Crossdäck

Hästmyran

Ny medlem
Crossdäck
Har idag en cyclocross med 35 mm däck.
Har letat lite efter nya däck då jag för det mersta cyklar asfalt men komemr ändå alltid in på lite grus/stig.

Kan någon rekommendera 32mm eller kanske 28mm däck med mönster typ inget mönter i mitten och mönster på kanterna. hoppas ni förstår vad jag menar.

Crossdäck
Conti, speedking e väl så? KOstar typ 299 å e ett slickdäck typ
Annars finns det ju tufodäck med småknott överallt...

cyclocross_speed_uv.jpg

Tufo%20XC1.jpg

14636schwalbe_l.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Crossdäck
Inte lätta... Men om du ska "fulcrossa" på asfalt och grus så tycker jag att Continental Tour Ride funkar utmärkt, finns bl a på CRC. Jag har 37mm-versionen, de har gått ca 250 mil nu på asfalt/grus, ingen punka.

Crossdäck
Semislick's heter det väl? Har för mig att Corratec var först ut på marknaden med "semislicks" sedan har semislick's gått över till mer omönstrade asfaltsdäck typ conti speed city eller va det heter som e typ 1.2 breda...

Crossdäck
Kollade på CC hemsida fanns lite däck att välja på där.
Continental Sport Contact 700x28 känns kasnke nästan lite för slicks kommer en grusväg/stig så känns det kört. men vad vet jag har aldrig kört på smalare än 35mm.
Priset var dock helt OK

Får nästan åka in till storstaden någon gång och kolla.

Crossdäck
Jag har testat Continental Sport Contact 700x28 på grusväg (ej stig). Greppet är tillräckligt bra. Behövs verkligen mönstrat på grusväg?
Däremot blir det ganska stötigt så 700x32 eller 700x37 vore nog perfekt.

Crossdäck
Jag hade sport contact på min "budcykel" å punkade hela tiden :/ Men det var 26" det å med rätt slang å allt..

Ska du köra grusvägar mm skulle jag välja något av däckan jag visar ovan. Gärna i 32 också det tycker jag funkar bäst. Inte för smalt och inte för brett.

Crossdäck
Finns det några crossdäck som inte väger så mycket? Såg att de jag har just nu väger närmare halvkilot, kanske går att spara lite vikt utan att lägga ut stora summor.

Crossdäck
Tack för svaren
Lutar väll lite åt Cross XN PRO eller Schwalbe, Marathon Supreme men dom vet jag inte så mycekt om
men nu fick jag lite ideer på vad jag ska ha.

Tack

Tillbaka
Topp