Mommydearest
Ny medlem
Crescent Elina
köpte en begagnad crescent elina från en cykelbutik som hade servat den och hade bra betyg på alla delar från butiken. Efter 2 veckor börjar den i min ägo strula genom att lägga av och dö när batteriet kom ner till 50%. Ringde butiken som sa att det säkert var värmen som gjorde att det slog ifrån. Knappt 2 veckor senare, häromdagen så händer det igen åter när batteriet kom ner till 50%. Får cykla hem en bra bit utan assistans och ringer butiken igen som nu påstår att det kan vara kontrollboxen som är glapp. Nu måste jag skicka in cykel till Norrköping där butiken ligger för att felsöka och fixa felet efter endast 1 månad i min ägo. Jag är medveten om att det är en begagnad cykel men köpte den för att jag ofta cyklar till ställen med många backar som jag inte orkade cykla uppför med min gamla cykel. Jag kan inte ett smack om elcyklar och komponenter och kan ju även tycka att det är konstigt att jag måste skicka iväg cykeln ända till Norrköping (jag bor i Södertälje) och inte bara lämna in den till närmaste cykelbutik här som hade gått snabbare och varit enklare för min del. Jag fick 3 månaders garanti från butiken och börjar bli orolig att problemen kommer att kvarstå eller att fler fel kan dyka upp snart. Har ni erfarenhet av detta och vet vad det kan vara? Något som jag kanske kan lämna in här hemma och betala själv förutsatt att det inte kostar skjortan?