Continental Sport Contact vs Ultra Gator Skin?

harrukurre

Ny medlem
Hej. Jag skall införskaffa mig ett par höst/vinter/vår däck till pendlaren som rullar i Göteborg. Punkteringsskydd och våtegenskaper är högt prioriterade. Det skiljer ca. 200 gram mellan däcken till Gator Skin's fördel.
Vilka däck är lämpligast?

Sedan så funderar jag på vilken storlek som är lämpligast mellan 25c och 28c. Jag väger in på 95kg samt packning på 5 kilo.

Köp ett par Schwalbe supreme istället och slanta upp några hundringar till så blir du en gladare pendlare!

Har punkat en gång med vardera... Båda gånger rejält stora glasskärvor (tumnagelstora).

Båda är utmärkta däck, så välj baserat på pris, vikt eller tillgänglighet.

Skulle nog valt nått med mer mönster/grepp. Blöta höstlöv e snorhalt, och även i Göteborg blir det väl under nollan då och då på vinter? Kör själv med Schwalbe marathon på höst/vinterpendlarhojjen.

FLU skrev:
-------------------------------------------------------
> Köp ett par Schwalbe supreme istället och slanta
> upp några hundringar till så blir du en gladare
> pendlare!

Är dom så mkt bättre?

Sidde skrev:
> Skulle nog valt nått med mer mönster/grepp.
> Blöta höstlöv e snorhalt, och även i Göteborg
> blir det väl under nollan då och då på vinter?
> Kör själv med Schwalbe marathon på
> höst/vinterpendlarhojjen.

Ja dom har man ju hört skall va bra vid riktigt dåligt före. Jag skall prova någon av dessa först.

Just nu sitter det på 20 år gamla Panaracer 25c, och jag har inte vurpat än. =)

Jag kör med Gatorskin 28 mm på fixien inne i stan. Skönt med lite komfort på våra östeuropeiskt asfalterade gator. Funkar på grus, makadam och lera om på Retarden! Men inte på blankis på Vasabron: tjong!

Panaracer pasela är mitt favvodäck. Svårpunkterat och lättrullat. Snyggt och inte alltför dyrt, håller länge också. Storluftkammare gör det dessutom bekvämt. Finns på veloform.

Mellan Sport Contact och Gator Skin skulle jag ta Contacten any day. Jag har haft 23mm Gator Skin. De sög, fick punkor hela tiden, speciellt vid blött väder. Har sedan ett par år pendlat på ett par Coni Contact (De med mönster på) 28 mm. Inte en enda punka hitills.

Köpte SportContact 28 mm häromveckan till min cx/pendlarhoj.
Känns hållbara men aningen trögrullade/tunga. Något orättvist i o f s för det sitter tjocktunga slangar imosade. Ska byta till lättslangar i helgen så får vi se.

Alfsomfan skrev:
> Panaracer pasela är mitt favvodäck.
> Svårpunkterat och lättrullat. Snyggt och inte
> alltför dyrt, håller länge också.
> Storluftkammare gör det dessutom bekvämt. Finns
> på veloform.

+1

Tillbaka
Topp