Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Funkade bra på Eurosport via UK.Inte så njutbar bild direkt med gratis-VPN + UCI-stream. Men verkar inte fungera för mig med samma VPN + Eurosport Player. Försökte se via Nederländerna. Någon som har ett tips?
Aha, ska testa, tack för tips!Funkade bra på Eurosport via UK.
Samma som jag fick.Fick detta svar från SVT
...
Fick detta svar från SVT
Hej!
Tack för era mejl. Ni är många som har frågat om våra rättigheter och våra planer på att visa världscupen i cyclocross.
I vissa rättighetspaket ingår delrättigheter där vi bedömer att det inte finns ett tillräckligt brett intresse hos publiken för att vi ska lägga resurser på att sända. Världscupen i Cyclocross är ett sådant exempel.
Kul att du har visat intresse för sporten. Det tar vi med oss som underlag för framtidens innehåll.
Hälsningar,
SVT
Men speedway kan dom sända i tid och otid?
Va, visar SVT speedway?Men speedway kan dom sända i tid och otid?
Jo så kan det ju vara. Det står på hemsidan att de ska försöka svara inom 72 timmar....Ja, men nu ställde du ju en jobbig fråga som det inte fanns lättillgängligt svar på… :-)
Här kom det föga överraskande svaret:Jo så kan det ju vara. Det står på hemsidan att de ska försöka svara inom 72 timmar....
Tänk om man hade det så på jobbet; jag svarar inom tre dygn.
Till SVT:s försvar gissar jag dock att de har lite mer trafik i sin inbox än vad många andra har.
De kanske svarar innan kl 12.53 imorgon...
Edit: min gissning är att jag får liknade(samma) svar som övrga frågeställare dock.
Hej Oscar!
Det är en bra idé. Vi undersöker möjligheten att ta bort geoblockeringen för Sverige i det fall SVT inte sänder.
Mvh
Philip
Redaktör
Visa bilaga 518753
Svaret ska väl ses generellt. Det är väl först nu de fått påpekat att detta kan vara ett problem, och då behöver de ju först undersöka om de öht kan ta bort geoblockeringen. Det görs nog inte över en natt, det lär behöva kollas med både deras egna och UCI:s jurister, etc. Sånt tar tid. Jag är skulle inte räkna med att den processen hinns med under denna cx-säsong.Lite märkligt att han skriver i det fall SVT inte sänder.
De sänder inte och har tydligt kommunicerat att de inte tänker?
Såsom rättighetspaketen säljs skulle det vara en hög risk att man inte köper alls då (det blir för dyrt att tvingas visa allt om man bara vill visa säg lvg-vm). Många småländer skulle nog bli utan lopp öht. Lösningen som jag finner ok finns ju redan implementerad, att UCI sänder i de länder där rättighetsinnehavaren inte gör det. Förra året så funkade det bra, detta år verkar vi ha trillat ur listan (vilket inte är bra).Jag tycker ju att UCI borde ha som krav att det som ingår i rättigheterna ska sändas! Det borde vara i deras, men också oss tittares, intresse.
Du hade rätt...Halvt OT: Jag förutsäger samma problem med ban-vm nu. GCN sänder inte i Sverige, men det är oklart om UCI får visa för SVT som sitter på rättigheterna. Fortsatt smart med VPN alltså...
UCI har fått betalt för rättighterna och något mer bryr de sig nog inte om?Jag tycker ju att UCI borde ha som krav att det som ingår i rättigheterna ska sändas! Det borde vara i deras, men också oss tittares, intresse.
Jodå, de sänder (dvs. geoblockar inte UCI-sändningen över Youtube) i de länder där inte rättighetsinnehavaren sänder där de vet om det (som jag förstått det). Gissar jag så är det SVT som inte uppfyllt UCI-kraven och meddelat UCI att de inte kommer sända delar av det de köpt i sitt rättighetspaket.UCI har fått betalt för rättighterna och något mer bryr de sig nog inte om?
Vilken mailadress mailar du till?Jag mailade SVT om ban-vm också. Om vi tjatar kanske det händer något.
kontakt@svt.se har jag använt mig av.Vilken mailadress mailar du till?
Helt jefla magiskt att det kunde hända!Dagens media uppmärksammar att SVT vänder efter bubblande på "cykelforum" =)
Visa bilaga 521630
Verkar inte gå att se live utan vpn denna helg :(Dagens media uppmärksammar att SVT vänder efter bubblande på "cykelforum" =)
Visa bilaga 521630
Sjukt spännande racing i damernas. Kollade man på nån annan sport igår är man lurad.Vad tyckte ni om racet i Val di Sole igår? Vet inte om det var så episkt som jag trodde att det skulle bli. Föredrar nog lerfest.
Dominans av WvA.
Ungefär sådär kändes det att pendla till jobbet i förra veckan. Skönt för självförtroendet se att även världseliten känner sig som Bambi på is när det dags att cykla i snö.Val di Sole
DamHerr