Cross

sofia

Ny medlem
Cross
Min cross är nu äntligen färdigbyggd! Hunnit med en testrunda hittills, känns mycket bra, ser fram emot många timmars nötande på den.

Bilagor

• CX.JPG
    CX.JPG
    148.9 KB · Besök: 38
  • styre.JPG
    styre.JPG
    44.4 KB · Besök: 34
  • plupp.JPG
    plupp.JPG
    24.3 KB · Besök: 33
  • bak.JPG
    bak.JPG
    25.6 KB · Besök: 30
Cross
Du har ganska långa ben och kort överkropp va?

Fin hojj. Väldigt liten ram och hysteriskt många distanser. Men passar den så passar den. :)

Cross
tack.
många distanser för jag ska kunna testa mig fram vad gäller höjd på styret, kändes rätt bra med lite högre styre i skogen, på vägen kan man ju ligga i bocken. Men jag antar att det blir en del laborerande där :)

Cross
jo, ramen köptes löst för att jag ville ha lite bättre prylar på än vad som skulle sitta orginal (105) och att jag ville ha 10-delat.
Känns snabb och smidig på grusväg och i skogen.

Cross
Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> den såg väll fin ut men alla spaces förstör typ
> 200% av hojen...
> - happy konspiracy -
>
> t !x M++ H+ V- Mt++++ Mu Pt----

Ehhh 200%??=)

Cross
man kan ju inte förstöra mer än man har oskar :D tror det är det kajjan tycker är kul :D 100% av hojjen är hela hojjen, 200 % av hojjen, ja vad är det? bra fråga, hojjen gånger 2? betyder det att man har 2 cyklar? men då äre ju inte samma cykel man förstör :D

Cross
De Rosan var snygg (fint med paneler), bortsett från den taffliga texten på toppröret. Lite som Varanteaterns "Men vad gör han? Aj, aj aj, han lägger bajs i maten!?!"

Cross
Snygg cykel Sofia! Väldigt stilren. Tycker det är smart att du inte klippt gaffeln kortare, vände just uppochned på min stam för att kunna sitta vettigt. Dessa hojarna kommer man tillbringa mycket tid på i vinter och då är komforten a och o. De som kritiserar dina spejsers kör säkert inte några pass längre än 3 timmar och då har man ju egentligen inte någon rätt att uttala sig.. ;-) Iofs så kör väl Micke S en och annan längre sväng på sina hojar. Hade du tagit en större ram så hade du nog aldrig lyckat sitta vettigt eftersom den då säkert blivit för lång för dig, du har ju en kort stam redan som det är.

Cross
ramstorleken är ju perfekt om amn tittar på höjden du har på sadelstolpen. lite mycket spacers vare :D frågan är hur "bra" det är :D men som du sagt, bättre o börja så o sen kapa sen när man prövat sig fram.

Cross
Ang. spacers så är frågan om sofia sitter liknande på sina andra cyklar... Eller kanske detta rentav är hennes enda?
För den rena logiken säger att du ska sitta lika på alla dina cyklar. Om det inte är så att du har en DH och en räcer då...

Lika sittställning= mindre ont i kroppen vid växling av olika cyklar

Henry: jag sitter i "race" position på min "vintercykel" och då cyklar jag många gånger över 3timmar. Oftast runt 4timmar... Så det där med bekvämt är nog perchonligt :P
Det skadar mig mer att sitta i väldigt olika ställningar än att sitta bekvämt (varför kan jag nog fylla ut ett helt A4 med...)

EDIT: glömde berömma dig Sofia för en Extremt fin Cross, jättestiligt komponerad

Senast redigerad av en moderator:
Cross
värst vilka stilpoliser det finns på happy :)

Har skrivit det tidigare i tråden också att jag slängt dit en hel hög med spacers för att kunna laborera fram den höjd jag vill ha på styret, inte intressrerad av att kapa styrröret många gånger bara för att det ska se snyggt ut. Kan meddela att det inte är direkt snyggare att ha en hel hög med spacers ovanför styrstammen...

