Cx världscupen 2021-2022

Cx världscupen 2021-2022
Inte så njutbar bild direkt med gratis-VPN + UCI-stream. Men verkar inte fungera för mig med samma VPN + Eurosport Player. Försökte se via Nederländerna. Någon som har ett tips?

Cx världscupen 2021-2022
Vilken VPN är bäst med Eurosport player? Jag har testat Express VPN men ser bara det svenska innehållet trots anslutning från UK

Cx världscupen 2021-2022
Fick detta svar från SVT

Hej!

Tack för era mejl. Ni är många som har frågat om våra rättigheter och våra planer på att visa världscupen i cyclocross.

I vissa rättighetspaket ingår delrättigheter där vi bedömer att det inte finns ett tillräckligt brett intresse hos publiken för att vi ska lägga resurser på att sända. Världscupen i Cyclocross är ett sådant exempel.

Kul att du har visat intresse för sporten. Det tar vi med oss som underlag för framtidens innehåll.

Hälsningar,

SVT

Men speedway kan dom sända i tid och otid?

Cx världscupen 2021-2022
Fick detta svar från SVT

Hej!

Tack för era mejl. Ni är många som har frågat om våra rättigheter och våra planer på att visa världscupen i cyclocross.

I vissa rättighetspaket ingår delrättigheter där vi bedömer att det inte finns ett tillräckligt brett intresse hos publiken för att vi ska lägga resurser på att sända. Världscupen i Cyclocross är ett sådant exempel.

Kul att du har visat intresse för sporten. Det tar vi med oss som underlag för framtidens innehåll.

Hälsningar,

SVT

Fick sedan detta!

Hej igen.

Det är en bra idé, vi undersöker möjligheten att ta bort geoblockeringen för Sverige i det fall SVT inte sänder.

Hälsningar,

Cx världscupen 2021-2022
Va, visar SVT speedway?
Ok att de visar nån bild i Sportnytt, men det är väl TV4 som har rättigheterna till Elitserien (visats i sportkanalen) och Nent har väl rättigheterna till Grand Prix (visats i V Sport Extra). Eller har jag missat nåt?

Cx världscupen 2021-2022
Ja, men nu ställde du ju en jobbig fråga som det inte fanns lättillgängligt svar på… :-)
Jo så kan det ju vara. Det står på hemsidan att de ska försöka svara inom 72 timmar....
Tänk om man hade det så på jobbet; jag svarar inom tre dygn.
Till SVT:s försvar gissar jag dock att de har lite mer trafik i sin inbox än vad många andra har.
De kanske svarar innan kl 12.53 imorgon... :giggle:

Edit: min gissning är att jag får liknade(samma) svar som övrga frågeställare dock.

Senast ändrad:
Cx världscupen 2021-2022
Vilka tomtar, jag fick också samma svar.
Stort intresse, men dom anser fortfarande inte att det finns intresse. Ska väl vara gröna bonden eller Carl Marx.

Cx världscupen 2021-2022
Fått samma standardsvar. Verkar ha slaskats med i ett rättighetspaket de har köpt för något annat.

Frågade om de kan släppa rättigheterna till andra har jag inget hopp om.

Cx världscupen 2021-2022
SVT satt på rättigheterna även förra året. Då fanns dock Sverige med på listan för länder UCI sände till. Får jag gissa tappades det mellan stolarna/var något missförstånd om detta (att rättighetsinnehavaren inte tänkte sända och därför kunde UCI göra det) i år kanske.

Senast ändrad:
Cx världscupen 2021-2022
Jo så kan det ju vara. Det står på hemsidan att de ska försöka svara inom 72 timmar....
Tänk om man hade det så på jobbet; jag svarar inom tre dygn.
Till SVT:s försvar gissar jag dock att de har lite mer trafik i sin inbox än vad många andra har.
De kanske svarar innan kl 12.53 imorgon... :giggle:

Edit: min gissning är att jag får liknade(samma) svar som övrga frågeställare dock.
Här kom det föga överraskande svaret:
-----------------------------------------------------------------
Hej WSMC,

Mvh

Philip
Redaktör
-----------------------------------------------------------------

Cx världscupen 2021-2022

I vissa rättighetspaket ingår delrättigheter där vi bedömer att det inte finns ett tillräckligt brett intresse hos publiken för att vi ska lägga resurser på att sända. Världscupen i Cyclocross är ett sådant exempel. Oavsett om vi visar det okommenterat så krävs det resurser, exempelvis i form av tekniker. Det vi gör nu är att vi undersöker möjligheten att ta bort geoblockeringen för Sverige på onlinesändningen i det fall SVT inte sänder.

