Cykel för grusväg XC

• Trådstartare Trådstartare WFD
  • Start datum Start datum

WFD

Aktiv medlem
Cykel för grusväg XC
Specialized Chisel Comp vs Orbea Oiz H10

Det är två cyklar jag tittat på som skulle kunna fungera för mina behov. Är det någon som har testat dom lite mer och kan säga vad ni upplever för skillnad, för- och nackdelar?

Cykel för grusväg XC
Specialized Chisel Comp vs Orbea Oiz H10

Det är två cyklar jag tittat på som skulle kunna fungera för mina behov. Är det någon som har testat dom lite mer och kan säga vad ni upplever för skillnad, för- och nackdelar?
Och jag som precis skulle skriva ett exakt likadant inlägg! 😀

Slänger in Lapierre XR 5.9-7-9 i ekvationen med. Edit: de finns på rätt bra rea på TCM just nu

(Min tanke är dock långlopp typ Bockstensturen, Cykelvasan, Stenbocksturen)

Ber om ursäkt om jag kapar tråden, tar bort mitt inlägg om du önskar @WFD

Senast ändrad:
Cykel för grusväg XC
Ingen som har några tankar? Har fått till mig att XRM’en är en mer XC-cykel medans Oiz’en är mer allround pga mer slaglängd bak (110 XRM vs 120 Oiz). Dock har XRM 66 grader gaffelvinkel medans Oizen 67.

Cykel för grusväg XC
Snyggt! Det lutar åt en sån för mig med, men XRM’en är med kolfiberramen över 1kg lättare i stl XL så jag velar lite. Får se om det finns nån bra deal på rean framöver ☺️
Kolfiber hade vart skoj men, det är ett väldigt exklusivt kilo. Ska man tävla etc så kanske det gör skillnad. Jag vill bara ha skoj till/i/från skogen/naturen.

Cykel för grusväg XC
Sant! Jag tävlar enbart mot mig själv, men det är ju en tävling det med 😅
Antal meter kvalitetstid i skogen vs minuspoäng på kontot. Det är ett utmanande race.

Det som irriterar mest med dagens cyklar är att alla ska öka marginalerna och montera billiga saker. Det gör att kunderna får betala ett högt pris om man ska välja det man vill ha.

Tillbaka
Topp