Cykel City Göteborg... NEJ

• Trådstartare Trådstartare Camille
  • Start datum Start datum
Rikard:

Tycker inte att Camille skulle tagit upp det här på forumet. Tycker han skulle gått tillbaka och tagit upp det med personen han ansåg hade behandlat honom illa.
Tycker Camilles första inlägg va onyanserat och har man inte ork att skriva ner vad som hände ska man hålla tyst.

Tycker det är bra att johan svarade. Förstår att man som butiks inehavare blir frusterad när sånt här kommer upp, ett ansende som har tagit åratal att bygga raseras fort om lösa anklagelser sprider sig.

Har också träffat Camille och han är en riktigt trevlig prick men det hör inte hit. Alla kan vi ha dåliga dagar, vet det mycket väl eftersom jag på senare tid har haft lite för många :-(. Det gäller bara att känna av när ens egna dåliga form påverkar hur man ser på andra.

-Åke

Bättre ett onyanserat inlägg som går att svara på än en onyanserad recension. Har man en dålig dag så är det ännu större anledning att inte skriva en recension. Tack vare att Cammille tog upp det här fick det luftas lite och butiken fick svara. På det sättet kom nyanserna fram. Det ligger lite allmänintresse i att veta hur de olika butikerna är, och att butiken svarade här lyfter nog anseendet mer än ett negativt inlägg sänker det.

Skulle folk börja svara på varandras recensioner (ala mtbr) så skulle det snart spåra ur.

En recension från camille vore trevligt, efter det här har blåst över.

/rikard

Onyanserade recensioner är ett problem. Många butiker har många bra egenskaper, och man vill uppmuntra det som är bra, men det finns så mycket kvar att göra i det här landet. Riktig 5-poangsbutiker är ytterst sällsynta - inte bara här.

Oskar Skrev:
-------------------------------------------------------
> Återanvänder inte ni ekrarna när ni bygger om
> hjul?

Har gjort det på massor med hjul när fälgen börjar ge sig men nav och ekrar är OK.

Oskar Skrev:
-------------------------------------------------------
> Återanvänder inte ni ekrarna när ni bygger om
> hjul?

Om man har tid gör man väl det ibland men själv är jag rätt lat och köper helst nya även om det är rätt sällan jag sätter ihop några hjul själv. Att butikerna inte gärna gör det beror väl på att det kostar lika mycket i timpeng för kunden att ta vara på dom gamla som att köpa nya i stort sett. Ekrar är ju inte så värst dyra heller.

Det går grymt snabbt att flytta över en fälg. Bara tejpa den kring gamla fälgen och flytta eker för eker och spänna upp det.

Jag stod och lyssnade lite på Cykelcity i GBG när killarna där försökte få en kund att fatta att det inte funkar så bra att sätta 1 1/8" gaffel på 1" styrrör. Han lät sig inte övertygas så lätt och han gick nog därifrån småsur och missnöjd med servicen.

Efter Johans svar har alla de som tidigare, liksom Camille, uppfattat CC som varierade i servicen sagt...
Håll i kappan, nu blåser det!

Tillägg; jag har aldrig varit inne i nämnd butik och håller mig således tämligen neutral i frågan.

Tillbaka
Topp