Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
slimm skrev:
-------------------------------------------------------
> rayDreamer skrev:
> --------------------------------------------------
> Är det bara jag som tycker det ser ut som att du
> har gjort en hård landning på väggen med
> framhjulet?
>
> Tycker det ser ut som att framhjulet har jobbat
> sig igenom gipset ;-)
Haha nej nu när du säger det så ser det ju faktiskt ut som det är hål i väggen. Men det är det inte, det är hård betong, ända in till grannen! Hennes hund dog nog när jag borrade dom fyra hålen. När jag satte upp min tv kom hon och ringde på och undrade om jag skulle hålla på länge till, för hennes hund blev rädd.
fredrick skrev:
> Cykelrummet börjar att ta form.
> Det saknas två cyklar och mekställ :)
> Hållarna jag använder är PRO BIKE RACK.
Sprängs inte framgafflarna när man hänger cyklarna så?
fredrick skrev:
Men hur funkar det när cyklarna är blöta? Eller cyklar du bara när det är finväder på torrt underlag och sen torkar däcken men handduk?
Jag fäller ut stödet och låter cykeln stå i hallen....undrar hur udda jag är.
Att göra den till ett prydnadsföremål på väggen är nog inte riktigt min grej...
fredrick skrev:
Skulle satt varannan lite högre eller lägre upp så hade de tagit mindre plats. Men bra lösning annars, så har vi på jobbet och plats till måånga cyklar
nisse56 skrev:
> Ingvar Kampard sneglar på Happy med sin nya
> köksserie??
>
> http://hemma.aftonbladet.se/files/cache/images/f/1
> /2/7/f/3c151cab4ac83c834847e48e19fe41853aa.jpg
Med den cykeln (och särskilt sadelinställningen) siktar han snarare på hipsters, ca 5 år efter resten av världen.
Nu är jag ingen förespråkare för att ha cykel hängandes på väggen i vardagsrummet, men för dem som vill kanske det här enkla väggfästet kan vara något. Bara att häkta i ena pedalen i hållaren som bilderna visar. http://www.jula.se/upphangningskrok-for-cykel-639169
Cykelknutten skrev:
> fredrick skrev:
> -----
> > Cykelrummet börjar att ta form.
> > Det saknas två cyklar och mekställ :)
> > Hållarna jag använder är PRO BIKE RACK.
>
> Men hur funkar det när cyklarna är blöta? Eller
> cyklar du bara när det är finväder på torrt
> underlag och sen torkar däcken men handduk?
Jag kör årets alla väderlekar men brukar spola av hojarna hyffsat, dock så får väggen tåla lite skit tänker jag. Får måla om ibland om det blir för illa.
cerro skrev:
> fredrick skrev:
> -----
> > Cykelrummet börjar att ta form.
> > Det saknas två cyklar och mekställ :)
> > Hållarna jag använder är PRO BIKE RACK.
>
> Skulle satt varannan lite högre eller lägre upp
> så hade de tagit mindre plats. Men bra lösning
> annars, så har vi på jobbet och plats till
> måånga cyklar
Jo men har endast 5 cyklar så det blev snyggast så, med alla på samma höjd. Grymt smidiga hållare får jag säga.
Trasmatta funkar också ;) Lite skitig efter dagens cykling dock. Är rädd att jag snart kommer måsta ha den i förrådet, men skidorna i sovrummet rör hon inte!
JockeS skrev:
> Är det väldigt fel och nervöst beteende att ha
> hojjen i lägenheten när man har ett cykelrum?
> :)
>
>
Gillar de där tavelställen skarpt, testade den vanliga med framhjulet i krok men passade inte riktigt in någonstans för mig, något tips på skenorna du använde?
Haha! Nej, det blir lite konstigt med signaturen när man bifogar bilder. ;D
silverman834 skrev:
> saturday skrev:
> -----
> > Så här blev min lösning på kontorsrummet.
>
>
> Jag trodde först att interiörbilden var tagen
> inne i den blå containern! :-D
Blir väldigt inspirerad av alla bilder i den här tråden, bor själv i en 1:a på 40 kvm, dock med mestadels gipsväggar.
Går det att hänga upp en DH-hoj på dryga 15 kg(?) på gipsvägg? Någon som har gjort något liknande?
Hade gärna tänkt ha den upp med framhjulet på väggen och resten neråt som många andra här har gjort.
Tips på exakt hur man hänger upp cykeln så utan att den tar skada på något sätt? Har nyligen köpt min första (riktiga) cykel, så är väldigt grön!
Alternativt hänga upp hela cykeln rakt på väggen, men som sagt tvivlar på att det skulle hålla på gips.
Mollyplugg håller utan problem. 15kg är inte alls mycket. Det klarar man per fästpunkt, i enkelgips. En vanlig framhjulshängare ger tre eller fler fästpunkter. Jag hänger mina cyklar så i enkelgips med universalplugg och montageskruv, förvisso med en vaxad ekbräda mellan som väggskydd och horisontell- till vertikalkraftsomvandlare... Det håller också.
Problemet är nog snarare om hydraulbromsarna gillar orienteringen.
Men det känns lite konstigt med fästet, framhjulet/ekrar tar ingen skada av att hänga det så, känns som mycket vikt mot dem. Men verkar vara en bra och billig lösning får nog bli en sådan :)
Vad menar du med om hydraulbromsarna gillar orienteringen?
Fälgen är det ingen fara med. Det finns de vars bromsar tagit in luft från reservoaren, eller på andra vis betett sig underligt. Någon här med Avid Elixir(5?) hade problem med att bakbromsen tog in extra vätska och bromsen var låst varje gång cykeln togs ned.
Mina billiga Shimano verkar inte bry sig det minsta.
Cykel på väggen var inte aktuellt, det skulle dock fixas garderober till hallen och då blev det lite utrymme över som kunde få rymma en cykel.
Av med framhjulet, vrida styret och dra fast med spännband runt styrstammen. Funkar förvånansvärt smidigt faktiskt.
Kan inte tråden döpas om till "Cyklar i lgh". Kör själv med två racers, en MTB, en cross, en spinningcykel, en roller, tre barnmtb samt en hybrid (i lgh, men den sista är på gården). Frun är vansinning. Suktar nu på en tempohoj till det.
Varje gång jag läser den här tråden saknar jag bilder på hur det ser ut direkt efter geggturen en regnig höstdag, eller 14e dagen i rad av regnpendling...
Appel skrev:
> Varje gång jag läser den här tråden saknar jag
> bilder på hur det ser ut direkt efter geggturen
> en regnig höstdag, eller 14e dagen i rad av
> regnpendling...
Min leriga cykel får stå utanför dörren medans jag duschar. Sen tvättar jag den och ställer in den i hallen innan den får komma till sin rätt plats
cerro skrev:
> Appel skrev:
> -----
> > Varje gång jag läser den här tråden saknar
> jag
> > bilder på hur det ser ut direkt efter
> geggturen
> > en regnig höstdag, eller 14e dagen i rad av
> > regnpendling...
>
> Min leriga cykel får stå utanför dörren medans
> jag duschar. Sen tvättar jag den och ställer in
> den i hallen innan den får komma till sin rätt
> plats
Pics or it didn't happen ;)
Jag bor också i lägenhet men har den betydligt mer lättillgängligt i förrådet :) Dock är principen likadan. Det vita skåpet innanför är till mina cykelprylar, delar, verktyg m.m. Rätt smidigt att alltid ha verktygen till pass på ett ställe. Har försökt att skaffa det mesta jag kan tänkas behöva till min cykel och lagt där. Då slipper jag springa i verktygslådan stup i kvarten.