cube stereo 150 hpa 27.5+ byta till 29 däck

Tror nog att du kommer känna andel skillnad bara av att byta till en bättre gummiblandning, för visst sitter de gamla trailstar och inte addix på din cykel? Rimligtvis borde rocket ron addix sppedgrip bak och nobby nic addix soft (eller speed) vara en bra kombo. Annars kan jag rekommendera maxxis rekon+ tycker dem rullar bra med rätt tryck i, tunna sidoväggar dock jag har kört sönder mina i gesunda.

MatteXC sa:
Nobby nic 2,6 rullar förvånansvärt bra

verkligen, åtminstone på 29. de känns nätta på något vis, ändå kompetenta i stöket.

körde idag 3,0 bomboloni i stället för senaste tiden mest nobby nic addix 2,6. det är förstås en fördel med 3,0 när man ska bomba någon stenkista, men allt känns tyngre på något vis. och mer king of the road, kul på sitt sött.

och väldigt kul i rätt terräng, men tar inte de däcken om jag ska ut med snabbfotade kompisar på vanlig stig. men fjällåkning och rekning i oländig terräng är hemmaplan.

Äntligen anlände paketet från tyskland och rocket ron 2.8 är monterade och vilken grym skillnad det var går betydligt lättare och känns snabbare? Får se kanske köper man 29" fälgar om förmånliga dyker upp begangnat eller nytt. Har även börjat söka en fatbike för snökörning då 3tum är för smalt där och så vill jag prova på längre hiking turer med cykel så man slipper gå med all packning som man gör nu så kanske tar man sig längre? för cuben inte är optimal packåsna och breda däck behövs för bättre flyt vid högre vikter.

Bilagor

• IMG_20190416_154649157.jpg
    IMG_20190416_154649157.jpg
    378.6 KB · Besök: 152
Tillbaka
Topp