Cyclecomponents blir Cykelkraft.se?

MatteXC sa:
Hur fan kunde de välja att ta bort CC:s webshop till förmån för cykelkrafts jävla skräpsida?!
Hittar fan ingenting, det blev att köpa från Chainreactionscycles istället.

+1
Helt värdelöst filter och uppdelning.
Jag har helt gett upp på att sitta och bläddra igenom massvis med artiklar som jag inte är intresserad utav.

Jag beställde cykeldelar i somras, det tog 12 dagar innan jag fick bekräftelse på skickad leverans. Kanske så är det hög arbetsbelastning på sommaren, men lite oseriöst ändå kan man tycka.

Nu igen, dum som jag är, så beställde jag av ovan nämnda företag igen. Efter en vecka så frågar jag via supporten när de tänkt skicka min beställning. De skriver att de väntar på en vara och kommer att skicka inom en, max två dagar. Nu har det alltså gått ytterliggare en vecka, och de har ännu inte svarat på mitt mail som jag skickade i förrgår. Suck!

För mig så annullerade de min order (utan att fråga) efter en vecka, höjde priset på varan och erbjöd sig att bjuda på frakten om jag ville beställa igen. Snacka om att inte vilja ha kunder.

Edit: Så här 2 veckor senare så ser jag fortfarande reklam över hela internet för det nedsatta priset. Bluff och båg är det dom verkar syssla med.

Senast ändrad:
Jag försökte beställa för första gången för några veckor sedan. Efter en vecka tröttnar jag och frågade om de kunde annulera ordern. Det fixade de direkt. De vill nog inte ha några kunder.

Blev lite nyfiken, hittade detta omdöme på the web.

Glad_cyklist sa:
Riktigt dåligt
Svarar inte på mail, långsamma som fan på att skicka grejer, rekommenderas för dig som inte bara gillar cykel utan även hatar dig själv och vill utsättas för Sveriges sämsta webbshop. En gång köpte jag knark i Göteborg och blev hotad med kniv, skulle ändå påstå att det var ett bättre kundbemötande än vad som fås här.

Så pass...

Beställde lite prylar förra veckan och de levererades riktigt snabbt. Tyvärr var det inte helt rätt packat, fick två framlampor för 400 kr st istället för de jag skulle ha som kostar 100 kr st. Nu får vi se hur det funkar med retur osv.. hoppas det går enkelt, det är inte jag som klantat mig!

Mailade Cykelkraft för 3 veckor sedan.
Inte ett ljud
5 dgr senare får jag ett uppföljningsmail, automatgenererat, där man beklagade lång väntetid men att dom skulle behandla mitt mail inom kort.
10 dgr senare får jag ytterligare ett automatgenerat mail med samma ursäkt.
Sedan dess, inte ett ljud.

Lär inte beställa något därifrån övht.

jomper sa:
Beställde lite prylar förra veckan och de levererades riktigt snabbt. Tyvärr var det inte helt rätt packat, fick två framlampor för 400 kr st istället för de jag skulle ha som kostar 100 kr st. Nu får vi se hur det funkar med retur osv.. hoppas det går enkelt, det är inte jag som klantat mig!

Just det, ska följa upp.. de svarade fort, skickade rätt prylar och en retursedel utan att vänta på att jag skickade tillbaka de fellevererade sakerna. Inga problem.

desmo sa:
Prime - det nya Premium?
För endast 299kr/år kan du nu vara med i deras kundklubb Prime: http://www.cykelkraft.se/skaffa-prime

Tydligen kan man tjäna pengar på det:
temp.jpg

Man borde bli av med näringstillståndet om man inte vet skillnad mellan att tjäna pengar och att spara pengar.

Dom skulle ju listat fler alternativ tycker jag, kanske så här nånting...

Dyrast - Handla på cykelkraft
Lite mindre dyrt - handla på cykelkraft som prime-kund
Ännu lite mindre dyrt - handla på wiggle som prime-kund
Billigt - handla på rosebikes

Men tjäna... man borde polisanmäla dom

sumo sa:
Dom skulle ju listat fler alternativ tycker jag, kanske så här nånting...

Dyrast - Handla på cykelkraft
Lite mindre dyrt - handla på cykelkraft som prime-kund
Ännu lite mindre dyrt - handla på wiggle som prime-kund
Billigt - handla på rosebikes

Men tjäna... man borde polisanmäla dom

Ja tyvärr så faller det hela lite på grund av deras höga priser.

