Cyclecomponents blir Cykelkraft.se?

Beställde två Ice Spiker pro. Det ena läckte luft i sidan. Efter några mail där bl a min tubelessförmåga ifrågasattes fick jag besked att de skulle skicka ett nytt däck på eftermiddagen samt skickade en returlapp via mail. Häromdagen fick jag avisering från posten. Hämtade paketet och noterar det var det var samma jag skickade. Har alltså för första gången i mitt liv skickat ett paket till mig själv. Lappen var förstås fel utan att jag noterade det. Makalöst är bara förnamnet. Mailat dem och undrat var mitt däck är då det gått 10 dagar samt att returlappen var fel. Inget svar ännu. ARN-ärende?

Dr_Rydell sa:
Beställde två Ice Spiker pro. Det ena läckte luft i sidan. Efter några mail där bl a min tubelessförmåga ifrågasattes fick jag besked att de skulle skicka ett nytt däck på eftermiddagen samt skickade en returlapp via mail. Häromdagen fick jag avisering från posten. Hämtade paketet och noterar det var det var samma jag skickade. Har alltså för första gången i mitt liv skickat ett paket till mig själv. Lappen var förstås fel utan att jag noterade det. Makalöst är bara förnamnet. Mailat dem och undrat var mitt däck är då det gått 10 dagar samt att returlappen var fel. Inget svar ännu. ARN-ärende?

Råkade ut för samma sak med en retur till stellar equipement men tjejen i servicebutiken noterade att lappen var fel så jag fick be dem (stellar) göra om och rätt med en ny lapp

Drössiger avslutade sitt samarbete med Cykelkraft häromveckan med omedelbar verkan, inte bara kunderna som verkar ha problem tydligen, utan även leverantörerna.

Jag har bara bra erfarenheter av Cykelkraft, nu senast när bakdämparen gick sönder på Scotten så sköttes detta oklanderligt tillsammans med Scott-Sverige och utbytesdämparen skickades hem på en vecka.

//Mattias

nån annan som nyligt bestält från skitbutiken? sugen på köpa schwalbe kojak 20" till liggcyken o tyvärr e dom billigast på dom eller ska man betala mer o ta tex från cykelgear ist?

Senaste gångerna när jag beställt sådant de har haft på lager har jag fått leveransen inom ett par dagar. Som vilken annan handlare som helst med andra ord.

Handlade för 1:a ggr hos Cykelkraft då jag beställde 2 st Schwalbe ISP i helgen...fick dom redan på tisdagen!
Tyvärr var bakdäcket lite för brett för min Stumpjumper HT 29:a. Kontaktade Cykelkraft som direkt mejlade mig en returfraktsedel.
Skickade tillbaks däcken redan på tisdag em såg oxå att dom hämtades ut av Cykelkraft dan efter och idag torsdag fick jag mejl att returen godkändes å jag slipper betala fakturan hos Klarna!
Så jag är mkt nöjd med både Cykelkraft, Postnord å Klarna :)

Läst mycket negativt i denna tråd. Så vill bara ge lite cred till Cykelkraft (och kanske t.o.m. Postnord).

Gjorde mitt första köp av dem igår ca 15:30. Idag 10:00 fick jag sms att det var hos mitt ombud att hämta ut. Nog det snabbaste jag varit med om. Bor i Solna, så kanske en lite enklare leverans.
Beställde dämparolja, servicekit och ett mekställ.

Tillbaka
Topp