se va han kunde göra. hörde man av honom nått mer? knappast. o det är typ en 3 veckor sen.