Vernersson sa:
Bengt-re sa:
Fjärdebrunn sa:
Vänta, ska man betala för att vara med i kundklubben???

Superpremium! Betala för att få betala dyrt... Visa att man har råd typ...

OCH att man minsann har tid att vänta på prylarna...... ASLÄNGE! :-D

Ja snabba var de inte. Men fick rätt pryl iaf. Sent, dyrt och vimsig kundtjänst när jag försökte få reda på vad som hänt med ordern. Bra skit! ?

Har köpt lite prylar där på sistone och det har funkat bra, snabb leverans och vettiga priser. Nu senast en Wahoo-trainer som var i särklass billigast hos dem - men den har iofs inte skickats ännu :-)

Beställde en grej från cykelkraft i söndags. Igår skickades paketet och idag plockade jag ut det på posten. Gratis frakt dessutom :)

Gick in på deras sida idag, för första gången på länge, och såg också det fantastiska "erbjudandet". Gick sedan vidare till action sports och beställde därifrån...

Har handlat Scottcykel i butik hos Cykelkraft, fick bästa pris hos dem jmf. vad jag fick av andra lbs i Sthlm. Har alltid fått bra och trevligt bemötande i butiken. Ingen erfarenhet av vare sig CC eller CK online, de beställningarna landar ofta i Tyskland.

Sixten Fors sa:
Har handlat Scottcykel i butik hos Cykelkraft, fick bästa pris hos dem jmf. vad jag fick av andra lbs i Sthlm. Har alltid fått bra och trevligt bemötande i butiken. Ingen erfarenhet av vare sig CC eller CK online, de beställningarna landar ofta i Tyskland.

Varfr beställde du inte Scottcykeln mycket billigare från England eller Tyskland? Lär som du lever ;)

NickPick sa:
Sixten Fors sa:

Varfr beställde du inte Scottcykeln mycket billigare från England eller Tyskland? Lär som du lever ;)
En befogad fråga faktiskt. Får skylla på att det var way back in 2012 och att jag snabbt behövde två nya Scott Scalecyklar och höst/paketpriset blev ok. Sedan dess köpt en beg Cube Ltd och en beg Scott Scale på blocket. Nästa gång kanske, om/när behov av ny cykel uppstår.

Vem lever som man lär :-) mycket lättare att tipsa andra att göra rätt, baserat på de fel man precis gjort självt.

Edit: Kom just på att jag köpte min första on-line-cykel från USA "redan" år 2002, blev en GT i-Drive Team XTR (XC/FS) den gången.

Senast ändrad:
Beställde en kedja som enligt sidan fanns i lager. De skickade den först 1,5 vecka senare efter jag mailat och frågat om status på min beställning. Så nä, där kommer jag aldrig beställa från igen.

Sixten Fors sa:
NickPick sa:
Sixten Fors sa:

En befogad fråga faktiskt. Får skylla på att det var way back in 2012 och att jag snabbt behövde två nya Scott Scalecyklar och höst/paketpriset blev ok. Sedan dess köpt en beg Cube Ltd och en beg Scott Scale på blocket. Nästa gång kanske, om/när behov av ny cykel uppstår.

Vem lever som man lär :-) mycket lättare att tipsa andra att göra rätt, baserat på de fel man precis gjort självt.

Edit: Kom just på att jag köpte min första on-line-cykel från USA "redan" år 2002, blev en GT i-Drive Team XTR (XC/FS) den gången.

Absolut. Jag har konstaterat att det är bättre för allt utom ibland plånboken att köpa lokalt. Men då hänger det på en bra handlare med kunskap och ehm... Ekonomisk flexibilitet i vissa fall.
Cykel 1: Köpt på intersport till "helt okej" pris men med dålig kunskap osvosv. 2: beställd från germanien. Gick bra men tog tid och var lite krångligt. 3: Av LBS. 4: av LBS. 5: Beställd från annat land med 3,5 månader längre leverans än avtalat... Samt förskottsbetalning :) Dock rätt billig, men det var inte värt det när allt var klart.

Jag skulle gärna stödja en svensk postorderfirma, och betala lite mer för delarna
Men då måste dom vara snabbare än tysken och rimligtvis billigare frakt?

