Continental Race King 2.2 Supersonic

mtb_rider

Ny medlem
Hej.

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Jag kör med UST-fälg samt icke-UST-däck och det har tidigare gått bra.

Nu har jag precis testat ett par nya conti race king 2.2 med stansgegga i och jag märkte att de tappar tryck snabbt. Och det är inte mellan fälgkant och däck som det sipprar luft utan genom däckets väggsidor. Jag vet att det är ett icke-UST som jag kör på och garantier för total täthet är omöjliga men jag förstår inte varför stans inte lyckas täta till detta. Jag har vänt däcket så att stansgeggan ligger över de pyttesmå hålen men det verkar inte hjälpa.

Någon som jag kasta lite ljus över detta "mysterium". Är conti race king supersonic helt enkelt för tunna för att köra slanglöst?

Tacksam för svar

/Patrik

Enligt vissa på ww är de för tunna och har inte lyckats täta de. Men finns en del som lyckats rätt enkelt med, men visst de har väldigt tunna sidoväggar som inte lära vara så täta.

Lycka till, underbara däck om det inte är väldigt lerigt.

tunna sidväggar leder som sagt ofta till att det är lite svårare. mitt tips är att skaka, o snurra, lägg på ena sidan, låt ligga så över natten t.ex. skaka o snurra och lägg den på andra sidan under natten, lätt hjulet på en hink.

hur fort läcker de? det brukar faktisk täta lite bättre efter nån tur eller så då notubes sörjan har fått slungas runt.

o antar att du skakat flaskan noga o haft pipen nedåt

Följ instruktionerna på http://www.notubes.com/
Det är "the shaking motion" som gör att Stan's tätar mot sidoväggarna.
Jag fick hålla på 45 min med just det momentet, det bubblade som fan i början (Speedking 2,3 SS) men sen blev det tätt.
Och precis som Jensen säger, var noga med att skaka flaskan och pipen ner när du häller i skopan.

//Johan

Senast redigerad av en moderator:
Jag har tätat 4 Speed King SS och 2 Race King World Cup (SS) utan större krångel, så det funkar även om det så klart finns mkt lättare däck att täta.

Tack för alla svar. Skönt att det alltid finns sköna männcher som delar med sig av sina erfarenheter. Efter ett antal timmar på ena sidan verkar de faktiskt lite tätare.

Jag får helt enkelt se hur de mår efter natten och några timmars rull imorrn kanske räcker för att göra dem helt täta.

Tillbaka
Topp