Corona och postorder från utlandet

Idag kom paketet från bike24. Och nu var de återigen dhl hela vägen och utkörning. Så som de hade för 6-7 år sen. Eller jag hämtade på terminal då det fraktsätt de köpt av dhl inte tillät dem lämna på service ställe om man inte var hemma vid utkörning (vilket man ju aldrig är)

Bike24 via DHL och snart överlämnat till PN:
Tu, 31.03.2020 09:26 Hamburg, Germany
The shipment will be transported to the destination country/destination area and, from there, handed over to the delivery organization.

Jag la en beställning från Bikester i söndags. Har varit tyst tills idag då jag fick ett mail om att mitt paket skulle bli försenat pga högt beställningstryck. Därmed inget preliminärt datum för leverans än. Inget brådskande paket som tur är.

I dag så dök 1 av 3 st paket upp från Wiggle. En order som blivit uppdelad i 3 st kollin, men bara 1 har dykt upp.
Väntar fortfarande på ett par hjul och en hjulväska.

1A9C1311-E4D2-4E94-8621-B8B5BC803084.jpeg

I dag så dök 1 av 3 st paket upp från Wiggle. En order som blivit uppdelad i 3 st kollin, men bara 1 har dykt upp.
Väntar fortfarande på ett par hjul och en hjulväska.

Mitt paket har legat i Västerås sedan i morse och beräknas enl. DHL levereras på måndag den 6/3...
Kom dock på att jag inte har någon star nut för att montera det som kommer så då hinner jag väl skaffa det.. :cautious:

Beställde lite saker från Mantel i söndags som kom till utlämningsstället igår vid lunchtid. Det går inte lika bra för min kinafälg, verkar vara kö i Hong Kong.
1585896454778.png

Är förmodligen inga problem inom EU medlemskaps länder!
Risken för att den fastnar i tullen alternativt skickas tillbaka om du beställer från exempelvis Asien eller USA är nog större då det är helt andra regler som gäller vid import av saker utanför EU. (y)

Bikester tog några dagar extra innan dem skicka iväg paketet. När det väl skickades så gick snabbt. :)

Bilagor

• Screenshot_20200403_131300_se.postnord.private.jpg
    Screenshot_20200403_131300_se.postnord.private.jpg
    136.3 KB · Besök: 335
R2 sköter sig i vanlig ordning, order lagd sent måndag kväll, utkört av Posten (fördel med Covidhemmajobb) idag.
Posten var däremot en timme tidig mot utsatt tid.

Beställde däck och slang från Serge Deutouron i Frankrike 25/3. Enl. La Postes spårning är paketet "in transit" sedan 26/3 men har inte dykt upp i Postnords spårning än men ska enl. Parcels Global Paketspårning levereras idag.

Det verkar som det är en Coronagräns cirka 12 km från mig.
Ett paket som har gått undan från Tyskland till Sverige har nu fastnat i grannbyn.
I onsdags 1/4 så fick jag bestämma tid för hemkörning. Valde första bästa och det blev 3/4.
Kom inget paket då. Ringde PN och fick svaret "Nej, det kom inte i dag. Det kommer på måndag!".
I dag måndag, ingen leverans. Ringer PN igen och fick inte mer svar än att jag måste vänta.
Skall jag behöva vara hemma i 3 dagar för att vänta på ett paket som jag bestämt ett leveransdatum för?
Erbjöd mig att åka och hämta paketet på det lokala postkontoret, men det gick inte för det hade inget hyllnummer.

Jobbigt när paket som ska till Uppsala kommer till utlämningsställe i Järfälla, vet inte om det är Corona-relaterat dock...

Ingen ursäkt för dålig info om leveranser, men en förklaring till förseningar i slutet av kedjan kan vara att hemleveranser ökat galet den senaste månaden. Vi ligger lite efter våra stängda grannländer såklart, men det är i nivån av tredubbling mot normalt. Något mindre om man räknar bort mat och något mer om man räknar med alkohol (som tiodubblat volymen!). Till ombud har också ökat väldigt mycket, men inte alls som hemleveranser, så dit borde paketen komma i tid tycker jag.

