Cykel i lägenhet

Cykel i lägenhet
Försöker komma på någon form av belysning som kan passa in. Annars är det väl nästan klart, tror jag.

2016-03-1620.00.32.jpg

Fotograf blir jag aldrig även om man kanske kan ha vassare vapen än en gammal samsung-telefon....

Cykel i lägenhet
ceel sa:
Peth sa:
Nu står cykeln bakom ryggen på mig på hemmakontoret.

Försök att få dit någon skyddsplast där däcken möter tapeten. Det är svårt att tvätta däck helt rena (har vita väggar i vid mitt cykelrum/kontor).

Tänkte fixa det, men just nu är cykeln ny från fabrik så då får det vara. Under säsong får cykeln stå inlåst i trädgårdsskjulet.

Cykel i lägenhet
Att hänga upp cykeln på väggen med en sån krok man sätter i framdäcket så cykeln hänger längs väggen.
Funkar det även med dämpad framgaffel ?

( undrar då jag hört att de inte ska va bra för dämparna? Men har ingen aning)

Cykel i lägenhet
TK150621 sa:
Att hänga upp cykeln på väggen med en sån krok man sätter i framdäcket så cykeln hänger längs väggen.

Snarast tvärt om eftersom du mättar skumringarna upptill med gaffeln i olja inför varje tur.

Cykel i lägenhet
Rattnalle sa:
TK150621 sa:

Snarast tvärt om eftersom du mättar skumringarna upptill med gaffeln i olja inför varje tur.

Vad menas med de då?

Cykel i lägenhet
TK150621 sa:
Rattnalle sa:
TK150621 sa:

Vad menas med de då?

Att det är finfint för dämparna.

Däremot kan det vara lite jobbigt med bromsarna om dom inte är perfekt luftade, för om du har luft i ditt hydrauliska system så kan luftbubblor vandra upp i slangen när de är upp och ner.

Cykel i lägenhet
Snyggt.. Njae men det funkar för att vara i en skrubb. Sambons hoj ska också upp på väggen så småningom.

Bilagor

• 20160410_113430.jpg
    20160410_113430.jpg
    128.9 KB · Besök: 299
Cykel i lägenhet
image.jpeg
Så här blev min lösning. Ett par redskapskrokar från Biltema, ett spännband för att hålla den kvar och en bit transparent plexiglasskiva för att skydda väggen för bakdäcket.

Mycket intressant läsning i denna tråd och många intressanta lösningar på cykelförvaring. Hade tänkt att köra på Ikeas tavellist först men efter att så många brakat så vågade jag inte och det blev denna lösning istället.

Cykel i lägenhet
DrGotland sa:
Så här blev min lösning. Ett par redskapskrokar från Biltema, ett spännband för att hålla den kvar och en bit transparent plexiglasskiva för att skydda väggen för bakdäcket.

Mycket intressant läsning i denna tråd och många intressanta lösningar på cykelförvaring. Hade tänkt att köra på Ikeas tavellist först men efter att så många brakat så vågade jag inte och det blev denna lösning istället.
Den väggen kommer inte att få se lera.. ;) kör du på Gotland eller på annan ort?

Cykel i lägenhet
roskai sa:
DrGotland sa:

Den väggen kommer inte att få se lera.. ;) kör du på Gotland eller på annan ort?

Cykel blir tvättad och mellanlandar i cykelförrådet innan den kommer in igen efter åkning. ?
Nä jag kör i Sthlm.

Cykel i lägenhet
Kollar och drömmer också om att kunna förvara cyklarna på nått stådsmässigt sätt. Men inser att jag nog aldrig kommer att ha dem på väggen i lägenheten. Alldeles för slö med tvättningen av cykeln för det ;) Men en riktig verkstad vill jag ha, men det är visst nån annan tråd...

Cykel i lägenhet
mikipedia_ sa:
Matthias87 sa:
mikipedia_ sa:
Tjusigt Matthias! Har du väldigt mycket rum över lr en föstående sambo?;-)

Jag har en väldigt förstående sambo :)

Jag visade min fru nyss och sa att så där vill jag ha, då ruskade hon bara på huvudet och sa det kommer alldrig hända!

Vart har din gått på upfostring???

Tipset är att först bo i en tvåa och strö ut grejerna över hela lägenheten väldigt mycket. När hon är som mest trött på det lägger man fint fram förslaget om att flytta till en trea, och lovar att ha alla sakerna i extra rummet :)

Cykel i lägenhet
20160818_194225.jpg

Ena sovrummet i vår trea blev ett cykelrum för mig o min sambo. Tur att båda håller på denna fantastiska syssla! Diplomen från cykelvasan är de som sitter på väggen

Senast ändrad:
Cykel i lägenhet
Loppan_312 sa:
Konkret sa:
Loppan_312 sa:
Ena sovrummet i vår trea blev ett cykelrum för mig o min sambo. Tur att båda håller på denna fantastiska syssla! Diplomen från cykelvasan är de som sitter på väggen
Sovrum, kök, vardagsrum och cykelrum. Inget knullrum?

Har revolutionerat sättet att bo på i en trea. Så sovrummet är också ett knullrum! 2 in 1!
Okej, två hobbyrum är ju bättre än ett

Cykel i lägenhet
Henrik_E sa:
ceel sa:
5,5 kvadratmeter cykel och kontor. :)
Varannan med styret ner så du slipper vrida dem?

Det hjälper inte. Styrena är för breda på mtb. När jag bara hade tre cyklar där så funkade det att ha framhjulen diagonalt på mountainbikesen.
Dessutom (lärde jag mig när jag prövade alternativ) så är det sjukt jobbigt att manövrera en upp-och-nervänd cykel i ett trångt utrymme :)

Cykel i lägenhet
ceel sa:
Henrik_E sa:
ceel sa:
5,5 kvadratmeter cykel och kontor. :)
Varannan med styret ner så du slipper vrida dem?

Det hjälper inte. Styrena är för breda på mtb. När jag bara hade tre cyklar där så funkade det att ha framhjulen diagonalt på mountainbikesen.
Dessutom (lärde jag mig när jag prövade alternativ) så är det sjukt jobbigt att manövrera en upp-och-nervänd cykel i ett trångt utrymme :)

Har provat det samma, men i ett torkskåp. Plocka av framhjulet och vrida styret är ett annat alternativ.

Tillbaka
Topp