swerider skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan inte rekomendera biltemas cruiser !
> Vinglig,
Har man lite cykelvana så tycker man inte att en cykel är vinglig. ;-)
Nej, men allvarligt talat: Jag kör på en Biltema cruiser till skolan och när jag ska någon annan stanns också för den delen. Jag sitter verkligen i cruiser-ställning på den och tycker den är hur skön som helst. Visst den ser för jävlig ut. Men det går att åtgärda, lite grann i alla fall:
Omlackad - tog bort den extremt fula "plåtbiten" - skärmar som fyller både sin funktion och ser helt okej ut - backspeglar. Hade förut även en feeet tuta på , men nån j***l snodde den.
> INTE värd 990:-
Nej, men om man lägger till ytterligare 80kr för en burk blank-lack och meka lite med dreven så är den det tycker jag. Jag sköter INTE min för 5 öre. Den står ute året runt, vilket den klarar utan problem.
Skönt att ha en cykel utan växlar och annat skit som kan krångla, en cykel som alltid funkar och finns när du behöver den. pumpar luft i däcken och oljar kedjan lite då och då. Allt som behövs. Tvätta? Nej, inte en chans. Det räcker med att cykla från skolan en regnig dag så är den ren och fin igen.
Funkar kanon jämt. Och är riktigt skön att bara glida omkring på. Enligt mig är den inte speciellt vinglig.
> dåligt drevad
Nja.. kanske. Kedjan var rätt slapp från början och hoppade av lite då och då. Men åtgärdades lätt genom att bara flytta hjulet ett par m.m bakåt i "drop-outs'n". Utväxlingen är verkligen till för crusing. Inget för er som har bråttom med andra ord. Men man ska ta de lugnt med en crusier. Framför allt på vägen till skolan. ;-)
> direkt dåliga hjul...
Detta har jag faktiskt inte häller märkt något av. Fick du ett måndags ex eller?
Inga som helst problem med hjulen än efter ett år. Har väl droppat en halv meter med den till platt och hoppat upp och ned för lite trottoarkanter på vägen till skolan dagligen i ett år nu och inget märkt. Visst är det inte så jättestora saker jag kört med den, men wtf det är en cruiser och ingen mtb. Och framför allt inga MTB-hjul. ;-).
Nej, jag skulle faktiskt säga att den är värd sina pengar och kanon att ha som en pendlar-hoj när du inte behöver stressa genom hela stan på 10 min. Funkar kanon att rulla ned till stranden på och glida runt en sväng på stan. Superskön sittställning, såvida du inte har sadeln högre än styret/handtagen ungefär. :-) Visst är den billig, men den funkar. Och med lite lack på så är den faktiskt helt okej att glida omkring på.