Sittställningen är nog lite olika på de olika cyklarna, det finns väl inte bara en som är rätt? Nåja, det kan nog diskuteras i det oändliga, och jag har inte för avsikt att ge mig in i en sådan diskussion :)
Inför SiR vände jag styrstammen och flyttade en spacer på mtb:n, tyckte inte race-ställning kändes som det primära på ett sådant lopp.

Ett par timmars körning idag igen, än har jag inte flugit över styret, lika spännande varje gång det döljer sig en sten eller en stubbe under alla löv. Eller när man blir varse om att pedaler får markkontakt lättare än mtb:n.

Eftersom det verkar finnas en hel del "crossare" här, vad kör jag sönder först?

Senast redigerad av en moderator:
Cross
Henry:

idag körde jag 9 h och 10 min tex.... och 2002 så hade jag kanske 30% av träningspassen under 3 h, resten över. ska man klämma 18-24 h /vecka på 6-8 träningspass/vecka.... ja. räkna själv.

att sitta lågt är en träningsfråga, inte en komfortfråga om man bortser från extremlägena.

Cross
jag tror att du skevar ett hjul först. Eller om det räknas, en punka.

Sittställning är individuellt. Det är nog så att jag är lite för Tävlingsinriktad när jag säger att den ska vara lika... Men säger man såhär: Sitter man ofta på en cykel under sommaren för att sedan byta och cykla mycket på en annan cykel med annan geometri/sittställning på vinter. För att sedan byta tillbaka vid vår/sommar. Så kan det uppstå lite protester i kroppen... Men men nog om det.

Hoppas du tar upp crossen till falun den 29:de och testar den på en riktig crossbana. Du är hjärtligt välkommen. Det är alla andra "Crossare" också för den delen!

Crossa på!

Cross
Dan_dryer skrev:
> jag tror att du skevar ett hjul först. Eller om
> det räknas, en punka.

som jag misstänkte då, låter dyrt...

ok, du menade så vad gäller sittställning. Då är det nog ingen fara, blir lite mer variation än så för min del.

> Hoppas du tar upp crossen till falun den 29:de och
> testar den på en riktig crossbana. Du är hjärtligt
> välkommen. Det är alla andra "Crossare" också för
> den delen!
>

Låter kul, tyvärr annat inplanerat den helgen.

Lotta B:
Tack! En cykel till brukar man inte ångra :)

Cross
Snugg! Den första Trek jag sett på flera år som jag har haft lust att äga.

Jag tycker du är väldigt klok som langar på fetmycket med spacers och väntar med att kapa styrröret.
Och skulle just den här sittsällningen vara perfekt så går det ju att lösa med en väldigt uppåtriktad styrstam om man har spacerallergi.

Sofia skrev:
------------------
>Inför SiR vände jag styrstammen och flyttade en spacer på mtb:n, tyckte inte race-ställning kändes som det primära på ett sådant lopp.

Det gjorde jag också (-03 och -04). Så då är vi alltså två stycken som tycker att man kan byta sittsällning, det känns bra att veta.

Cross
Så fruktansvärt fantastisk är den väl inte?

Det är en schysst hoj, men när dylika ting dyker upp i andra trådar utan större ögonbrynshöjning förstår jag mig inte riktigt på hur happynormen för vad som är snyggt funkar:

willeshoj35co.jpg

å helt ogenerat ;)

crossen.jpg

Cross
Jamen det är ju en TREK som är snygg. Det är ju det som är det ögonbrynshöjande, det händer nästan aldrig.
En bild på en snygg Kåmmensal är vi ju vana vid ;-)

Cross
Word, MarkusF. Att Rytz och Wilert har koll på grejerna är ju ingen nyhet. Med eller utan datorfäste spelar ingen roll...

Cross
Japp. Commencalhojarna är fruktansvärt snygga (som alltid), dessutom är det en bild som verkligen gör den rättvisa. Fast högprofilfälgar är inte snyggt.

Men båda sofias Trek:ar är verkligen osedvanligt snygga för att vara "dussincyklar".

Cross
freddan skrev:
> soulbrorsan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vem på Happy har en Ridley X-Night???
> > Ingen va?
>
> http://happymtb.org
>

Ja jävlar!
Nu ska jag gå och köpa mig rn Trisslott eller två...

Tillbaka
Topp