cykel affär i New york

cykel affär i New york
I nr 6, 2008 av Kadens finns ett helt avsnitt/Kapitel om New York och där åxå med affärer.
Grymt bra. Komm två månader effter jag kom hem från NY. :(

cykel affär i New york
Sök, sök, sök. Frågan brukar komma upp några gånger om året och alla svar finns redan!

Men det finns mer prylar på cycle components än i new york.. och nu är inte dollarkursen så rolig längre.

Ingen av dom ca 10 cykelaffärer jag varit i i NYC hade särskilt mycket dirt eller dh-prylar, mera xc, racer och fixie-grejor.

cykel affär i New york
Var i NYC i oktober, och utbudet var ganska begränsat. Det bästa tipset är att du tar kontakt med en cykelbutik i förväg och ber dem ta hem det du vill ha. De jag besökte som jag tyckte var bra var NYC Velo och Toga Bikes.

cykel affär i New york
Some ex. New Yorker så skulle jag rekommendera R&A i Brooklyn, Toga/Gotham eller SBR (i och för sej en Tri store, men riktigt, riktigt bra och supertrevliga). R&A har i princip allt i lager, men var beredd på en god skopa Brooklyn attityd när du är där... det är rakt fram som gäller och de funderar inte två gånger på att idiotförklara en om man förtjänar det.

EDIT- såg att du letade efter MTB... har inte en aning om vart du ska gå för det... antagligen är det bäst att ta en resa över bron till NJ...

Senast redigerad av en moderator:
cykel affär i New york
okej tack för alla tips men jag kommer iallafall åka dit men då kanske jag köper delarna hemma eller i tyskland..men några affärer kommer jag att på in på .

cykel affär i New york
audiojan skrev:
-------------------------------------------------------
> Some ex. New Yorker så skulle jag rekommendera
> R&A i Brooklyn, Toga/Gotham eller SBR (i och för
> sej en Tri store, men riktigt, riktigt bra och
> supertrevliga). R&A har i princip allt i lager,
> men var beredd på en god skopa Brooklyn attityd
> när du är där... det är rakt fram som gäller
> och de funderar inte två gånger på att
> idiotförklara en om man förtjänar det.
>
> EDIT- såg att du letade efter MTB... har inte en
> aning om vart du ska gå för det... antagligen
> är det bäst att ta en resa över bron till NJ...

Hehe, R&A var bästa stället som jag hittade när jag var där. Rena godisbutiken om man gillar racers. De hade iofs ngn mtb också, typ Specialized Enduro, men det var mest snugga Cervelos annars. Angående attityd så tycker jag inte att den var så störande, de har bättre attityd där än på t ex vissa stockholmsbutiker där man knappt får röra vid cyklarna ens.

cykel affär i New york
Sigge skrev:
> Hej
> finns inte alls mycket. Internetshopar i tyskland
> är 10 ggr bättre. En besvikelse, var där i sep
Framför allt är Canyon bättre.

cykel affär i New york
saltgurkan skrev:
> Hehe, R&A var bästa stället som jag hittade när
> jag var där. Rena godisbutiken om man gillar
> racers. De hade iofs ngn mtb också, typ
> Specialized Enduro, men det var mest snugga
> Cervelos annars. Angående attityd så tycker jag
> inte att den var så störande, de har bättre
> attityd där än på t ex vissa stockholmsbutiker
> där man knappt får röra vid cyklarna ens.

Missförstå mej nu inte... R&A har en helt underbar attityd. Om du förtjänar att bli idiotförklarad så tar det inte många sekunder... glöm att behöva läsa mellan raderna. Om du bara vill kolla runt, så säg till bara så lämnar de dej i fred, du får dock torka upp dreglet själv! :-)

Och att röra cyklarna på R&A är inga problem. Har du lust att testa en cykel så fixar de det också... och om de inte har rätt storlek uppbyggd, så fixar de det till nästa dag (var dock seriös om du ber om detta... någon mek får väl jobba halva natten för detta).

cykel affär i New york
audiojan skrev:
> Missförstå mej nu inte... R&A har en helt
> underbar attityd. Om du förtjänar att bli
> idiotförklarad så tar det inte många
> sekunder... glöm att behöva läsa mellan
> raderna. Om du bara vill kolla runt, så säg till
> bara så lämnar de dej i fred, du får dock torka
> upp dreglet själv! :-)
>
> Och att röra cyklarna på R&A är inga problem.
> Har du lust att testa en cykel så fixar de det
> också... och om de inte har rätt storlek
> uppbyggd, så fixar de det till nästa dag (var
> dock seriös om du ber om detta... någon mek får
> väl jobba halva natten för detta).

Jo, jag var väl mest överraskad över att få provköra en dyr Cervelohoj gata upp och gata ner i Brooklyn utan att de ens tog leguppgifter, dock så tog de min polare som gisslan under tiden men ändå ;). Här hemma får man ju knappt provköra hojjar längre tyvärr.
Antar att jag hade blivit idiotförklarad å det grövsta om jag inte hade vetat vad jag letade efter, men det är väl kanske som det ska vara i en sådan där butik ;)..

Tillbaka
Topp