Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nä. Saxo Bank sa att de inte var den hemlige sponsor som det pratades om förut. Intressant är också att Saxo Bank bara förlänger sitt sponsorskap ett år medan den hemlige sponsorn var för 2 år. Jag skulle tro att det var Speciaized som ville ha dit Contador, och när det blev klart kunde SB tänka sig att sponsra ett år till. Då behövdes inte Specialized längre, vilket antagligen passar dem bra. Men Riis vill inte kommentera det.
Scott tokig skrev:
-------------------------------------------------------
> Vinna och vinna du menar som när de alla väntade
> på Schleck i starten av Tdf. Men ok en deda dog
> fang på cykeln så hade aldrig kedjan hoppat av.
Starten är inte detsamma som slutfasen, två komplett different cases, det vet alla :). Riis hade väl Conta på g redan under alpetapperna det var väl därför de inte protesterade så högljutt mot Contas kontroversiella beteende utnyttja Schleckens kedjestrul - "Chaingate".
Luxemburgarna ska väll ha Fränk, Andy, Gerdemann, Klemme och Wegmann klara. Voigt, O'Grady, Fugelsang, och båda Sörensen ryktas ha skrivit på men det är inte bekräftat.
Rock skrev:
> Luxemburgarna ska väll ha Fränk, Andy,
> Gerdemann, Klemme och Wegmann klara. Voigt,
> O'Grady, Fugelsang, och båda Sörensen ryktas ha
> skrivit på men det är inte bekräftat.
hare inte ryktats om att Larsson skulle gå över me?
DNA-testa AC påsarna som beslagtogs under Operation Puerto mot AC's blod, innan dess finns han inte, inte för mig i alla fall.
MTBiker skrev:
> schture skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Usch, nu ska han smutsa ner ett stall till med
> sin
> > närvaro...
>
> Han är ju rätt snabb.
schture skrev:
> DNA-testa AC påsarna som beslagtogs under
> Operation Puerto mot AC's blod, innan dess finns
> han inte, inte för mig i alla fall.
Han var omnämnd, men friades och mycket mer kan man inte begära av spanskarna.
Rokkoko skrev:
> Vore ju bra om Larsson slipper Cancellara så har
> han större möjlighet att få chansen i Tour de
> France.
Chris Anker ska väl stanna i SaxoBank? Sen så skulle Jens Voigt meddela i den här eller nästa vecka var han ska cykla nästa år. Han är ju väldigt lojal mot Bjarne så det är väl inte självklart att han sticker.
Finns det något stall som är helt rent? Där ingen läkare/sportdirektör/cyklist varit inblandad i/erkänt dopning?
Jag har intrycket av att det inte är någon stor belastning att åka dit för dopning..
Det finns ett par stall som håller hög profil mot dopning (HTC och Garmin t.ex.) men inte ens de verkar vara helt rena.
Grejen med AC och Spanien är ju att deras högsta domstol beslutade att avsluta det hela med att bara lägga locket på skiten och att inget från härvan fick användas som bevis. Detta kallar jag genomruttet och Spanien för en fuskarnation som när chansen fanns att städa lite valde att stoppa huvudet i sanden.
Läs här, speciellt stycket om Spanish law:
"Valverde never tested positive for a banned drug, but was linked to the doping ring by DNA evidence seized by police in raids on the Madrid clinic of doctor Eufemiano Fuentes.
Italian authorities already used that evidence to ban Valverde from riding there until May 2011—a suspension that was upheld by another CAS ruling that Valverde lost in March.
Valverde had argued that Spanish law protected him from anti-doping authorities using evidence gathered in the Puerto probe to sanction him.
But CAS said its panel decided, also on 2-1 vote, that it could use the evidence—blood bags containing the banned blood-booster EPO, and DNA samples— to make its ruling."
Man skulle kunnat/kunna testa AC och flera andra på samma sätt för att verkligen bevisa skyldig eller oskyldig istället för alla dessa hårklyverier i domstolar om vad som får göras eller inte göras. Fick jag bestämma skulle Spanien stängas av från all idrott tills dess att de går till botten med Puerto-Fuentes härvan. Nu ska jag inte gnälla mer på ett tag... ;-)
clnr skrev:
> Schture: Tycker/tyckte du samma sak om Patron?
> Tycker du att proverna från touren från 99 ska
> omtestas?
Patron har väl aldrig varit dopad och har testats en friljard gånger utan att åka dit?! AC däremot den slyngeln är en hal jäkel, sätt dit honom :)!
I princip ja, om man som Patron bedyrar att man alltid varit ren vad har man då att frukta?
Dock tycker jag att det finns en skillnad mellan Patron och AC-Puerto-Fuentes och det är att en domstol hindrar en utredning genom att beslagta och ogiltigtförklara bevis som skulle kunnat fälla ett antal dopingsyndare, inte bara inom cykelsporten, när den så att säga är färskvara. Därför tyckte jag att det var skönt att CAS gick emot Spaniens protester i Valverde-fallet.
Nu ska jag sluta gnälla igen ;-)
clnr skrev:
> Schture: Tycker/tyckte du samma sak om Patron?
> Tycker du att proverna från touren från 99 ska
> omtestas?
saltgurkan skrev:
> clnr skrev:
> -----
> > Schture: Tycker/tyckte du samma sak om Patron?
> > Tycker du att proverna från touren från 99
> ska
> > omtestas?
>
>
> Patron har väl aldrig varit dopad och har testats
> en friljard gånger utan att åka dit?! AC
> däremot den slyngeln är en hal jäkel, sätt dit
> honom :)!
Lite bitter för att Patron fick smisk? Contadooor! Kommer Rasmussen till Saxo Bank blir det fin fart på touren även nästa år.
Jepp, ser redan fram emot det. Dopade eller inte så är det spännande lik förbannat, men visst är det alltid tråkigt när det uppdagas att en favorit har varit dopad.
schture skrev:
> Seka, Amber Lynn och Jenna Jameson är oskulder
> alla tre...
>
> evo skrev:
> -----
> > Det är inte Contador heller.
Fast i deras fall är motsatsen inte särskilt svår att bevisa:)
schture skrev:
> Hurra! Dopador, Wienerkorven och Kyllingen, vilken
> jävla fest det kommer att bli!!! ;-)
Hurra att vi här på happy har en person som kan allt och vet
allt beträffande världens bästa cyklist!!!
c.cup skrev:
> schture skrev:
> -----
> > Seka, Amber Lynn och Jenna Jameson är oskulder
> > alla tre...
> >
>
> Vilka är det? Har aldrig hört talas om dom :-)
Man kan fan inte hålla rätt på schtures gamla flickvänner
c.cup skrev:
> schture skrev:
> -----
> > Seka, Amber Lynn och Jenna Jameson är oskulder
> > alla tre...
> >
>
> Vilka är det? Har aldrig hört talas om dom :-)
>
Jag har för mig att jag sett någon film med dom. Kan inte minnas om det var någon av de tidiga Åsa-Nissefilmerna eller om det var Kieslowskis filmsvit Trikoloren.
Oj oj en till goding kan bli klar till nästa års fest, "cobraricco", killen med en något konservativ kvinnosyn: "Cycling isn’t for women, it hurts too much, said the Cobra".
schture skrev:
> DNA-testa AC påsarna som beslagtogs under
> Operation Puerto mot AC's blod, innan dess finns
> han inte, inte för mig i alla fall.
Vad jag minns av Puerto så fanns det inga AC-påsar. AC var bara omnämd i dokumenten man hittade hos Fuentes.