Cyclecomponents blir Cykelkraft.se?

Undrar om dom är inne och läser i tråden?
Efter 2 dagar kom iaf ett svarsmail där dom säger att ditt mail inte är bortglömt men arbetsbelastningen är hög.
Nja, här har dom nog lite att ta tag i om vi ska fortsätta handla hos dom.

Bergsmannen sa:
Undrar om dom är inne och läser i tråden?
Efter 2 dagar kom iaf ett svarsmail där dom säger att ditt mail inte är bortglömt men arbetsbelastningen är hög.
Nja, här har dom nog lite att ta tag i om vi ska fortsätta handla hos dom.

Det känns väl sannolikt att de googlar sitt eget namn då och då för att se vad som dyker upp. Det är väl inte heller omöjligt att någon anställd där har ett konto på happy.

Chattfunktionen har fungerat dom få gånger jag använt den. Snabba svar.
Dock makulerade jag min beställning när den hade behandlats i en vecka och uppskattades komma i slutet av nästkommande vecka på grund av att en vara var försenad.

abstruse sa:
Lägger en beställning ons 25/5 där samtliga varor har 1-3 dagars leveranstid och ska enligt uppgift finnas i web-lager. Tänker att med lite flax har man pryttlarna innan helgen. På fredagkvällen roar jag mig med att besöka hemsidan och klickar på respektive produkt, som jag tidigare beställt. Helt plötsligt är nu leveranstiden för varje enskild produkt ändrad till 3-7 dagars leveranstid.

Har tyvärr samma erfarenhet! Valde med omsorg produkter som var i lager och dubbelkollade det, då jag inte ville ha en försenad order. Beställde vid 14-tiden. OK att den inte går iväg samma dag. Väntar. Inget dag 2. Väntar. Inget dag 3. Kontaktar dem och undrar varför ordern inte gått iväg och får följande svar:

"En av dina artiklar ligger med denna leveranstid 4 - 6 ARBETSDAGAR så vi väntar in allt så skickas det sen."

Lagom irriterande. OK om detta händer någon enstaka gång men att döma av denna tråd så är det vanligt (?) förekommande. Och inte får man något besked. Har de ingen koll på vilka som beställer lagervaror som sedan visar sig inte finnas i lager?

Helt klart är att de behöver få ordning på sina system. Det visade sig nu att av de två prylar jag beställde i början på veckan fanns en ej i lager trots det faktum att webbsidan vid beställning visade att den fanns i webblager. Så lagersaldo stämmer inte.
Antingen har de fortfarande problem med inventering / system efter flytt, eller också (om man är konspiratoriskt lagd) så fulkör de och hoppas på att kunna få hem varor innan folk undrar och slippa lagerhållning.

På pluskontot är att chattsupporten fungerade bra och de försökte frivilligt kompensera för strulet, men då jag behöver sakerna snart så var det inte ett alternativ.

Kommer undvika i närtid, trots att jag fick fri frakt på nästa beställning som plåster på såren. Vill kunna lita på att det man beställer verkligen existerar i lager....

Jag: 2016-07-07 05:11:43

Jag vill avbeställa min order: 100076420. Tycker att det är bedrövligt att en produkt som ska ha 3-5 leveransdagar fortfarande behandlas 14 dagar senare. Har försökt komma i kontakt med er sedan i fredags och ännu inte lyckats... Första och sista gången jag provar cykelkraft.se

Svar: 2016-07-07 08:09:00

Hej J,

För det första vill jag be om ursäkt för dålig respons från vår sida. Vi har varit mitt i en lokalflytt som tyvärr påverkat både oss på kundtjänst och lagret mer än vi hoppats på. Jag hoppas att du har förståelse för detta.

Din order och faktura är nu annullerad. Skulle du ha några frågor får du gärna återkomma direkt till mig.

Ha en fortsatt bra dag!

Jag tycker nog att dom varit trevliga den lilla kontakt det går att få med dom, och att servicenivån varit ok. Problemet är väl just att få kontakt med dom...

Min cykel aviserades vid lunch i måndags och enligt cykelkraft gick den också iväg i måndags..men enligt posten har det inte ens bokats någon upphämtning från cykelkraft i Karlstad. Status är fortfarande att posten väntar på försändelsen nu fyra dagar senare...

Posten har 30 minuter telefonkö, men det går iaf att ringa...hos CK är det tvärstopp och min inte så speciellt billiga cykel är försvunnen...valde just dom för att dom faktiskt har en fysisk butik i Stockholmsområdet där det går att lämna in saker om det skiter sig istället för att skicka fram och tillbaks över haven när prylarna packar ihop.

