Cragger vs Scale nybörjare
Hej!
Funderat påmtb för främst stigcykling/skog har tittat på dessa två.
www.xxl.se
www.bike-discount.de
Vad är era åsikter kring valet av dessa två cyklar?
Jag är av uppfattningen av att Cragger är till delarna sett en bättre cyk för ca 1000kr skillnad i pris. Dock är det två saker med Craggern som stoppar mig lite, dels att jag behöver beställa den oprövad vilket ställer höga krav på storleksvalet som jag inte är tvärsäker på, sen servicemässigt.
Köper jag på xxl är det såklart enklare för mig att ta kontakt vid service eller reparation. Hur skulle ni resonera här?
Ska tilläggas att jag inte har några extrema krav utan vill ha en bra cykel som klarar stigkörning och inte faller ihop vid lite ojämn terräng. Dock endast i hobby/träningssyfte!
mvh,
Erik
Funderat påmtb för främst stigcykling/skog har tittat på dessa två.
Scott Scale 900 Comp 1x12 22, terrängcykel, unisex - Orange - Mountainbike (MTB) | XXL
Läs mer om Scale 900 Comp 1x12 22, terrängcykel, unisex. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
Radon Cragger 7.0 | Hardtail 29" Shop
Buy Cragger 7.0 at BEST PRICE ✓ Order Radon Hardtail 29" at Bike-Discount now! ➤ Radon Online Shop
Vad är era åsikter kring valet av dessa två cyklar?
Jag är av uppfattningen av att Cragger är till delarna sett en bättre cyk för ca 1000kr skillnad i pris. Dock är det två saker med Craggern som stoppar mig lite, dels att jag behöver beställa den oprövad vilket ställer höga krav på storleksvalet som jag inte är tvärsäker på, sen servicemässigt.
Köper jag på xxl är det såklart enklare för mig att ta kontakt vid service eller reparation. Hur skulle ni resonera här?
Ska tilläggas att jag inte har några extrema krav utan vill ha en bra cykel som klarar stigkörning och inte faller ihop vid lite ojämn terräng. Dock endast i hobby/träningssyfte!
mvh,
Erik