Mitt paket kom idag efter att ha legat på terminal sedan den 31/3.
Det värsta med det hela är att jag måste returnera skiten eftersom de inte vet vad de säljer.
Säljer en gaffel från 2018 och säger att det är en 2020 med PCS teknik som inte ens fanns 2018.
Lovade dyrt och heligt att det skulle vara evo modellen med matta underben, och det var det självklart inte heller. Kul efter 2 veckor väntande :cautious:

Nu så verkar mitt paket vara på väg från USA.
FedEx har lämnat över paketet till Postnord och FedEx lovar dyrt och heligt att det skall dyka upp i dag.

Vad säger ni om detta? Beställt en ram för ganska mkt pengar som tyvärr skickades med GLS. Finns det hopp tro? ?

Bilagor

• 02DB01E5-83F6-423E-8F53-8AFDA61D6C9C.png
    02DB01E5-83F6-423E-8F53-8AFDA61D6C9C.png
    41.6 KB · Besök: 247
Och de sålde fel gaffel till mig.
Marknadsför den som en helt annan modell än vad det är..
Och fel cykel till mig, det var förövrigt ett elände att få nån vettig kontakt. Fick fel hoj i tisdags förra veckan och i måndags lyckades jag chatta med nån i gb som la en ny order till mig med ytterligare 2v vänte tid.

Har inte läst hela tråden, men jag beställde från Bikester (som har lager i tyskland?) förra fredagen innan lunch, på tisdag hade det fortfarande inte skickats iväg så jag avbröt ordern och löste det lokalt. Det stod även på deras hemsida en varning om längre behandligstider.

Beställde lås och cykel från Wiggle 1/4. Lås kom med posten och var på utlämningstället 6/4. Cykel kom idag 8/4 med DHL. Bra kontakt med dom också när jag ringde och frågade om det fanns nån möjlighet att få den redan idag, då var den redan lastad i bilen och på väg hit, chauffören ringde strax efter och frågade hur jag ville ha den levererad. Skickades från Belfast 3/4, verkar ha gått med lastbil hela vägen, mellanlandat på east midlands, Bryssel och Köpenhamn innan den var här i Stockholm. Tycker ändå att det var hyfsat snabbt hanterat/fraktat med tanke på situationen.

Beställde från adidas.se (de skickar från tyskland) i söndags, får paketet imorgon enligt PN. Kunde välja hemleverans utan kvittering och att de lämnar det på trappan. Kan de inte skylla på att man inte är hemma iaf. Brukar iofs gå bra.

Har väntat 4 veckor på en klinga från lbs. Tänkte beställa en billig från crc så får de ta sin tid. Men nehepp, efter tre dagar kommer detta mejl.

Important information regarding your order
The following items on order have been CANCELLED and REFUNDED:

- FSA DH Alloy CNC Chainring 3mm (sku88098, Quantity: 1)

Det verkar dock som det har med en bugg/misstag att göra och inte med corona.

Hur går det med era Wiggle leveranser? De verkar ha skickat min ganska omgående, men är "fast" i London sedan i lördags.
2020-04-11 11:33
London United Kingdom
The shipment item is ready for transportation

Hur går det med era Wiggle leveranser? De verkar ha skickat min ganska omgående, men är "fast" i London sedan i lördags.
London United Kingdom
Då lär den dyka upp i Toftanäs i dag eller senast i morgon. Är Wiggleleveranserna väl i London, så verkar det komma fram som det skall.
Har 2 st Wigglepaket som aldrig ens nådde London.

London United Kingdom

Jag beställde cykel från wiggle 2/4 med beräknad leverans 16/4. Ordern var klar och skickades 7/4 och kom fram idag 15/4, en dag tidigare än beräknat.

Tillbaka
Topp