Cube reaction eller ltd?

snowball

Ny medlem
Cube reaction eller ltd?
Hej!

Har tittat på Cube LTB race och fick ett pris på 939 euro 2010 årsmodell. Mailade och frågade av ren nyfikenhet vad de skulle ta för en reaction rx, 1299 euro och likaså xms 1049 euro. Så frågan är om det är värt de extra pengarna att gå upp till reaction? Har ju funderat på en heldämpad oxå men vet inte riktigt hur bra/dåliga dämparna är på xms...

Tacksam för lite tips. Ska använda cykeln i skogen för träning mest stigar utan alltför mycket rötter

Länkar till cyklarna:
LTC race
http://www.fun-corner.de/index.php?...005197&sidDEMOSHOP=1f66se8um0iqcm021l40ov5sa3

Reaction
http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000509&product=A005212

XMS
http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000502&product=A005214

Cube reaction eller ltd?
Jag har en LTD Race, är mycket nöjd, men om jag hade fått välja idag hade det blivit en Reaction. Anledningen är vikt-flat bar styre-barends-fox dämpare och lite bättre komponeneter.
Reaction har en lite mer rejsig geometri och skulle nog passa min körstil bättre. Men LTD är en kanon hoj. XSM går bort för den väger mer än vad som är tillåtet.

Cube reaction eller ltd?
Reaction är det självklara valet om du vill satsa de extra pengarna. Har själv haft en LTD tidigare och har idag en Reaction. Reaction är mer race.

Cube reaction eller ltd?
Jag köpte min första "riktiga" mtb tidigare i år, det blev en reaction och jag har inte ångrat mig en sekund. Vet hur jobbigt det kan vara att välja, testade själv en hel del cyklar när jag skulle köpa. Fick dock aldrig testat reactionen så det blev att köpa grisen i säcken. Bor du i närheten (Uddevalla) så får du mer än gärna testa min.

Wiknil: Jag gillade inte styret och har bytt ut det till ett riser. Du kan få det syntace styret som satt på, barendsen har jag redan gett bort. Finns för avhämtning i Uddevalla.

Cube reaction eller ltd?
snowball skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Har tittat på Cube LTB race och fick ett pris på
> 939 euro 2010 årsmodell. Mailade och frågade av
> ren nyfikenhet vad de skulle ta för en reaction
> rx, 1299 euro och likaså xms 1049 euro. Så
> frågan är om det är värt de extra pengarna att
> gå upp till reaction? Har ju funderat på en
> heldämpad oxå men vet inte riktigt hur
> bra/dåliga dämparna är på xms...

Hur kom det sig att du fick dem priserna då listpriserna för LTD Race är €1099 och för Reaction RX €1499 på Fun-Corner!!!

Senast redigerad av en moderator:
Cube reaction eller ltd?
jag har testat både reaction och ltdn, jag valde dock ltd team 2009 då man fick en reba sl på den :) men jag måste säga att jag är tokigt nöjd! Lycka till

Cube reaction eller ltd?
GreenTurtle skrev:

> Hur kom det sig att du fick dem priserna då
> listpriserna för LTD Race är €1099 och för
> Reaction RX €1499 på Fun-Corner!!!

Jag mailade och frågade om de kunde ge mig ett bättre pris. Sen kan man höra sig för med olika försäljare om de kan matcha deras pris osv eller inkludera frakt eller något annat, lite prutning helt enkelt...

Tillbaka
Topp