Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det låter som normal leveranstid ändå. Kanske blir en beställning.Beställde från bike-components.de 5 maj, fick mail om att de har något längre leveranstid i dessa tider. Paketet kom fram igår.
Det är väl nån av grejorna som inte är i lager?Jag har plockat ihop lite grejer på bike 24 och i ordern står det leveranstid på 6-7 veckor! Vet inte om det blir av i sådana fall.
Du vet att du måste maila på engelska eller kinesiska?Beställde från Lightbicycle 16 april, nytt framhjul med DT240s nav. Fick ett mail att de skulle skicka till min adress; tja var annars? Inget trackingnummer. Mailade och frågade hur det gick. Inget svar. Går väl så där kan man säga.
"Jag vill ha mitt framhjul så jag vågar släppa händerna från styret utan att dö". Skrev jag. På svenska givetvis.Du vet att du måste maila på engelska eller kinesiska?
Tror som sagt på ngn miss, dom skickar alltid trackingnr
Då så, då är det säkerligen på väg. Fortsätt gnugga banvallen där du får en del lä?"Jag vill ha mitt framhjul så jag vågar släppa händerna från styret utan att dö". Skrev jag. På svenska givetvis.
Samma för mig förra veckan. Paketet gick med DHL Freight istället för Express trots att det stod "Hanteras av DHL Express" vid spårning. Blev till att hämta i Västberga.Idag kom paketet från bike24. Och nu var de återigen dhl hela vägen och utkörning. Så som de hade för 6-7 år sen. Eller jag hämtade på terminal då det fraktsätt de köpt av dhl inte tillät dem lämna på service ställe om man inte var hemma vid utkörning (vilket man ju aldrig är)
DPD?Jag fick från bike24 igår till ombud och med DPS (eller vad de heter)
Just, nu minns jag att det var postnord ja. Det vara bara att det aldrig kom i postnords tracking eller APP. Jag fick enbart pappers AVI några timmar efter DPD tracking sa att det var hos ombud.DPD?
Bike24 skickar antingen med DPD eller med DHL. För DPD tar postnord alltid över mig veterligen och lägger hos ens vanliga ombud. För DHL är det nog lite vad det känner för dagen. Vad som avgör transportsätt vet jag inte det kan vara kollistorlek men jag har fått mindre paket med båda transportörerna.
Hur som helst så har mitt paket lossnat från DPD Kesseldorf efter nästan 2 dygn och är nu på väg
Jag har fått fälgar från Light Bicycles på 1 vecka och från Carbonfan på 1 månad precis som överenskommet.
M
Carbonefanfälgen som gick med gratis frakt låg ca 1 vecka på arlanda för klarering,kostade 280 att lösa ut.Hur funkade det med svenska tullen / postnord när paketet kom fram? Själv väntar jag på en ram som ska ha lämnat Singapore i mars. Oklart om den sitter fast där, eller här hemma i Sverige
FedEx slarvade med min momsinbetalning på ett paket från USA. Blev en väldigt hög momssats på varan. Fick dock rätt när jag begärde omprövning av deklarationen hos Tullverket. Pengarna skall betalas tillbaka i nästa vecka enligt den trevliga handläggaren.Carbonefanfälgen som gick med gratis frakt låg ca 1 vecka på arlanda för klarering,kostade 280 att lösa ut.
Lighbicyclefälgen skickades med fed-ex och kom nästan direkt, fick faktura på ca 300 i efterskott på uppgivet värde 75$
M
Gällande Bike24 så har du haft tur nu eller otur innan. Jag har gjort 2 beställningar därifrån de senaste 3 veckorna. Mest mindre saker och bara lagervaror, har tagit 3-4 arbetsdagar innan jag fått shipping notification. Tidigare har min erfarenhet varit att man får shipping notification senast dagen efter beställning.Har totalt gjort beställningar från följande nätbutiker (med problemfri/snabb leverans) nu s
- bike24
- alltricks
- chainreaction cycles
- mantel
ingen skillnad i leveranstid mot pre-corona
Jag gissar att corona gör att det inte är full bemanning hos alla speditörer, så att paket kan gå andra vägar än vanligt. Har aldrig tidigare varit med om att tyska DHL gått över till svenska dito, utan då har det varit PN som tar över. Men inte nu uppenbarligen.DPD?
Bike24 skickar antingen med DPD eller med DHL. För DPD tar postnord alltid över mig veterligen och lägger hos ens vanliga ombud. För DHL är det nog lite vad det känner för dagen. Vad som avgör transportsätt vet jag inte det kan vara kollistorlek men jag har fått mindre paket med båda transportörerna.
Hur som helst så har mitt paket lossnat från DPD Kesseldorf efter nästan 2 dygn och är nu på väg
Dessa går dock inte att skilja från avsändaren eftersom det bara står att paketet skickas med DHL. Hela deras organisation verkar vara en enda soppa som är obegriplig för slutkunden.Tyska DHL är två saker; tyska posten och DHL express (budverksamhet). Skickas det med "vanliga" DHL / Deutsche Post är det PN som tar över. Skickas det med DHL Express (budverksamheten) är det svenska DHL som tar över.
Eller så har kanske du haft otur?Gällande Bike24 så har du haft tur nu eller otur innan. Jag har gjort 2 beställningar därifrån de senaste 3 veckorna. Mest mindre saker och bara lagervaror, har tagit 3-4 arbetsdagar innan jag fått shipping notification. Tidigare har min erfarenhet varit att man får shipping notification senast dagen efter beställning.
Från San Fransisco till New York å¨mindre än en vecka. Antar att det går landvägen.
Jamaica NY international lär ju vara på JFK-flygplatsen (eller nästgårds), så det ligger väl och väntar på plats på atlantflyget. Eller så har det redan flugits över och fastnat i Postnord-klistret...Sedan blev det tvärstopp...
Eller är paketet snart framme trots uteblivna uppdateringar?
Har paketet inte kommit i augusti så skickar jag ett argt mail till Terrene Tires :)
Ja, för kunden (dvs avsändaren i Tyskland) marknadsförs det bara som DHL, men hur det sedan skickas beror på vilken tjänst kunden (dvs avsändaren) väljer (och därmed vem som tar över i Sverige, men det kan ju avsändaren rimligtvis inte hålla koll på).Dessa går dock inte att skilja från avsändaren eftersom det bara står att paketet skickas med DHL. Hela deras organisation verkar vara en enda soppa som är obegriplig för slutkunden.