oscaro sa:
Är för tillfället student som jobbar extra, finns mycket saker jag hellre gör med 6k/år än att betala för ett förråd. Tycker väl det funkar att ha den i förrådet så länge den inte är galet dyr, dessutom när jag ändå har en cykel med några år på nacken som redan fått några repor. Blir ju en annan sak med en 50+k cykel, och då skulle jag nog ta mitt veto som bostadsägare och ha den i lägenheten oavsett ;)
Min sambo ville att jag skulle ha min cykel (Typ 50k klassen) i cykelstället ute på gården, trots att jag ifrågasatte hennes omdöme och näst intill hela vår relation så gav hon sig inte. Jag låste fast den på vår balkong på 4:e våningen så att hon ej skulle få för sig att bära ut den när jag ej var hemma. Hur mycket jag än funderade så var det svårt att hitta en lösning då vi blev varandras motpoler i diskussionen MEN så plötsligt, som ett skänk från ovan...
Min sambo talade med sin mor i telefonen och tog upp problemet att det ej är vettigt att ha en cykel inomhus, hennes mamma höll med henne. De pratade i termer som att jag var ett barn utan varken stil eller folkvett fram till att priset på cykeln nämndes då jävlar blev det andra ljud i skällan!!
Min sambo fick i sin tur en uppsträckning av sin egen mor som undrade hur fan hon kunde tycka att det var vettigt att ställa 50k ute på innergården, så nu har jag hennes mor på min sida och mamma är alltid mamma, trots att man passerat 30. :)