Cykel hälsning ?

• Trådstartare Trådstartare Rbrt
  • Start datum Start datum
Cykel hälsning ?
sussikatten skrev:
-------------------------------------------------------
> det borde väll vara viktigare att hälsa på
> ickecyklister bara för att värna om ryktet....

Håller med...
Ofta när man är ute i skogen och stöter på hundfolk och liknande tycker jag mig se att dom spänner sig mycket men efter hejet och leendet, så liksom slappnar dom av och kan t.o.m. kosta på sig ett hej och kanske i bland ett leende tillbaka...

Tror detta är mycket viktigt för att främja vår framfart i skogen....

/Stefan

Cykel hälsning ?
Klart man ska hälsa när man kan !
När man möter gående på stigar så ska självklart det sunda förnuftet råda.
De man möter vet inte att du har kontroll.
De tycker bara att man är farlig.
Sakta ned eller ta en omväg...

Vi på malmö terrängcyklister har en "policy" om hur vi tycker att våra medlemmar skall agera ute i skogstrafiken.
Spana in på www.malmoterrangcyklister.se

Cykel hälsning ?
Att den här tråden lever än... Det verkar finnas ett intresse av det så jag kan ju berätta att jag hälsar på alla jag möter i skogen och alla som ser ut att vara cykelfrälsta på alla andra ställen. Ja, det inkluderar de jag möter med bilen som har cyklar på taket (och i vissa fall bara cykelhållarna på takräcket).

:)

Möter jag någon som ser sur eller arg ut ser jag till att vara riktigt trevlig och hejja glatt. Ibland skiner de upp och ibland muttrar de, men det har aldrig hänt att de hävt ur sig de där skällsorden man misstänker att de har i halsen.

Cykel hälsning ?
Inte seriös cyklist om man inte har hjälm??? Skojar du?? Skulle du mot förmodan möta ett proffs så skulle du inte hälsa då? (de flesta proffs tränar utan hjälm) Jag ahr alltid hjälm när jag tränar med andra, men är jag ensam och kör distans o är varmt kör jag ibland dock utan! Kör Racer!

Cykel hälsning ?
Hmm, nu tror jag att jag har fattat varför ingen hälsar på mig när jag är ute och streetar ibland. Manchesterbyxor, mockaskor, vanlig tröja osv... :D

Och i skogen kör jag jeans eller lätt baggy shorts (ev. med lycratröja till men det är rätt sällan) och en pösig stor Hilfiger-jacka... :/

Ouch, jag tror jag fattar nu alltså!

Hmm, vad ska jag köra i Åre då? Tja, får la bli rosa Stenmark goggles...

Så om ni inte hälsar på mig, tja, då får ni vara beredda på att jag kanske kör i fatt er och sparkar er i baken med SPD-skorna som ligger redo i kamelarslet. ;)

Cykel hälsning ?
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm, vad ska jag köra i Åre då? Tja, får la bli
> rosa Stenmark goggles...

Det kvittar, är det blött så ser alla likadana ut vid cykeltvätten, bruna. :-) Annars så funkar faktiskt vadsomhelst, det är ju "friåkning".

/Leo

Cykel hälsning ?
Såhär kan man hälsa:

handshake1.gif

handshake2.gif

handshake3.gif

Observera de tighta svetto-kläderna.

Cykel hälsning ?
Jag har bara träffat andra cyklister i skogen vid ett enda tillfälle (ingen trängsel här inte) och då hejade vi glatt.

Hänger en del på ett amerikanskt Saabforum och där förfasade sig de som varit med sen tvåtaktstiden att hälsningen när man möter en annan Saabägare var på utdöende :)

När jag körde taxi var det viktigt med hälsningarna. Missade man så fick man veta det vid fikat.

Har en polare som kör MC och han hävdar att det är lite si och så med hälsandet över stilgränserna. Det är inte alltid de på glidare eller rejshoj morsar på crossåkarna och vice versa.

/Johan

Tillbaka
Topp