Cx världscupen 2021-2022

Cx världscupen 2021-2022
Någon som sett någon info om sändningar för dagens VC lopp?

Hittar inte ens något på uci hemsidan idag, bara live timing och och commentary.

Cx världscupen 2021-2022
Enligt https://assets.ctfassets.net/761l7g.../TV_Broadcasts_2022_UCI_Track_WCHs_SQY_V1.pdf ska GCN sända dagens world cup-lopp i Sverige (och Sverige geoblockat på UCIs YouTube). Det tror jag är samma missförstånd som vanligt, i GCN-appen finns inte loppen tillgängliga i Sverige (dock finns de där med VPN från t.ex. UK). Samma soppa som tidigare, det kommer troligen krävas VPN för att få se något.

Cx världscupen 2021-2022
Verkar kräva VPN :-(

Screenshot_20221016-190619359 (1).jpg

Cx världscupen 2021-2022
Var i Täby i depån och har även mejlat Flanders Classics och varit i kontakt med Max Bursell på Svt. Lika segt som att stångas med SCF om licenser och klasstillhörighet… ??

Såg en del på fulstream på E4an - mycket underhållande, trots bildfrysningar, tex vid damernas målgång ?

Vinnaren i söndagens DElit Femke och trean Clara.

56EF486B-9B5E-453E-A8BB-7D5F69744B3F.jpeg
5858F081-4677-4F77-8262-465A6F47A480.jpeg

Senast ändrad:
Cx världscupen 2021-2022
Se där! Men jag tror på det först när jag ser sändningen. Inte omöjligt att de har lite knas med rättigheterna fortfarande (t.ex. att tablåsystemet läser inte samma lista med länder som sändningen gör...) #luttrad

Cx världscupen 2021-2022
Tävlingarna visas på både GCN/ESP och YT, men man kan vara se full eftersändning på GCN/ESP. YT visar bara highlights i efterhand.

Btw. Just nu Trofee Veldrejden Koppenbergcross från Oudenaarde med den brutala gatstensbacken.
I helgen EM med massor av svenska deltagare, framförallt i masterklasserna som inte visas någonstans. Hoppas Paul har blivit frisk och kan utmana i HJ.

Senast ändrad:
Cx världscupen 2021-2022
Tävlingarna visas på både GCN/ESP och YT, men man kan vara se full eftersändning på GCN/ESP. YT visar bara highlights i efterhand.

Btw. Just nu Trofee Veldrejden Koppenbergcross från Oudenaarde med den brutala gatstensbacken.
I helgen EM med massor av svenska deltagare, framförallt i masterklasserna som inte visas någonstans. Hoppas Paul har blivit frisk och kan utmana i HJ.
Paul är sjuk och kvar i Sverige tyvärr. ?

Cx världscupen 2021-2022
Riktigt fina tävlingar tävlingar i årets julvecka.
De 2 giganterna utmanar varandra hela tiden, Och Pidcock är redo att hugga när tillfälle ges.

En sak jag reagerat på med svenska kommenteringen är att han i varje sändning upprepar att cykelcross var en dålig tv-sport fram tills för några år sedan.

CX har väl alltid haft bra producerade tävlingar på tv.
(man har ju sett många fulstreams i sina dar med usel bild men det är ju inte något fel på själva produktionen)

Cx världscupen 2021-2022
Fantastisk tävling igår och sjukt vad det kan svänga på så relativt kort tid. Imponerad av Pidcock som väl sällan hängt med så bra tidigare och verkligen utmanade hela vägen. Särskilt med tanke på att han blivit duktigt ifrånkörd tidigare i veckan. Vilodag idag sedan på det igen!

Cx världscupen 2021-2022
CX har väl alltid haft bra producerade tävlingar på tv.
(man har ju sett många fulstreams i sina dar med usel bild men det är ju inte något fel på själva produktionen)
De tio åren jag kollat på CX-sändningar, så har det varit bra produktioner. En stor del av charmen tidigare har ju varit de flamländska/nederländska kommentarerna. Man lyckades snappa en del efter ett tag. Erste, tweede, derde, vierde, laatste och ere plaats är återkommande, för att inte tala om veldrijden. Lite som en blandning av svenska, tyska och engelska.

Synd att Mathieu drog foten ur pedalen i Zolder. Kunde blivit en magisk spurt mot Wout.

Cx världscupen 2021-2022
Tillbaka
Topp