Cyclepro??

• Trådstartare Trådstartare Oscar
  • Start datum Start datum
O

Oscar

Guest
Cyclepro??
Nån som vet vad som händer med Cyclepro? Hittar inget alls på nätet om dem. Nån som vet nån butik som säljer dem?

Cyclepro??
Cyclepro börjar väl om i år, under Rex ledning. I kadens testades nya sinner, och fler modeller lär väl dyka upp. De finns med som utställare på cykel o mcmässan i stockholm i januari.

Cyclepro??
oxr skrev:
-------------------------------------------------------
> Cyclepro börjar väl om i år, under Rex ledning. I
> kadens testades nya sinner, och fler modeller lär
> väl dyka upp. De finns med som utställare på cykel
> o mcmässan i stockholm i januari.

Du menar väl i göteborg va?

Cyclepro??
"Haha, varför bubblar sådana här gamla trådar upp titt som tätt. Märkligt men samtidigt lite underhållande.

/Pelle "

Tja, säg det. Jag äger, som jag tidigare skrivit, en gammal CyclePro av "okänd" modell (troligen en Grzzly peak). Flera andra Happyiter har skrivit här på forat att man också har en gammal CyclePro stående längst in i garaget. Det känns lite grann som om man vore ägare till en slags Ford Mustang -66:a.. Inte direkt något exklusivt men ändå något rejält och kanske rentav aningen karl-aktigt. :o)) Det finns något obestämt över mitt gamla svarta järn som jag gillar. Den köptes för att vara mitt vinterskott, men nu vete Faen. Den riskerar att bli en summer-in-the-city-cruiser istället. Häftig lack, slicks, kanske t.o.m. single speed...

Varumärket CyclePro har funnits med under ganska lång tid även om det tycks ha varit flera olika tillverkare av cyklarna. Kolla t.ex. på Kjell Ahlqvist bicycle pages och hans Nishiki-historia, "Nishiki i USA":
http://www.cykelhobby.com/nishhist.htm

Det ser nästan ut som om vi kunde starta en CyclePro-intressegemeinschaft här på Happy! Eller åtminstone ett CyclePro register enligt förebild från hobbybilsfolket. Dessutom sitter ju en av Happyiterna på äganderätten till hemsidan www.cyclepro.se, vilket förstås är perfekt! Det vore nästan synd att sumpa ett sådant tillfälle.

Cyclepro??
Hurumpfh... *jätteroligt*...

*skratt*, jaja, lite kul var det i alla fall. Tänkte inte alls på datumet.

Trådar äldre än 18 månader borde färgmärkas eller något...

Tillbaka
Topp