Luzen
Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Precis, när det finns TippEx!Vem har såna nuförtiden? ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis, när det finns TippEx!Vem har såna nuförtiden? ?
Inlägg i tråden 'Cykel i lägenhet'Det här var ju en grym lösning! En happyit?
Snyggt!En liten nisch precis innanför ytterdörren blev perfekt förvarning för cykeln. Godkänt av frun t.o.m ?
Visa bilaga 506362
Ser ut som att sadeln är fastklämd mot taket.Snyggt!
Vad har du som håller den på plats?
Ser inget (uppenart) på bilden…
På bilden är det så, nu har jag en cykelhållare längst in som den står i.Ser ut som att sadeln är fastklämd mot taket.
Nej.Någon som testat thule bike stacker? Ser ju stabil ut men inte alldeles billig. https://www.thule.com/sv-se/bike-rack/hitch-bike-rack-accessories/thule-bike-stacker-_-578101
Gillar den där vänstra du har Gianten i. Tycker ser ut att funka bra i din hall. Hade jag haft plats hade jag siktat på en sån, eller något liknande, men skulle definitivt inte funka i min hall.Blev lite trängre i hallen än jag hoppats på, men slapp i alla fall hålla på o borra. En Minoura DS-4200 och en Topeak TwoUp TuneUp. En hoj till i vardera ställ ska upp.
Jo tack, det funkar. Gillar verkligen det, (vänstra stället) väldigt smidigt att plocka upp och ned cyklar ifrån och går att vrida fästena i sidled som man vill. Dock hade jag inte räknat med att hojarna skulle sticka ut dryga metern från väggen uppställda. Liknande med stället från Topeak, trodde inte att ”golvstödet” framåt skulle hamna så långt ut.Gillar den där vänstra du har Gianten i. Tycker ser ut att funka bra i din hall. Hade jag haft plats hade jag siktat på en sån, eller något liknande, men skulle definitivt inte funka i min hall.
Hittar ingen riktigt bra permanent plats för mina. En står i trainern i vardagsrummet nu, min andra flyttas runt från stående i hallen mot garderobsdörrar eller på balkongen, min tredje (billiga Hybrid) har jag i cykelförrådet.
Får jag vara jättejobbig och be om mått vägg-bakdäck? Du skrev visserligen en dryg meter men tänker om det t.ex. är 103 eller 123cm.Jo tack, det funkar. Gillar verkligen det, (vänstra stället) väldigt smidigt att plocka upp och ned cyklar ifrån och går att vrida fästena i sidled som man vill. Dock hade jag inte räknat med att hojarna skulle sticka ut dryga metern från väggen uppställda.
Ja, det får du! Och jag ljög dessutom. Det var 97 cm till sadeln.Får jag vara jättejobbig och be om mått vägg-bakdäck? Du skrev visserligen en dryg meter men tänker om det t.ex. är 103 eller 123cm.
Tackar så mycket! Kanske måste slå till på en ?Ja, det får du! Och jag ljög dessutom. Det var 97 cm till sadeln. Har jag cykeln maximalt sned som på bilden i första inlägget ovan blir det knappt 80 cm till bakdäcket från väggen. Ställer jag hojen helt rak som på sista bilden blir det istället typ 107 cm till bakdäcket.Visa bilaga 522789Visa bilaga 522790Visa bilaga 522791
Jag har velat ha ett i flera år men inte hittat nån affär som fraktat till Sverige förrän nu då Amazon.se sålde och jag köpte motvilligt därifrån. Kom uselt packat med en (1) tejpbit som skulle hålla ihop hela kartongen. Ena skruven och muttern till tredje fästet hade såklart trillat ut under resan till Sverige. Har inte orkat göra något åt det än men ska kolla med Sifvertskruv om de har någe som passar. Annars går det såklart att att beställa extra fästen.Tackar så mycket! Kanske måste slå till på en ?
Tända ljus, definitionen på mys-rum ?Förvarar min såhär för tillfälletVisa bilaga 524523
Tända ljus, definitionen på mys-rum ?
Så länge det sker med samtycke är det ok tycker jag.Såg ljus bara efter jag läste din inlägg.
Mys med cykeln?
för tung cykel helt klartBra variant av förvaring.
![]()
Kunden: "Blandaren sitter löst" Rörisen Tim: "Men vad f-n!" - Byggnadsarbetaren
Rörmokaren Tim Hultquist har slutat bli förvånad över vissa kunders kunskaper om VVS. Förra veckans blandarhaveri är ett bra exempel.www.byggnadsarbetaren.se
Det är ju min fin-cykel ? Används bara på långturer över dagen när det är fint väder och låser den aldrig utomhus utan översikt. Sen får man ju hålla rent sina grejer så gott det går ocksåDet måste vara väldigt rena cyklar ni har!
Jag tänkte mest på att hänga upp dem på en vit vägg, så som de cyklar jag kör på se ut skulle inte väggen vara vit särskilt länge :)Det är ju min fin-cykel ? Används bara på långturer över dagen när det är fint väder och låser den aldrig utomhus utan översikt. Sen får man ju hålla rent sina grejer så gott det går också
www.instagram.com

Det borde ju rimligen vara större påfrestningar när man cyklar än vid statisk belastning vid upphängning? Antar vi prata lvg nu.. Med det sagt hade jag nog inte gjort det ändå, för att slippa noja över att den dyraste komponenten på cykeln ska gå sönder.En fråga som säkert redan dryftats i tråden: Vågar man hänga upp en cykel som har effektpedaler i ett pedalfäste? :-)
Det borde ju rimligen vara större påfrestningar när man cyklar än vid statisk belastning vid upphängning? Antar vi prata lvg nu.. Med det sagt hade jag nog inte gjort det ändå, för att slippa noja över att den dyraste komponenten på cykeln ska gå sönder.
Om du cyklar ofta så blir det inte särskilt lång tid i sträck... :-)Det är jäkligt sant att påfrestningen är större vid vilket cykelpass som helst. Men det är en lite annan belastning under en väldigt lång tid. Jag får klura lite hur jag gör
Den belastningen vid hängande cykel lär nog vida överträffas när en procyklist trycker >1000w, sannolikt finns det en del sidokraft även där?Jag tänker att det blir en kraft utåt på något sätt, där cykeln blir en hävarm som drar i pedalen ut från pedalaxeln. Tänker att en tiokiloscykel ger ganska bra med moment då. Men jag är varken matematiker eller fysiker, så jag är nog bara onödigt räddhågsen ?