Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Känns det bättre kan jag meddela att även om jag har mycket färre grejer och utrymme som tvingar mig till att samla allt i garderoben, och gör det enklare att ha lite bättre ordning.. så får ändå mycket fötter till slut och sprider ut sig över hela lägenheten ändå.Det man kan hänga upp. Visst. Annars är det nog tyvärr @Luzen s ordning som gäller![]()
Ordning var det, ja.
Man borde nog göra nånting åt det.
Nångång. Tror jag...
Visa bilaga 778156
Tur jag inte bor i lägenhet.
Tycker det här är nästan på gränsen till för ordnat.Ordning var det, ja.
Man borde nog göra nånting åt det.
Nångång. Tror jag...
Visa bilaga 778156
Tur jag inte bor i lägenhet.
Kan följa upp detta om det är av intresse:Jag har ett prima förråd i anslutning till lägenheten, men cykelkrokarna måste skruvas in i en tegelvägg. Oavsett vilka pluggar och skruvar jag använder slutar det med att hävstången från cykelkroken drar ut den övre pluggen ur borrhålet.
Visa bilaga 777908
Det är en lätt räser som hänger i denna krok, så inga galna vikter som orsakar problemet.
Vad ska jag göra för att få krokarna att sitta dikt an mot väggen, utan att bändas ut på det här sättet?
Såg detta nämnt i ett annat forum.
Mimoke Vertical Bike Stand - Freestanding Bicycle Floor Stand
Verkar bra, någon som har erfarenhet av det?
Det här verkar helt perfekt för mig som inte vill borra men ändå behöver förvara cykeln stående så för att spara plats. Tack!
Inga problem, jag kör landsväg.En sak att tänka på när man köper den typen av ställ är att de passar dåligt om man längre stänkskärmar (bak) på cykeln.
Nej, jag kör riktig cykel (utan skärm). Annan modell än den där.
Häng upp på krokar som går att vika in mot väggen, men så att ”viket” går mot dörren.Har vi några kreativa själar som vill hjälpa mig med lite förslag på hur man kan förvara 4 cyklar här? 1x fixie, 1x HT, 1x tempohoj och en endurance racer. Tar gärna emot tips på förvaring, smarta lösningar osv.
Ytan är cirka 90 bred mellan soffa och vägg, samt cirka 260 fram till dörren. Behöver även få plats med en dator/skrivbord. Vore fördelaktigt att även ha plats för trainer men det kanske är för mycket begärt när man ska bo på 31 kvm. =)
Alt 1: Köpa en 246cm lång bänkskiva med 110cm ben (Jag har cirka 105cm sadelhöjd från golvet), ha 2 cyklar uppepå skivan och 2 under. Eventuellt montera skivan på en byrå i ena änden för lite extra förvaringsmöjlighet.
Alt 2: Köpa krokar för vertikal förvaring på väggen.
Alt 3: Hänga upp 2 cyklar på väggen och ha 2 ståendes på golvet.
Har ni några andra förslag?
Visa bilaga 802026
Inte en Miyata så långt ögat räcker där inte!?Häng upp på krokar som går att vika in mot väggen, men så att ”viket” går mot dörren.
Visa bilaga 802028
Visa bilaga 802029
Som tur är det inte mina egna cyklar. Äger ingen cykel med rakt styre och speciellt ingen montenbajk.Inte en Miyata så långt ögat räcker där inte!?
Holy shit! Jag har tänkt på garderob innan faktiskt och försökt måtta, men inte hittat någon klockren innan. Det här verkar dock perfekt. Vad har du för cm på ramen?Använt Ikeas Pax garderob med skjutdörrar. Förvaring i en sektion och får in 2st cyklar i den andra. Hänger racern i sadelstolpen och hjulen behövs inte monteras bort. Går säkert göra lite bättre och maximera förvaring av övriga cykelrelaterade produkter.
(Placerad på inglasad balkong)
Visa bilaga 802167
Visa bilaga 802165
Det fungerar bra med hjulen monterade.Holy shit! Jag har tänkt på garderob innan faktiskt och försökt måtta, men inte hittat någon klockren innan. Det här verkar dock perfekt. Vad har du för cm på ramen?
Edit: Såg nu att du behöver demontera framhjulet för att få plats? Du kan inte få in cykeln helt monterad?
Det fungerar bra med hjulen monterade.
Fått såga upp för sadeln och tänk på höjden av handtagen, jag har 15mm kvar mellan väggen och framhjulet.
Visa bilaga 802188Visa bilaga 802189
Nu ska det måttas hemma hos mig kan jag lova!Det fungerar bra med hjulen monterade.
Fått såga upp för sadeln och tänk på höjden av handtagen, jag har 15mm kvar mellan väggen och framhjulet.
Visa bilaga 802188Visa bilaga 802189
Alla såna där ställningar som man sätter ihop själv som går långt upp blir alltid så vackliga med tiden (om dom inte är det direkt out of the box). Speciellt Kina-varianter. Hade jag varit du hade jag satsat på såna som man spänner fast mot både golv och tak, likt en duschstång. Finns exempel i tråden från andra.Någon med erfarenhet av feedback sport velo cache?
Säljes med två krokar, men går att bygga ut för att rymma fyra cyklar.
Kanske t.om skulle gå att byta ut fötterna till hjul så man kan rulla in den mot väggen?
Visa bilaga 805725
Någon med erfarenhet av feedback sport velo cache?
Kanske t.om skulle gå att byta ut fötterna till hjul så man kan rulla in den mot väggen?
Jag har haft en sådan ett par år. Först för två cyklar och sedan utökad till 4 cyklar.Någon med erfarenhet av feedback sport velo cache?
Visa bilaga 805725
Har de börjat att sälja arbetsbänkar?Inspirationsbild från det stora möbelvaruhuset jag besökte igår.
Inget för mina 2 rok men tanken är god.
Visa bilaga 817505
Fint! Syns på detaljen att det är uppsatt (med vad som fanns tillgängligt) av en seriös och insatt cyklistInspirationsbild från det stora möbelvaruhuset jag besökte igår.
Visa bilaga 817505
Har de börjat att sälja arbetsbänkar?
IKEA har lite dålig fantasi när det kom til verktyg?Inspirationsbild från det stora möbelvaruhuset jag besökte igår.
Visa bilaga 817505
Seriöst, varför inte hänga en massa ikeanycklar där?IKEA har lite dålig fantasi när det kom til verktyg?
=)Seriöst, varför inte hänga en massa ikeanycklar där?
Jag är faktiskt lite sugen på att fylla på med en oljig kedja och lite annat ur skrotlådan nästa gång jag skall dit...
Handlar bara om prioriteringarInspirationsbild från det stora möbelvaruhuset jag besökte igår.
Visa bilaga 817505
Inspirationsbild från det stora möbelvaruhuset jag besökte igår.
Visa bilaga 817505