CyclePro Twin Point - Systertråd till Visa din tandem
Det tar jag som ett löfte…Ja jag tänkte väl isåfall nåt sånt, återställningsbart snarare än svetsa ram.
Men bara en fundering, får se om den går över till verklighet.. ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det tar jag som ett löfte…Ja jag tänkte väl isåfall nåt sånt, återställningsbart snarare än svetsa ram.
Men bara en fundering, får se om den går över till verklighet.. ?
Yes, såvitt jag vet så är det samma på alla.Jag har hört av mig på den i Ulricehamn men inte fått svar (på en vecka).
Men nu dök en annan upp i Vaggeryd. Lite dyrare och längre hemifrån.
Men en fråga, finns det bara en storlek på Twin Point?
Kom till casa LWB utanför Jönköping och testa min! @Skyerider kan visa vägen. ?Jag har hört av mig på den i Ulricehamn men inte fått svar (på en vecka).
Men nu dök en annan upp i Vaggeryd. Lite dyrare och längre hemifrån.
Men en fråga, finns det bara en storlek på Twin Point?
Nu prissänkt till 5000!Om man inte vill betala 3600 kr för den som säljs i Ulricehamn så finns nu valet att betala 7000 kr för den här i Gbg:
Visa bilaga 622417
Ett ok pris med tanke på att den ser ut att vara i ok skick och ffa med tanke på bromsarna. Om det blir någon volym på tandemcyklandet för egen del så ligger hydrauliska Magura nära till hands, för fastän jag gillar cantis så fick cykeln gärna ha lite mer knuff i stopparna än vad den har nu.Nu prissänkt till 5000!
Ingen kommer ihåg en fegis!Göteborg eller Vaggeryd, Vaggeryd eller Göteborg.
Jag är sugen på tandem. Hon där hemma inte. Så tröskeln för inköp är lite hög..
Om valet var mitt skulle ta jag göteborgcykeln , vet inte hur långt du har att åka men Vaggeryd är fan inget roligt ställe ( säger inte det bara för att svärmor bor där?) .Göteborg eller Vaggeryd, Vaggeryd eller Göteborg.
I stort sett samma tid att köra (60 min).Om valet var mitt skulle ta jag göteborgcykeln , vet inte hur långt du har att åka men Vaggeryd är fan inget roligt ställe ( säger inte det bara för att svärmor bor där?) .
Göteborg eller Vaggeryd, Vaggeryd eller Göteborg.
Om valet var mitt skulle ta jag göteborgcykeln , vet inte hur långt du har att åka men Vaggeryd är fan inget roligt ställe ( säger inte det bara för att svärmor bor där?) .
Oj oj oj, starka argument båda två @mzi. Kom nu inte och säg att den i Vaggeryd är rosa också för i så fall kan göteborgaren mycket väl få se sig akterseglad.Trots kändisar som Gideon Sundbäck och Sara Svensson, så är det nog mer som talar för Göteborg ändå?
Tack för erbjudandet. Men tröskeln att hämta hos dig eller hämta hos säljaren är ungefär lika hög...@desmo - om du behöver hjälp att förvara eller hämta hem den så är jag lämpligt belägen i göteborgdområdet!
Vad är det där blöta konstiga på marken? Ser typ ut som vatten. Har det kommit ovanifrån på något sätt....?
Jag ska snart bänka honom.Den färgglada typen på slutet av tåget, hur många watt tillför en sån?
Tråkigt när prylar som man har investerat i och som man tror ska göra en snabb inte levererar som förväntat.Jag ska snart bänka honom.
Under över alla under, idag har det regnat måttligt men ihållande från i morse ända till nu i eftermiddag.Vad är det där blöta konstiga på marken? Ser typ ut som vatten. Har det kommit ovanifrån på något sätt....?
Efter att ha fått in några turer med påhängsmojängen så kan jag meddela att den färgglada typens bidrag kan vara förvånansvärt betydelsefullt, ex. för att knota sig upp för de brantaste backarna.Den färgglada typen på slutet av tåget, hur många watt tillför en sån?
Fantastisk läsning!Utflykt till Visingsö igår, med herr och fru LWB på tandem och LWB Jr på påhängsmojängen.
Färjan från Gränna:
Visa bilaga 641683
…på vilken för övrigt bilister hade företräde och cyklister släpptes på i mån av plats. Så om ni undrar var ni vill befinna er när jorden går under så är svaret på Visingsötrafiken, eftersom de ligger tjugo år efter resten av världen.
