Cube Reaction, storlek mm ?

• Trådstartare Trådstartare ABL
  • Start datum Start datum

ABL

Medlem
Tänkte skriva ett sådant här vanligt frågvist inlägg.
Cyklar idag en Radon ZR Team 7.0 men har utan direkt anledning börjat snegla mot en Cube Reaction, tror en vanlig aluminium.
Tänkte därför kolla om någon vänlig själ har input på hur dom är i storlek, cyklar idag på en 18" men funderar på en 20" då den på papperet inte verkar vara allt för stor. Jag är 180/85 (längd/gren) i storlek och cyklar minst 95% grus.

Så har någon input på storleken på den aktuella modellen, och även intressant med reflektioner på densamma...samt kanske om man skall överväga GTC modellen ?

jag har en 20" gtc-ram. är 192 (ej koll på benmåttet men de ser normallånga ut). tycker den är lagom stor för att cykla i skogen med. dock bytte jag sadelstolpen till en lite längre för att kunna höja upp sadeln mer om jag ska cykla nån längre tur på grusväg. I skogen föredrar jag en lite lägre sitthöjd.

Kan tillägga att jag ej myscyklar, försöker ligga på 80-90% puls så det är lite svetto varning på min cykling och det den skall användas till :)

Inser att det här inte hjälper dig ett dyft, men jag har precis beställt en ZR 7.0 och jag undrar ju förstås, hur är den att cykla på?

Har mätt som en galning ett par dagar, verkar som om en GTC 18" är vad jag skall ha (eller tror skall passa mina önskemål).

Scorpan......du skulle köpt min, bara cyklad med efter grusväg ett antal gånger i höstas.
Jag har dålig vana av MTB så vad jag tycker är nog inte mycket att hänga i julgranen, tycker den fungerar bra men har bara fått för mig att köpa en med lite mer "race" stuk...och har jag börjat fundera brukar det vara svårt att bromsa idéerna.

Cube ska ha en sida där man kan räkna ut vad de tycker är rätt storlek. Kan vara värt att omvandla svaret i tum till cm/mm för att det ska vara lättare att se vilket närmevärde man får. Jag fick till exempel svaret 19,nånting" vilket är mitt emellan deras storlekar vilket kändes sådär. När jag omvandlade till cm/mm så vart rätt tydligt att jag låg betydligt närmare 20" än 18" så därför fick det bli en sådan.

/Freddo

jag ska ha den mest för långcykling på vandringleder och liknande, tror den kommer duga gott åt mig för det. Dessutom så beställde jag tjugotummaren (är 192 lång) så det hade nog inte gått i alla fall.

Scorpan skrev:
-------------------------------------------------------
> jag ska ha den mest för långcykling på
> vandringleder och liknande, tror den kommer duga
> gott åt mig för det. Dessutom så beställde jag
> tjugotummaren (är 192 lång) så det hade nog
> inte gått i alla fall.

Tror den blir perfekt..... och ja, min hade blivit för liten, på gränsen för mig ! :)

Men det är märkligt, det där med ramstorlekar. Har varit på sportssons ett par gånger, för att få ett hum om vilken storlek man ska ha. Första säljaren jag frågar säger direkt Large, killen som jobbar där dagen efter säger att jag definitivt ska ha en XL. Gör man test på nätet där man fyller i sina skrevmått och grejer missar jag med en hårsmån att rekommenderas en medium.
Och här på Happy finns allt däremellan representerat..

Helt klart så att näthandel har sina risker :(

Jag tänkte att jag kunde berätta hur utfallet blev. Jag valde som sagt 20" och det var nog tur det. Iaf kan jag tycka att Cube var rätt små i storlekarna. Så jag skulle inte velat ha mindre som det känns nu iaf.

/Freddo

Tillbaka
Topp