Cube?

Cube?
Hej där happyiter och tillika cykelexpertis.
jag har en liten undran om cube cyklar och deras priser och prisvärdhet.
Utan att på nåt sätt göra anspråk på att vara speciellt kunnig på området tycker jag mig se att priserna på Cube cyklar ligger lågt i jämförelse med andra etablerade märken, även på cyklar som säljs i sverige.
Verkar för en lekman vara bra specade cyklar till en billig peng...dessutom rätt snygga tycker jag.
Kommentarer eller tillrättavisningar mottages tacksamt......

Cube?
Cube! Kul att Du också är lockad av dessa intressanta cyklar! Ja, de är verkligen prisvärda och väldigt fina. Jämna och fina komponenter och mycket bra geometri, smidig och pigg. Jag köpte en Cube LTD CC begagnad, så nära nyskick man kan komma, förra året och jag är väldigt nöjd! Man får mycket för pengarna även om man köper den helt ny. Rekommenderas varmt! Om Du söker på "Cube" här på Forumet kommer Du att finna en tråd som skapades i ämnet för några månader sedan. Där finns fler uppskattande inlägg och kommentarer! Du kan även göra en vanlig internetsökning och där finns olika träffar med Cube också, bl. a. en hemsida hos en kille i Tyskland. Han har jättefina Cube-bilder som man kan njuta och låta sig inspireras av! Hoppas nu att Du framöver stärks i Din tro och att en fin Cube får komma hem till Dig också!

Cube?
Jag köpte mig en Cube Acid Disc tidigt i våras, som min första instegs-MTB.
Jag är tok-nöjd, även om mina referensramar inte är så mycket att skryta med.
Har knappt varit ute i skog med den, men mycket på grus & stigar och trots att jag är stor och tung (115 kg & 186 cm) så känns det som om alla komponenter orkar med mig.

/putte

Cube?
Gör som sagt en sökning på Cube, vet att det var en diskussion tidigare.

Cube är ett attraktivt märke för en instegshoj. Bra specade och bra priser. Just därför var oxå en Cube Ltd5 min "återstegshoj" till det seriösa skogscyklandet för fyra(?) år sedan. När jag blev mer insatt i vad jag ville ha byttes senare Cube:en ut mot en heldämpad cykel. Dock kunde jag använda mycket av grejerna på Cube:n i det nya bygget.

Ramen fungerade vidare som en pendlarcykel men efter två år uppmärksammade jag att ramen spruckit i infästningen till sadelstolpen. Efter lite mailande med tyskland fick jag senare en ny ram, som fortfarande ligger oanvänd i källaren. Vikt lite drygt över 1600 gram, så det är ingen lättviktsram samtidigt som det fortfarande inte är något bojsänke.

Tillbaka
Topp