ComHem, fuck you!

ComHem, fuck you!
Blev pålurad deras "gratis" telefoni för test, tog nog närmare 6månader och lika lång tid i telefonkö för att bli av med skiten som de givetvis ändå försökte ta betalt för. Sedan har de mage att ringa och försöka kränga samma skit fler gånger...

Men skall man vara ärlig har internetuppkopplingen fungerat stabilt. *peppar, peppar*

ComHem, fuck you!
Stervelo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag får under 50% signalstyrka av comahem,
> felanmält. Innan dess felanmälde jag den analoga
> tvn från dem, helt usel bild som rullade. De
> skickade tekniker då, han konstaterade inget fel
> på tv, eller nät i huset, fel på nät utanför
> huset, det skulle fixas. Fixat? Nope.
> Sen får jag höra att min risiga signalstyrka har
> samma orsak som den usla analogtvn, de går hand i
> hand så att säga. Märkligt.
>

45% i signalstyrka är tydligen helt okay o godtagbart enligt första teknikern som var här. hur nu nått under 50% kan vara bra :D

ComHem, fuck you!
Eftersom det är en digital signal så är signalstyrkan inte jätteviktig så länge boxen tolkar signalen rätt. Med bra kodning så bör inte 45-50% vara några som helst problem. Jag skulle tro att en signalstyrka nerr mot 25-30% skulle ge bra bild med en bra box. Signalkvaliteten är betydligt viktigare.

ComHem, fuck you!
ohhhh, nu har nån på comhem råkat sätta sig på den stora röda knappen :D för nu är digital-tv helt dött här, hemsidan är helt död o likaså deras telefonsupport :D

ComHem, fuck you!
Även i Nacka... Jävla CumHome. Alltid samma sak. Driftfel = ingen info. Jag blir såååå jävla trött. Men när man väl kommer att komma fram kommer de väl säga "Ja men vad klagar du på, Internet fungerade ju. Förresten, just nu kan du prova gratis telefon i tre månader med den enda haken att om du inte vill ha det måste du faxa in en kopia av ett e-postmeddelande i original påskrivet av din bästa kompis favoritkusin..." jävla miffon.

Senast redigerad av en moderator:
ComHem, fuck you!
Hässelby likaså, TV, telefon och internet, men för att vara någorlunda säker ser man såklart till att minst ha trippla internetanslutningar.

(ComHem funkar prima?!? Hmmm...)

ComHem, fuck you!
Det är väl antipiratbyrån som raidat serverhallarna för att comHem sänder upphovsrättsskyddat material som folk sen kan spela in för att sprida = medhjälp till piratkopiering.

ComHem, fuck you!
De laddar nog över all data till IPRED så servrarna ligger nere.

DN:
ComHem drabbat av stort avbrott
Publicerat i dag. 20:22

ComHem drabbades på tisdagskvällen av ett större avbrott i tevesändningarna, ip-telefoni samt bredbandsuppkopplingar i Storstockholm.

Avbrottet inträffade klockan 19.48 och drabbade även ComHems egen hemsida som också ligger nere.

Enligt SOS Alarm, som varit i kontakt med ComHem, så misstänker företaget att en fiberkabel har grävts av. Detta har drabbat ip-telefoni, tv och bredband. Företagets tekniker kommer själva inte i kontakt med sina felsökningsstationer runt om i landet.

- Ett antal automatlarm gick vid den tiden och det blinkade till en kort stund, säger Bengt Norberg, driftledare vid SOS Alarm i Stockholm. Men om det har ett samband med det som drabbat ComHem det vet vi inte.

Också Viasat Sport drabbades av avbrottet och nästan hela slutet av SM-finalen i basket mellan Solna och Sundsvall försvann från rutan:

- Strax före klockan 20 och 25 minuter framåt gick våra sportkanaler ner. Det berodde på ett stort strömavbrott vid Gärdet. Där fanns vår sändningsutrusting. Det har inte hänt på tio års tid, det är extremt ovanligt, säger Per Tellander, sportchef på Viasat Sport.

- Vi fick inte igång våra extraaggregat så det måste varit ett större avbrott.

Senast redigerad av en moderator:
ComHem, fuck you!
PatrikB skrev:
> Är jag den enda som har fungerande
> Comhem-tjänster?
Har haft comhem TV sedan December 2007 har funkat bra.
Bor i fd upc hus.

ComHem, fuck you!
Jensen skrev:
> ohhhh, nu har nån på comhem råkat sätta sig
> på den stora röda knappen :D för nu är
> digital-tv helt dött här, hemsidan är helt död
> o likaså deras telefonsupport :D

+1!!!!!

ComHem, fuck you!
bjolund skrev:
> Så Linköping och Malmö räknas till
> Storstockholm? :) Illa illa...

Ja satan va Stockholm växer!! :)

ComHem, fuck you!
chksix skrev:

> - Vi fick inte igång våra extraaggregat så det
> måste varit ett större avbrott.

lite komiskt, vadå inte får igång axelaggregaten för att avbrottet ä så stort. trodde aggregaten fanns för att kunna ta hans om elförsörjningen när just allt slocknat. trodde det var halva grejen me att ha reservaggregat. :D

ComHem, fuck you!
Vafalls! Brdband, telefon och tv stendött i Haninge! Har varit så ett bra tag nu.
Orkar dock inte bli mer än irriterad för jag har blivit van. Man får vad man betalar för. Billigt= skit. Com hem= Coma i hemmet

ComHem, fuck you!
bjolund skrev:
> Så Linköping och Malmö räknas till
> Storstockholm? :) Illa illa...

Då kanske de bidrar me deg istället för snyltar ;)

ComHem, fuck you!
Haha, här skryter man om att ens comhem-tv alltid funkar. Sen kommer man hem till detta... Telefonen verkar dock funka även fast det tar ett tag innan samtalet kopplas...

ComHem, fuck you!
Jaha vad trött man blir. TV, telefon och Comhems hemsida är döda, liksom kundtjänstnumret. Bredbandet fungerar dock finemang.

Fotbollsmatcher skiter jag blankt i, men de får jävlar i mig se till att laga skiten till senast på lördag, för då börjar Girot och har de inte lagat min tv innan dess kommer jag personligen åka ner till Comhem och sparka in pungkulorna på dom.

ComHem, fuck you!
ja, här med. säkert nån som snubbla på sladd o råkade rycka ur den ur uttag. tog ett tag o fumla i den igen när det var totalt becksvart :D

ComHem, fuck you!
Just nu fungerar inte min digitaltv/kabel, min telefon eller mitt bredband. Samma sak hos grannen tydligen. Allt hos comhem. Tur att jag hade jobbdatorn med mig hem.

Tillbaka
Topp