Utifrån det som skrivs i denna tråden så var det kanske ett misstag, nåväl dom kanske pallar ett par år till iaf! Vi får hoppas det...

torkelo sa:
...hos CK är det tvärstopp och min inte så speciellt billiga cykel är försvunnen...valde just dom för att dom faktiskt har en fysisk butik i Stockholmsområdet där det går att lämna in saker om det skiter sig istället för att skicka fram och tillbaks över haven när prylarna packar ihop.
Chatten på webbsidan funkade snabbt för mig. Om du inte får svar där heller skulle jag kraftigt överväga att ångra beställningen.

me.I.am sa:
torkelo sa:
..men enligt posten har det inte ens bokats någon upphämtning från cykelkraft i Karlstad...

Du har inte låst tråden om PostNord? Det där säger nog inget om cykeln har hämtats eller ej, skojar tyvärr inte.

Alla företag har inte daglig upphämtning, särskilt inte om det gäller större försändelser.
Jag skulle lätt sätta en peng på att CK helt enkelt har glömt ringa posten för att boka detta.

Om kolli-id't genererar en träff vilket "Status är fortfarande att posten väntar på försändelsen nu fyra dagar senare" tyder på att det gör så är det knappast postens fel utan CK.

Lycka till :)

Sedan Cykelkraft tog över CC så är det katastrof!! Har varit en trogen kund tidigare, men det tar man ingen hänsyn till. Dom har efter 3påstötningar fortfarande inte aktiverat mitt gamla konto och kopplat på köphistoriken. Senaste (sista) ordern jag la skvallrade om att 5 av 6 artiklar fanns hemma. De återstående 1-3 dgr leveranstid.

Efter en vecka och påstötningar kom det en delleverans?!? Efter ytterligare någon veckas jagande fick jag till slut artiklarna jag saknade och som jag redan dag ett betalat för.

Nope, aldrig mer en beställning såvida inte gamla goda CC webben och deras serviceanda kommer tillbaka.

Ja man undrar ju hur de tänkte när de valde det där upplägget framför cc gamla sida. Nu är den ju så värdelös att man går vidare till en utländsk sida efter 5 sekunder på cykelkrafts sida.

Fan, jag gillade cyclecomponents. Handlade hyfsat ofta därifrån men nu har det bara blivit från utlandet efter bytet.

Navigera orkar jag inte, men söka funkar hyfsat tycker jag. Eller gå via prisjakts sida som indexeras (eller får data från) cykelkraft...

Köpt lite reservdelar till standardcykel (barn) från dem. Sånt tycker jag är svårt att hitta på de flesta andra affärer. Så OK, men inte världsklass på hemsidan.

Per-Erik sa:
Ja man undrar ju hur de tänkte när de valde det där upplägget framför cc gamla sida. Nu är den ju så värdelös att man går vidare till en utländsk sida efter 5 sekunder på cykelkrafts sida.

Fan, jag gillade cyclecomponents. Handlade hyfsat ofta därifrån men nu har det bara blivit från utlandet efter bytet.

+1

NLC sa:
Per-Erik sa:

+1

Samma här, inte för att jag handlat jättemycket men varje gång jag har varit inne på cykelkrafts hemsida har ganska snart gett upp. Inbjuder inte direkt till spontanshopping utan man måste vara väldigt målmedveten och veta exakt vad man vill ha.

Har försökt att få reda på måtten på en jäkla styrväska som verkar bra och har ffa bra pris i snart två veckor, de enda mail jag får efter ett par dagar är:

"Hej!

Tack för att du kontaktat oss. Vi har inte missat ditt mail utan har tyvärr en hög belastning just nu. Vi kommer att besvara ert mail så fort vi kan.

Du hittar också svar på ett flertal frågor här: http://www.cykelkraft.se/kundservice/faq

För fakturafrågor så kontakta Klarna på 08-120 120 10

Ha en härlig dag!
Cykelkraft.se"

Två likadana. Blir riktigt trött, varför kan man inte skriva ut mått i spec på en gång, el svara på frågor än att skicka standardmail åter och åter igen??? Är det så man skaffar kunder?

