Corratec X-force 0.3 eller Corratec Air Tech Glacier

Behöver lite åsikter på vad som skulle passa mig best en Corratec X-force 0.3 eller Corratec Air Tech Glacier. Jag har kört HT Corratec det senaste året men har blivit extremt sugen på full gung på grund av att min crosscontry körning har fått mycket inslag av rötter,stenar med mera.
Jag är bra 14 så jag behöver inte någon cykel som klarar av en tung åkare.

Corratec X-force 0.3: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=71699
Corratec Air Tech Glacier: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=71712

air techen kommer vara mycket kvickare i uppförsbackar och på platten, x-force blir lite mer fläska utför och stanna och fika när man burit upp cykeln på toppen :)

Skulle nog kört på x-forcen då det alltid är kul med lite extra slaglängd. Kör själv med rätt mycket slag i skogen och det är skönt, inte alls för jobbigt att trampa. Var 14 när jag byggde ihop min cykel, Giant Reign, och det är bra att ha en cykel som klarar allt när man inte har så mycket pengar att röra sig med.

x-force alla dar i veckan, främst för att den har bättre gaffel. Rock Shox Sector VS RST First Platinum SLR Air, gaffeln är en så pass dyr och viktig komponent i cykelns uppförande. RST'n ser ju ut att vara teknikspäckad med luftfjädring och "remote lockout", men jag kan lova att du kommer få serva den ofta och mycket = DYRT.

Den tyngre X-force kommer med säkerhet ge dig mera glada cykelstunder än den rejsigare Air Tech'n.

För övrigt gillar jag deras backdämpar teknik skarpt, har kört lite med killarna på TCM som ju säljer Corratec i Sthlm. Men ej hunnit provköra, men dom fortsätter ju sälja Corratec (för 3'e året) bland alla deras andra "finare" märken, så det säger ju alltid någonting...

Köp!

// Larsa

larsaw skrev:
-------------------------------------------------------
> x-force alla dar i veckan, främst för att den
> har bättre gaffel. Rock Shox Sector VS RST First
> Platinum SLR Air, gaffeln är en så pass dyr och
> viktig komponent i cykelns uppförande. RST'n ser
> ju ut att vara teknikspäckad med luftfjädring
> och "remote lockout", men jag kan lova att du
> kommer få serva den ofta och mycket = DYRT.
>
> Den tyngre X-force kommer med säkerhet ge dig
> mera glada cykelstunder än den rejsigare Air
> Tech'n.
>
> För övrigt gillar jag deras backdämpar teknik
> skarpt, har kört lite med killarna på TCM som ju
> säljer Corratec i Sthlm. Men ej hunnit provköra,
> men dom fortsätter ju sälja Corratec (för 3'e
> året) bland alla deras andra "finare" märken,
> så det säger ju alltid någonting...
>
> Köp!
>
> // Larsa

Tack för tipset hänger själv mycket på TCM

Hej William
Jag kör på en airtech glacier 2011, sen 2 år tillbaka och jag är mycket nöjd med den! Har aldrig behövt serva gaffeln, den är den skönaste gaffel jag nånsin testat, isåfall är bakdämpen lite i stummaste laget. Men jag vill inte ha en gungig cykel heller, min är helstum på platten och snabb i skogen! Men gör som jag, provkör de cyklar du är sugen på. TCM hjälper till med detta, jag testade 3-4 olika och köpte en som johan rekommenderade, som jag inte ens hade tänkt på.
Lycka Till!

Tillbaka
Topp