Eftersom det är dyrare frakt och tar längre tid från Karlstad är från Tyskland så vet jag faktiskt inte varför jag ska handla därifrån

Nej tack

Saxat från cykelkrafts sida, beskriver alltså en räser. VART är världen på väg???? :
Speedster 40 (CD16) har kompakt-drev vilket lite förenklat innebär att den har 2 klingor/växlar fram istället för 3. Det är populärt i Sverige då vi inte har samma bergsklättringar som i Europa och kompaktdreven är lite mer anpassade för våra förhållanden.

/T

tmalm sa:
Saxat från cykelkrafts sida, beskriver alltså en räser. VART är världen på väg???? :
Speedster 40 (CD16) har kompakt-drev vilket lite förenklat innebär att den har 2 klingor/växlar fram istället för 3. Det är populärt i Sverige då vi inte har samma bergsklättringar som i Europa och kompaktdreven är lite mer anpassade för våra förhållanden.

/T

Därför man ska handla svenskt! Den extra kunskapen är prime :p

Beställde lite nya kläder på mellandagsrean och det fungerade helt smärtfritt och med fri frakt. Inget av det jag beställde hittade jag billigare varken i Sverige eller utomlands. På REA iofs men ändå.

Pipigt kan jag faktiskt tycka om att gnälla på 59:- i fraktkostnad för tillbehör/kläder under 800:-. Cykel och cykel + tillbehör har vad jag kan se alltid fri frakt.

Av tråden att döma verkar de ha lite att jobba på vad det gäller snabbhet i leveranser och support-svar. Som motvikt kan jag dock nämna att jag beställt saker från både Tyskland och England där det både blivit fel och tagit en vansinnig tid med leverans.

Känns kanske lite juniort också att göra en annons om att man skulle TJÄNA pengar på deras nya klubb men tyvärr används sådana säljbegrepp väldigt ofta och vårdslöst i alla möjliga sammanhang idag. Absolut inte unikt och inte ens våra folkvalda politiker kan ju skilja på dessa begrepp.

Efter lite mailande med supporten där jag fick rätt snabba och bra svar har jag faktiskt förbeställt en MTB-2017 av CK. Är inget inbitet märkes- eller prylproffs men inte heller här hittade jag motsvarande spec. billigare. Letade runt rätt mycket med hjälp av en som ”kan” (lite mer än jag) plus att jag skickade lite frågor till diverse leverantörer. CK gav varken sämre eller långsammare svar än någon av de andra. Vi får se om detta var rätt eller fel val och jag kan följa upp om hur de sköter sig. Blir det fel har jag ju iaf en fysisk butik jag kan rulla in grejerna i, i värsta fall.

Har inga intressen i CK men jag har lite svårt för drev på forum där det alltför ofta saknas sans och balans.

jomper sa:
Har köpt lite prylar där på sistone och det har funkat bra, snabb leverans och vettiga priser. Nu senast en Wahoo-trainer som var i särklass billigast hos dem - men den har iofs inte skickats ännu :-)

Den skickades direkt på måndagen, snabbt o bra. Nu ska PN leverera också..

tmalm sa:

/T
Världsklass! Jag som har 4 klingor fram på min racer 34/39/50/53T. Fantastiskt det där med compact, jag slipper alltså hela två klingor :-)

Matchbox20 sa:
Efter lite mailande med supporten där jag fick rätt snabba och bra svar har jag faktiskt förbeställt en MTB-2017 av CK. Är inget inbitet märkes- eller prylproffs men inte heller här hittade jag motsvarande spec. billigare. Letade runt rätt mycket med hjälp av en som ”kan” (lite mer än jag) plus att jag skickade lite frågor till diverse leverantörer. CK gav varken sämre eller långsammare svar än någon av de andra. Vi får se om detta var rätt eller fel val och jag kan följa upp om hur de sköter sig. Blir det fel har jag ju iaf en fysisk butik jag kan rulla in grejerna i, i värsta fall.

Är detta
Skickade ett mail med 4-5 frågor ang Superior värsta Fs som finns som förbeställa, lite angående geometrin och om det fanns lösa ramkitt, påminner nån dag senare och jag har fortfarande inte fått något svar.

När jag köpte mina edge 520 var dom billigast utav jänkarna duskarna ebay och spanjorerna, frakten tog en dag.

Tillbaka
Topp