Här kommer årets futtigaste gnäll (sett till ekonomisk skada) men jag slängde med en sån här när jag ändå beställde ett par saker:
http://www.cykelkraft.se/clips-for-att-fasta-broms-vaxelholje-svart

Blev ganska förvånad när jag fick en påse med ett (1) enda clips. Det står förvisso "Förpackning: 1 st." men det är ju öppet för tolkning och bilden är ju hyfsat vilseledande. Ett OK pris på 7 kronor blev plötsligt dyrt...

ginnfilt sa:
Här kommer årets futtigaste gnäll (sett till ekonomisk skada) men jag slängde med en sån här när jag ändå beställde ett par saker:
http://www.cykelkraft.se/clips-for-att-fasta-broms-vaxelholje-svart

Blev ganska förvånad när jag fick en påse med ett (1) enda clips. Det står förvisso "Förpackning: 1 st." men det är ju öppet för tolkning och bilden är ju hyfsat vilseledande. Ett OK pris på 7 kronor blev plötsligt dyrt...

Men du sparade ju 2 kronor!

idag når ni oss via mail och chatt eller? när man försöker skriva i chatten finns det ingen online. Mailade för ett par dagar sedan inget svar. Hur tycker ni att jag ska göra för att få kontakt?

67hasse sa:
idag når ni oss via mail och chatt eller? när man försöker skriva i chatten finns det ingen online. Mailade för ett par dagar sedan inget svar. Hur tycker ni att jag ska göra för att få kontakt?

+1

Som sagt fått två intetsägande återmail istället för att direkt svara på en enkel fråga...

Ser att de nu bytt webblager mot leverantörens lager på de prylar jag beställt.

Väntat 10 dagar. Ordern har fortfarande status behandlas. Var i kontakt med dem förra veckan och blev lovad leverans i mitten av denna vecka. Någon som fått leverans?

Jag har inte beställt nåt från dem, och tänker ALDRIG någonsin göra det...
Har mailat dem några gånger under våren och sommaren och antingen är svaret god dag yxskaft eller så uteblir svar helt och hållet..

De verkar ärligt talat totalt inkompetenta.
Ber till högre makter att de ska går i konkurs och blir cyclecomponents igen =)

Att önska dom i kk är kanske lite väl elakt, och att det ur ck's eventuella kk skulle uppstå ett cc igen ter sig tämligen osannolikt.

Däremot håller jag med dig i det övriga, inget mer ck-handlande för mig heller efter lite trista erfarenheter.

Beställde mycket från Cyclecomponents genom åren och alltid varit nöjd.
Visst hade dom lite lång leveranstid för 5-10 år sedan men tänkte man på det när man beställde var det inga problem.
Otroligt synd att dom blev uppköpta av ett inkompetent företag.
Beställde sista gången från Cyclecomponents i vintras innan uppköpet.
Ringde och frågade om en produkt och frågade då även om en gummiplugg att täcka Di2, Campa EPS hålet vid framväxeln på min ram.
Han hittade en och la den på skrivbordet att skicka när min order gick iväg.
Hade förgäves bett om en plugg av Göran på Cykelmagneten jättelänge och med tidigare erfarenhet av deras service hade jag inget hopp om en plugg därifrån.
Några dagar senare kom mitt paket från Cyclecomponents, letade noggrant igenom men hittade ingen plugg.
Nja skitsamma att dom glömde en liten plugg. Cyclecomponents var bara snälla tänkte jag då ramen inte är köpt där.
Dagen efter kommer ett litet brev men pluggen, det var service det!

Senast ändrad:
Hur lång leveranstid ska man räkna med? Jag beställde däck och slang igår (31/8) som var märkta med "skickas omgående" men har fortfarande inte fått något spårnings-ID eller liknande... I min värld betyder "skickas omgående" att det skickas samma dag eller möjligtvis dagen efter beroende på tidpunkten för lagd order. Om man köper saker från Addnature, CDON eller någon annan vettig internetshop så funkat det så i alla fall. I fall att det visar sig imorgon att dom skickar paktet under dagen kan jag säga att det var första och sista gången jag handlade av dom....

ee sa:
Hur lång leveranstid ska man räkna med? Jag beställde däck och slang igår (31/8) som var märkta med "skickas omgående" men har fortfarande inte fått något spårnings-ID eller liknande... I min värld betyder "skickas omgående" att det skickas samma dag eller möjligtvis dagen efter beroende på tidpunkten för lagd order. Om man köper saker från Addnature, CDON eller någon annan vettig internetshop så funkat det så i alla fall. I fall att det visar sig imorgon att dom skickar paktet under dagen kan jag säga att det var första och sista gången jag handlade av dom....

