Cykel lastvagn med 20 tums hjul?

Vad skall du lasta? Varför är hjulstorleken viktig? Samköra hjulstorlekar på långresa?
Bob yak var länge sen man läste om men den är nog fortf en trevlig bekantskap men bara 16".

Nope, inte sådant, försökte vara tydligt med gaffelände/bakaxel. Vill alltså ha kopplingen i vänster baknav. 20” för det funkar bra på min nuvarande barncykel kärra.
Är alltså ute efter en lastvagn, där jag lasta saker, inte hänga väskor. Fäste i bakaxel för jag tycker det känns betydligt stabilare än saker som fäster i ramen. Med vagnen som fäster i axel kan jag stå upp och bryta i backar. Med barnstol som fästes i ramen så är det vinglig och konstigt. Inte riktigt samma sak, men ramfäste är inget för mig.

Låter som en the y du letar efter.
Du lär få modda antingen barnvagnen eller the y för att kunna hänga i samma ögla i cykeln.
(Men yak och den nlc föreslår hänger ju också i axeln iofs.)

Sökte efter en billig vagn i fjol och landade på en hundvagn.
Jäkligt lätt och smidig men det är ingen fantastisk kvalitet =) Men man vågar ju lämna den ute

Vill ha något med solid botten, möjligt att jag bara moddar om min sons vagn och tar bort kapellet, för det bromsar rejält i motvind. Dock så använder vi vagnen när vi cyklar långt och han behöver vila emellanåt

Tillbaka
Topp