Cube Acid 29 Hardtail Bike 2020

Cykelslang

Medlem
Hej,

Mitt första inlägg på forumet, gått igenom de flesta "köpråd" trådarna men man blir tokigt förvirrad när det börjar snackas geometri etc.

Tänker jag rätt att detta kan vara en bra instegshoj till MT?
Tanken är att använda MTn till motion men även utflykt med familjen (cykla till sjön/affären).
Vet inte än hur mycket stig/grus det kommer bli, men det jag vet är att asfalt kommer undvikas i största mån.

Är 182 cm lång, 19" bör funka fint?

Ha en fin dag.

Hej,

Mitt första inlägg på forumet, gått igenom de flesta "köpråd" trådarna men man blir tokigt förvirrad när det börjar snackas geometri etc.

Tänker jag rätt att detta kan vara en bra instegshoj till MT?
Tanken är att använda MTn till motion men även utflykt med familjen (cykla till sjön/affären).
Vet inte än hur mycket stig/grus det kommer bli, men det jag vet är att asfalt kommer undvikas i största mån.

Är 182 cm lång, 19" bör funka fint?

Ha en fin dag.

Helt okej som enklare integsmodell ja, och storlek 19" verkar rimligt.

Men (!) du sparar nästan 1000 kr och dessutom fraktfritt om du köper från Cube's huvudåterförsäljare Bike-Discount i Tyskland (länk nedanför) och dessutom mycket mer klimatsmart eftersom cykeln hos ChainReaction först har fraktats från Tyskland till Nordirland och sen ska den då tillbaka mot den Fransk/Tyska delen av EU för att slutligen köras mot Sverige...

Men (!) du sparar nästan 1000 kr och dessutom fraktfritt om du köper från Cube's huvudåterförsäljare Bike-Discount i Tyskland (länk nedanför) och dessutom mycket mer klimatsmart eftersom cykeln hos ChainReaction först har fraktats från Tyskland till Nordirland och sen ska den då tillbaka mot den Fransk/Tyska delen av EU för att slutligen köras mot Sverige...

Observera att cykeln i länken har 27,5 och inte 29 hjul

Bra där, tack för tipset!

Observera att cykeln i länken har 27,5 och inte 29 hjul
Nja, observera att nu är det såhär när det gäller Cube hardtail:
Ramstorlek 17, 19, 21 och 23 är 29-tummare, och 14, 16 och 18 har 27.5"-hjul. Det står längre ner i beskrivningen.

Screenshot_20200306-134649.png

Tillbaka
Topp