Custom multiverktyg

DD88

Aktiv medlem
Custom multiverktyg
Tog för givet att det skulle vara ett brett utbud av tillverkare av custom multiverktyg men tji fick jag.

Skulle vilja sätta ihop ett verktyg med insexnycklar, torxs och klassiska 6, 8 och 10mm.

Någon som sett något?

Custom multiverktyg
Nope, men försöker komma bort från bits. Har en sån lösning idag och det tappas och fumlas med dom i skogen. Hade hoppats på en lösning liknande den på bild.

Bilagor

• IMG_0332.jpeg
    IMG_0332.jpeg
    52.7 KB · Besök: 32
Custom multiverktyg
Om funktion är viktigare än priset så köp en multi/mini-tool med rätt storlek/längs på axeln och som går att demontera, och en av samma sort fast större/eller åtminstone med de verktyg som saknas på den första, och "klipp-och-klistra" med verktygen för att få just ditt drömverktyg.

Custom multiverktyg
Det finns många med 8 och 10 mm, jag hittade bara en som också har 6 (och 11,12,13,15):

Custom multiverktyg
Åtminstone torx och insex kan man få ihop ganska billigt genom att kombinera de man vill ha från olika vikverktygssatser, tex de som Biltema säljer för 45 - 50SEK/st
Även insex i tum, för 60 SEK

Custom multiverktyg
Kollade lite snabbt och det jag hade behövt är:

T20, T25, T30, T45 torx
6, 8, 10, 13, 17mm hylsnycklar

T45 torx och 17mm hylsa är till cykelkärra så de är väl ett önskemål som inte är mandatory.

Insex är väl ett plus men inget krav, har en bra sats.

Är en udda uppsättning så därför jag hade hoppats på ett kit där man kan sätta ihop allt efter behov.

Custom multiverktyg
Canyon har ett sånt koncept på sitt minitool - men faller på att de har alldeles för få verktyg

Custom multiverktyg
Åtminstone torx och insex kan man få ihop ganska billigt genom att kombinera de man vill ha från olika vikverktygssatser, tex de som Biltema säljer för 45 - 50SEK/st
Jag har byggt eget verktyg på det viset, funkar bra. Man kan behöva använda en längre axel/mutter än originalet om det ska vara fler nycklar än vad det är från början.

Använder bits nu, hittade en vinklad bitshållate på Kjell som ger både kraft och känsla i litet format.

Custom multiverktyg
Använder bits nu, hittade en vinklad bitshållate på Kjell som ger både kraft och känsla i litet format.
Kanske den här?
Bra pris och många bits
Jag tycker bits är bra för sällananvändning, jag är sedan flera år en nöjd innehavare av ett sådant här set
Såpass nöjd att jag har köpt på mig flera för bilen, landet, osv, osv

Tillbaka
Topp