Cykel + pojke = Bra bild! Posta på! Gör bot!

Eric W

Aktiv medlem
Det fanns ju bevisligen behov för en kränkande cykelbildstråd som innehåller enbart killar med/relaterade till cyklar! Så varsågoda kvinnor och män, tjejer och killar: Posta på!

Senast redigerad av en moderator:
Kan börja själv då!

Vår allas älskade Lance!
lancearmstrong1hr.jpg

Vill minnas att det fanns minst någon på forumet, som poserade själv.. Kallingar och gummisnorre?
Jag är övertygad om att den passar här. ;-)

Verkar annars som om män mognar senare, i tanken på att vilja klä av sig inför publik? Eller är han också utnyttjad och kränkt?
537379758_e86eabffeb.jpg

Hittar mest miljönissar som cyklar avklätt? Spar tvätt, praktiskt!

Kanske trådskaparen?

"Skrivet av Eric W igår 23:16 (Dölj användarens inlägg)

Bytheway: När kommer en "Cykel + pojke = Bra bild"-tråd?
Killar kan faktiskt också göra sig bra bakom cyklar, med eller utan kläder! :(

Edit: Stavfel

/ Eric

- Rädda träden, ät en bäver! -

Säljes: FSA The PIG Reducer Styrlager - Helt nytt i kartong

Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2008-12-07 00:50 av Eric W."

Bilden på Lance kan möjligen användas för att förödmjuka mig, men Brakastrutens bild får mig snarast att framstå som Lance. Vem fan blir förödmjukad av en frivillig hel, halv, eller icke naken bild?
Förödmjukelse, det är när du har tagit en bild, publicerat den någonstans, och den sen hamnar som framsida på ett fodral till en porrfilm, där du inte är med. Som ett exempel då. Att man sen valt att publicera sin bild på Flickr är kanske en bidragande orsak, då de flesta som nyttjar bilder därifrån räknar kallt med att ingen någonsin kommer känna igen & protestera mot bruket.

Lance, ser inte ut att märka det, men jag hade frusit värre än fan.
B!

Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Vill minnas att det fanns minst någon på
> forumet, som poserade själv.. Kallingar och
> gummisnorre?
> Jag är övertygad om att den passar här. ;-)
>
> Verkar annars som om män mognar senare, i tanken
> på att vilja klä av sig inför publik? Eller är
> han också utnyttjad och kränkt?
> http://farm2.static.flickr.com/1032/537379758_e86e
> abffeb.jpg
> Hittar mest miljönissar som cyklar avklätt? Spar
> tvätt, praktiskt!

Är det gubben som brukar vara med i insider när han smiskar halvgamla tanter?

Jag efterlyser bilden där 2 cyklister står med ryggarna mat kameran, alldeles leriga, dom håller varann i handen och blickar ut över utsikten

Tack på förhand!

Mmmm, den här tråden kommer bli ett utmärkt exempel på varför den andra tråden får vissa tjejer att bli tveksamma inför happy. Ni kommer helt enkelt inte hitta bilder med cyklar och män som framställs som sexobjekt. Ja visst, nån enstaka naken runkgubbe på en kärringhonda visst, men knappast några bilder där nakna män visas upp för att göra kvinnor upphetsade. Ni kanske kan slå ett slag för jämställdheten och tillverka såna bilder själva?

Som många tjatat sig blodiga om i den andra tråden, det är inte bilderna i sig som är kränkande. Inte särskillt många kvinnor (eller män för den delen) blir förnärmade av att se en naken kvinna.

Brakastruten skrev:
> Kanske trådskaparen?

Japp, fick helt enkelt ta saken i egna händer!!

lleberg skrev:
> Jag efterlyser bilden där 2 cyklister står med
> ryggarna mat kameran, alldeles leriga, dom håller
> varann i handen och blickar ut över utsikten
>
> Tack på förhand!

bff.jpg ht=725

BFS skrev:
> Kneecap: var det inte bilder som kvinnor hetsades
> upp av som eftersöktes?

Tjena!

Det stod det inte.. Dessutom vet jag flera kvinnor som blir upphetsade av bögporr.. Precis som män gillar när kvinnor leker med varandra..

Kneecap skrev:

> Det stod det inte.. Dessutom vet jag flera kvinnor
> som blir upphetsade av bögporr.. Precis som män
> gillar när kvinnor leker med varandra..

Så borde det ju vara, om man vänder på det. Men om jag hyrde en film med ordet "buttfuck" i titeln skulle jag få åka och hyra en annan. Även i sällskap med tjejkompisar.

Här är min åsikt från "tjej + cykel tråden", men kanske passar här med?
"Hallå!
Nu bidrar jag till att tråden hissas upp ännu en gång, och det känns inte bra.
Men, jag tycker att det är stor skillnad på hur bilder upplevs. En tråd som heter typ "tjej + cykel" och som bara skulle rymma grymma idrottskvinnor utövandes sin sport (dh, räser osv) skulle kännas hur bra som helst tycker jag. Men då "tjej + cykel" till största del tolkas som lättklätt, där tjejen i fråga inte utför någon bra, eller för den delen, rolig handling, utan bara finns där som ett objekt, på samma sätt som cykeln, så känns det inte bra tycker jag. I min värld blir dessa då två "saker" som betraktaren (riktat mot en man företrädesvis eftersom de flesta cyklister är män som har ekonomi och tid att bedriva en sådan hobby. Jag inget undantag) kan betrakta och (i alla fall psykologiskt) handskas med på ett likadant sätt. Detta är objektifiering för mig. Sedan är jag fullt medveten om att det finns liknande bilder med killar på (om än inte lika många), men tänk gärna på dessa bilder; ofta är det så att killen "gör något" som i "presterar något" eller också finns en komponent av humor med. Och om ingen av dessa två ingridienser finns med så betraktar i alla fall jag bilderna på olika sätt. Detta har inget med eventuell sexuell läggning att göra, utan är en subtil känsla (som jag tror har med maktordning i samhället att göra och som de flesta också känner om de vågar?) som ger bilderna väldigt olika värden.
Som jag började så retar det mig att jag bidrar med att hissa tråden, men för mig känns det ändå viktigt att få skriva att denna tråd berör mig på ett dåligt sätt och som påpekats många gånger så tror jag att den bidrar till att många kan känna sig illa till mods/inte välkomna/att forumet är ofrächt. Detta till en betydligt högre grad än mängden som tycker att vilket trevligt forum den här tråden bidrar till att skapa. Detta är givetvis bara min åsikt och tro. Tack för mig! /Carl