Tog över en vecka för en vindjacka (som råkade ha bästa pris där).

Jahaja.... Verkar inte som att det blir några däck idag alltså. Har dom inte haft "hög arbetsbelastning" lite väl länge? Vår kompis i "rädda karriären"-tråden kanske kan börja jobba där och hjälpa till? :)

Bilagor

• Screenshot_20160902-092918.png
    Screenshot_20160902-092918.png
    78.4 KB · Besök: 191
ee sa:

Har ingen jätteerfarenhet av att handla cykelgrejer på nätet, men att det periodvis kan dröja någon dag eller två vid hög belastning tror jag inte är så ovanligt även på "bra" sajter. Jag beställde lite prylar från Rose någon gång i början av Augusti det tog nästan två dygn innan det lämnade Rose. Rose har jag stort förtroende för så för mig är det en bra referenspunkt, och dom brukar annars få iväg grejerna snabbt.

Däremot verkar långsamma leveranser mer vara ett signum för cykelkraft och inte något tillfälligt vad det verkar av denna tråden.

ee sa:
Jahaja.... Verkar inte som att det blir några däck idag alltså. Har dom inte haft "hög arbetsbelastning" lite väl länge? Vår kompis i "rädda karriären"-tråden kanske kan börja jobba där och hjälpa till? :)

Fötsökte få svar på måtten för en styrväska i början av sommaren och fick åter och åter samma jäkla mail. Hoppas de konkar eller något. För hur svårt kan det vara att svara på en fråga? Nä, vi skickar autosvaret istället. Den typ enda kanalen för kontakt.

Bara för att nyansera debatten lite: Köpte en Garmin Edge 25 därifrån då de var billigast enligt Prisjakt.nu. Hade inga större förhoppningar då jag läst denna tråd men den kom fram redan nästa dag. Jag kanske hade tur eller något, typ karma?

Doctor C sa:
Bara för att nyansera debatten lite: Köpte en Garmin Edge 25 därifrån då de var billigast enligt Prisjakt.nu. Hade inga större förhoppningar då jag läst denna tråd men den kom fram redan nästa dag. Jag kanske hade tur eller något, typ karma?

Och vad händer om du får problem med produkten/ångar köpet och försöker komma i kontakt med företaget. Lycka till.

Aliide sa:
Doctor C sa:

Och vad händer om du får problem med produkten/ångar köpet och försöker komma i kontakt med företaget. Lycka till.

Går det inte att ringa alls till dom?
Pokemongenerationen är ju rädd för telefoner. :)

NickPick sa:
Aliide sa:
Doctor C sa:

Man kommer säkert tiöl automatisk telefonsvarare som talar om att de har "hög belastning och kan inte svara just nu". Och samma nästa gång man ringer, och nästa och nästa...

Aliide sa:
NickPick sa:
Aliide sa:
Doctor C sa:

Man kommer säkert tiöl automatisk telefonsvarare som talar om att de har "hög belastning och kan inte svara just nu". Och samma nästa gång man ringer, och nästa och nästa...

Vet du vad....
Detta låter ju precis likadant som många Canyonkunder vittnar om när de försöker komma i kontakt med Canyons svenska agent. ;-)

Det återstår att se men tack för lyckönskningarna.

Aliide sa:
Doctor C sa:

Vernersson sa:
Aliide sa:
NickPick sa:
Aliide sa:
Doctor C sa:

Vet du vad....
Detta låter ju precis likadant som många Canyonkunder vittnar om när de försöker komma i kontakt med Canyons svenska agent. ;-)

Äsch, de svarar ju inte alls... På femte eller tionde försöket får man dock snacka med en trevlig och tillmötesgående människa. Mail får man svar på inom typ en kvart, inget autosvar där inte.

Aliide sa:
Vernersson sa:
Aliide sa:
NickPick sa:
Aliide sa:
Doctor C sa:

Vet du vad....

Äsch, de svarar ju inte alls... På femte eller tionde försöket får man dock snacka med en trevlig och tillmötesgående människa. Mail får man svar på inom typ en kvart, inget autosvar där inte.

Fann det bara något ironiskt att du själv gnäller över en leverantör samtidigt som du går i vildsint försvar när ngn gnäller på en annan leverantör.

Hur fan kunde de välja att ta bort CC:s webshop till förmån för cykelkrafts jävla skräpsida?!
Hittar fan ingenting, det blev att köpa från Chainreactionscycles istället.

Tillbaka
Topp