Det var en hetsk och nervös stämning i kön i Gränna och på färjan, med ilskna kärringar och tatuerade vader och pösande magar och smältande glass som droppade ned på de svampangripna tånaglarna i plastsandalerna, och ska det vara så inihelvete svårt att bara köpa sin biljett och ställa sig i kön som alla andra och uppföra sig som folk? Bara upplysningsvis och såhär alldeles i förbifarten så kan jag meddela att det var precis the usual suspects som bråkade. Vanliga grisfärgade 57-till-62-åringar med utväxt hårfärgning, senapsfläckar på skjortorna, rödmosigt långburksansikte och som bröt på östgötska, småländska eller stockholmska. Såna är de.
Nåväl, jag höll krampaktigt isnuttefiltenstyret under överfarten, och snart dunsade vi stäven emot kajen på Visingsö och fick lov och möjlighet att skingras.
Väl på öa vidtog skattjakten med hjälp av den karta som finns bl.a. vid färjeläget. På programmet stod, utöver skattjakten, förstås Visingsborg (för fru och Jr medan jag höll ordning på ekipaget), och därefter Kumlaby kyrka med sitt torn, föredömligt snöpt till förmån för vetenskapen och upplysningen:
Visa bilaga 641685
Efter återkomsten ned till jorden beskådas och begrundas den oerhörda höjd som just uppnåtts:
Visa bilaga 641684
Därifrån blev det äntligen några km sammanhängande cykling, västra vägen söderut till Näs, som en gång ansågs vara rikets säkraste borg där kungens skatter förvarades. Inga saftiga bilder, men fint att få trampa lite.
Från Näs bar det sedan åter norrut, förbi Stigby där ”fängelset för busiga pojkar” särskilt beskådades, och sedan en riktig liten pärla, den gulmarkerade cykelstigen längs vattnet åter till hamnen. Inget att skriva hem om för salta stigcyklister på heldämpade solocyklar, men på lastad tandem med påhängsmojäng var det riktigt trevligt. En smal, slingrande stig genom lummig skog och med Vättern längs högersidan. Här är bästa bilden som jag lyckades få till från sadeln, med risk för att styra hela min familj åt pipsvängen:
Visa bilaga 641687
Inte lika fartfyllt, men ungefär såhär såg det ut:
Visa bilaga 641686
Jag skänkte Min Vän Hjulbyggaren både en och två tacksamhetens tankar för de bombsäkra hjulen. Deore 610-nav, Ryde Andra 40-fälgar och Sapim Race-ekrar. Utan knot tuggade de i sig stökiga rötter och annat bråk, med sammantaget gott och väl 250 kg last givet cyklister, cykel, vatten, packning och påhängscykel.
Nåväl, här öppnade sig skogen strax innan vi åter nådde det Babylon som utgör färjeläget:
Visa bilaga 641688
Samma plats, med ekipaget högtidligt uppställt:
Visa bilaga 641690
Sista planerade anhalten var Brahekyrkan. Det enhörningshorn som finns där (true story, kolla upp den!) var själva ursprunget till att vi började prata med Jr om att åka till Visingsö. Passande nog hade kyrkan hunnit stänga för dagen när vi kom så långt…
Visa bilaga 641689
…vilket ger oss en god anledning att komma tillbaka en annan gång.
Väl i hamnen användes alla skattjaktens ledtrådar till att öppna en skattkista, och där låg Belöningen:
Visa bilaga 641691
Sammantaget en mycket fin tur.
Cykeln gick som tåget. De stora framväskorna illustrerade tydligt det som brukar framhållas som argument för bikepacking- kontra touring-utrustning, nämligen att de slog i marken för minsta lilla. Ska det funka så måste framväskorna vara betydligt mindre. Men i övrigt gick cykeln som ett LWB-bygge.
Om jag hade fått en krona för var gång som någon sa ”oooh!” eller ”aaah!” eller ”åååh!” eller ”titta!” eller ”vad myyysigt!” när vi passerade dem med vårt tåg så hade jag varit ekonomiskt oberoende nu. Kul att kunna skänka glädje genom sin blotta uppenbarelse.
En talang för dryg självgodhet och en aldrig tidigare skådad brist på självinsikt hjälper till. Men annars var det precis som du skriver.Fantastisk läsning!
