CyclePro Pinnacle Comp -00??

Nilsen

Aktiv medlem
Har en polare (inte alls intresserad av cyklar) som tänkte sätta ut en annons på en Cyclepro Pinnacle Comp -00 (helt orginal och knappt använd). Och för att inte bli helt utskrattad, bad han mig fråga er här på forumet hur mycket en sån är värd idag?

Kolla på liknane cyklar som säljs idag och dra bort ungefär hälften. Det kan både vara grymt överpris som underpris, beroende på hur den är specad. Men kanske ett tipps.

Jag har en 01 cyclepro pinnacle comp, köpt 02 som fjolårsmodell för 8000, nypris då låg på 10000, det är en ganska enkel framgaffel på den (Judy TT på 01, kan nog vara Judy XC på 00'an). 4000 är kanske möjligt, men då ska den vara i bra skick och det gäller att hitta en köpare. Jag skulle inte bli överraskad om han får gå lägre än så för att få den såld.

Kör själv med en -00:a med XT bakväxel LX framväxel, växelreg, vevparti OD.
Jag skulle nog tippa på att han inte kan få något mer än 4000:- Kanske 5 om han har tur och cykeln är i extremt bra skick.
Men det är nog mest troligt som thompa skrev, att han måste nog vara beredd att pruta om han vil ha den såld!

Ny pris var 12000:-

Tillbaka
Topp