Med vänlig hälsning,

Cx världscupen 2021-2022
Lite märkligt att han skriver i det fall SVT inte sänder.
De sänder inte och har tydligt kommunicerat att de inte tänker?
Svaret ska väl ses generellt. Det är väl först nu de fått påpekat att detta kan vara ett problem, och då behöver de ju först undersöka om de öht kan ta bort geoblockeringen. Det görs nog inte över en natt, det lär behöva kollas med både deras egna och UCI:s jurister, etc. Sånt tar tid. Jag är skulle inte räkna med att den processen hinns med under denna cx-säsong.

Cx världscupen 2021-2022
UCIs officiella information inför dagens WC gör fortsatt gällande att GCN och EP ska vara tillgängliga i Sverige, precis som i onsdags då det inte var korrekt...

Cx världscupen 2021-2022
Jag tycker ju att UCI borde ha som krav att det som ingår i rättigheterna ska sändas! Det borde vara i deras, men också oss tittares, intresse.
Såsom rättighetspaketen säljs skulle det vara en hög risk att man inte köper alls då (det blir för dyrt att tvingas visa allt om man bara vill visa säg lvg-vm). Många småländer skulle nog bli utan lopp öht. Lösningen som jag finner ok finns ju redan implementerad, att UCI sänder i de länder där rättighetsinnehavaren inte gör det. Förra året så funkade det bra, detta år verkar vi ha trillat ur listan (vilket inte är bra).

Kvällens sändningar blir nog sedda med hjälp av vpn och gcn hos mig. Herrar start 21.05 och damer 22.45 svensk tid om jag förstår rätt.

Cx världscupen 2021-2022
Halvt OT: Jag förutsäger samma problem med ban-vm nu. GCN sänder inte i Sverige, men det är oklart om UCI får visa för SVT som sitter på rättigheterna. Fortsatt smart med VPN alltså...

Cx världscupen 2021-2022
UCI har fått betalt för rättighterna och något mer bryr de sig nog inte om?
Jodå, de sänder (dvs. geoblockar inte UCI-sändningen över Youtube) i de länder där inte rättighetsinnehavaren sänder där de vet om det (som jag förstått det). Gissar jag så är det SVT som inte uppfyllt UCI-kraven och meddelat UCI att de inte kommer sända delar av det de köpt i sitt rättighetspaket.

Cx världscupen 2021-2022
Dagens media uppmärksammar att SVT vänder efter bubblande på "cykelforum" =)
Skärmavbild 2021-11-02 kl. 16.51.29.png

Cx världscupen 2021-2022
Vad tyckte ni om racet i Val di Sole igår? Vet inte om det var så episkt som jag trodde att det skulle bli. Föredrar nog lerfest.

Dominans av WvA.

Cx världscupen 2021-2022
Vad tyckte ni om racet i Val di Sole igår? Vet inte om det var så episkt som jag trodde att det skulle bli. Föredrar nog lerfest.

Dominans av WvA.
Sjukt spännande racing i damernas. Kollade man på nån annan sport igår är man lurad.
Synd att Baloise-Trek inte var där.

Banläggningen verkade rätt rimlig och säker mtp. förutsättningar - inte för många höjdmeter / för snabbt utför. Satt och väntade på en större krasch i herrarnas förstavarv. Men det skulle skottats upp mera snö i kanten på off-camber knäppan som hade en linje längst upp, för många som fastnade / gled under nätet där.

Episkt vet jag inte men gillar att se variation på banorna.
Kul att se vilka åkare som gick extra bra på snö - Vanthorenhout och van Empel t.ex körde så jäkla snyggt tekniskt, även Cant såg som vanligt stabil ut.

Tyckte synd om mekanikerna. Man kanske skulle ha gjort lite saltvattenpölar nånstans så de fått nått att göra

Tillbaka
Topp