Eric W skrev:
> Kan börja själv då!
>
> Vår allas älskade Lance!
> http://darrenhe.files.wordpress.com/2008/08/lancea
> rmstrong1hr.jpg?w=499&h=340

Den bilden på Lance har en helt annan dignitet, och den sänder ut helt andra signaler än de många billiga bilderna på tjejerna i den andra tråden. Att han dessutom blivit porträtterad av en av världens bästa och mest beundrade fotografer ger den inte mindre tyngd.

Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Bara för att motbevisa Mytis..
>

mytomspunnen skrev:
> men knappast några bilder där nakna män
> visas upp för att göra kvinnor upphetsade.

Du bara bevisar min tes. Den där bilden och filmen är producerad för att göra homosexuella män upphetsade. Visst, det funkar säkert fint som upphetsningsprodukt för endel kvinnor, men det var inte det som var poängen.
Kom igen nurå och motbevisa mig, visa lite bilder på pojkar + cyklar som är producerade i syfte att reta de kvinnliga lustarna.

Haha, ja, "skådisarna" i Pacific Blue är nog valda för att både tjejer och killar ska ha något att vila ögonen på snarare än bra skådisar. Herr Rey är nog vald för att någon ska kunna cykla snarare än något annat...

Att "kåta upp" en tjej enbart med en bild tror jag är svårare än dito för killar, säger jag rent fördomsfullt utan att veta säkert. Därför tror jag också det blir svårt att hitta en bild som motbevisar mytis tes.

Är det OK om jag hittar en tantsnuskskrift som handlar om en cyklist? Kanske i någon damtidning eller bok. Det saknas ju inte direkt erotik som vänder sig till tjejer men det mesta är nog i textform?

Kupa skrev:
> bild på biker fox

Nja, han är bara en amerikansk variant på mig själv. Dvs. mest bara dryg, inget tjejer går igång på direkt...

the_TnT skrev:

>
> Att "kåta upp" en tjej enbart med en bild tror
> jag är svårare än dito för killar, säger jag
> rent fördomsfullt utan att veta säkert. Därför
> tror jag också det blir svårt att hitta en bild
> som motbevisar mytis tes.

Jag tror att din tes stämmer väldigt väl. Män är mer visuella än kvinnor och har lättare att gå bananas över bild på en lättklädd tjej i en utmanande posé (pose?).

smiley skrev:
> Jag ska sälja min Nishiki.

Är den gul kan du sälja den till bruse! :)

the_TnT skrev:
> smiley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag ska sälja min Nishiki.
>
> Är den gul kan du sälja den till bruse! :)

Haha... Ska bara ta en sväng till Panduro först.

smiley skrev:
> the_TnT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Att "kåta upp" en tjej enbart med en bild tror
> > jag är svårare än dito för killar, säger
> jag
> > rent fördomsfullt utan att veta säkert.
> Därför
> > tror jag också det blir svårt att hitta en
> bild
> > som motbevisar mytis tes.
>
> Jag tror att din tes stämmer väldigt väl. Män
> är mer visuella än kvinnor och har lättare att
> gå bananas över bild på en lättklädd tjej i
> en utmanande posé (pose?).

Jag tror (utan att veta) att detta är BS, åtminstone om vi snackar rent biologiskt. Det gäller väl säkert dig personligen om du säger det (här syftar jag till smiley och inte till the_TNT) men vad har du för belägg för att det skulle gälla kvinnor i stort? I min närmsta närhet bland de kvinnor jag känner bäst så är åtmintone två såna som stärker min tes (er motsatta) och samtliga mina flickvänner (jag haft genom åren. Storleksordning tio ungefär.) har då varit rätt visuella i sin sexualitet. De övriga talar inte så öppet med mig om den saken (jag har heller inte frågat) så där kan jag varken säga bu eller bä.

Vad med Fredrik Ljungberg, David Beckham, Brad Pitt, alla pojkbanden etc? Varför är de så populära hos det täcka könet? Varför säljer snygga manliga artister mer än fula? Inte tror jag att svaret på frågorna ovan ligger i deras enorma intellekt eller deras briljanta humor iaf.

Däremot tror jag att kvinnor är mer ovana (än män) att se individer av det motsatta könet som enbart sexobjekt. De har helt enkelt inte fått lära sig detta från barnsben såsom vi män har. Därav, gissar jag, bristen på porr gjord för kvinnor.

Men jag kan ha fel. Jag har varken vetenskapliga studier som talar för eller emot ovanstående resonemang.

mytomspunnen skrev:
> Vad med Fredrik Ljungberg, David Beckham, Brad Pitt, alla pojkbanden etc?

De är nog fina att titta på och att vara tonårskära i tillsammans med favortihästen, men inget man går runt och blir kåt på?

Nu har jag iofs. väldigt tunn is under fötterna så...

Tillbaka
Topp