Fick en tydlig inre bild av att ni vadar genom skit ända upp till knäna, men era dugliga skodon löser biffen. Skiten utgörs av semestertokiga människor från sin sämsta sida ("skynda skynda, mitt andningshål i form av semester stängs snart") och skodonen av kompetenta familjefordon.
Väl cyklat och skrivet!
Jag har kört med mina olika Carradice-väskor, antingen de stora Camper Longflap och Nelson Longflap eller den betydligt behändigare Barley:n. En sådan kan jag verkligen rekommendera till påskjutarplatsen…Oj, här har det hänt saker sedan jag senast öppnade tråden! Jag har också lite sommarturer att förtälja om. Först gjordes en del i Uppland, där det smala däcket (och slangen!) som jag bytt till sprack en bra bit hemifrån. Det blev till att byta tillbaks till rejäla doningar, som fungerat sedan dess. Styrstångsförlängningen jag satt på har också visat sig opålitlig, och vid två tillfällen har vi rullat iväg och märkt att styret inte sitter fast ordentligt. Vid ena tillfället åkte ekipaget omkull och min fru åkte på en hjärnskakning, så det var inte så kul.
Roligare var det när vi for på bröllopsresa i södra Småland! Vi har ingen dragkrok på bilen, och jag var heller inte helt bekväm med att cykeln skulle sticka ut så mycket åt sidorna. Istället spände vi fast hojen på taket. Det gick finfint om man bortser från alla flygfän som fastnade på den på vägen ned.
Visa bilaga 651465
Vi hade med oss tält och slog oss först ned vid Virestadsjön. Första dagen rullade vi runt i närområdet och hälsade på släktingar och besökte Linnés Råshult. Andra dagen bar det av österut!
Visa bilaga 651466
Semestermaskinen var duktigt packad, och det var första gången jag styrde med last på framhjulet. Lite vingligt, men man vande sig. Jag kikade länge efter någon slags väska att hänga på det bakre styret, men hittade inte något som jag tyckte verkade bra. Nu såg jag att du, LWB, haft någon sådan slags väska hängd på. Funkar det bra?
…till exempel för sådana här grejer.Nu fick följaren ha en karta i en plastficka i en axelrem, vilket också var rätt smidigt, men min dröm var att kunna plocka fram och använda saker och gotter i farten.
Underbar berättelse med inblandning av torpletning och annat viktigt, precis såna grejer som gör både egen cykling och andras rr intressanta. Ös på med bilder på torp och vilseåkningar!Vi skulle till nationalparken i Åsnen. Det var underbart sommarväder och andra rullande turister gav oss beröm och ville ta foton av cykeln. Uppmuntran behövdes, för strax därefter åkte vi tokfel och var inte på rätt spår igen förr än en dryg timme senare. Det hade vart mycket tyskar redan i Virestad, men nu var de överallt och skyltarna och campingvärdarna använde främst detta språk. Vi slog oss ned utanför den värsta trängseln, ute på en udde långt inne i Åsnen. Här var det mycket storlom, simmande djur och allmän närkontakt med naturen. Vi paddlade i ett par dagar innan vi åkte norrut för att spana efter gamla torp som mina förfäder levt i. De första två cykeldagarna hade lämnat oss mer än möra i ändorna, men detta avhjälptes till stor del av att justera fram och ned styrena. Det blev en hel del letande in på igenvuxna skogsvägar, där vi fick god nytta av det minsta främre kugghjulet, men till slut hittade vi både torpet där min mormorsfar vuxit upp, och ett annat torp där en ännu äldre släkting från senare 1600-talet levt i.
Sedan rullade vi snabbt som vinden tillbaka till Virestad. Småland är ett ljuvligt landskap att cykla i!
De har lyst med sin frånvaro länge nu (iaf på blocket där jag brukar kasta ett öga med jämna mellanrum). Men fortsätt att spana, rätt vad det är så dyker det upp två stycken samtidigt.Ingen som sett någon till salu det senaste? Såg en elkonverterad i Henån men det är inte intressant. Västsverige helst.
Framdelen är typiskt 90-talsk. Lång och så låg att jag bara stod och gapade vid första provturen.Vilken storlek är det på "framdelen" egentligen på en sånadäringa cykel?
Kan man sitta dugligt som 184 cm lång, och kan en mindre variant av ungefär samma modell som är ca 130-140 cm lång sitta baktill?