Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag bara tyckte det skulle vara smidigt! Om jag nu fråga om det finns varför inte bara svara om man vet? Sen anledningen ja det är väl upp till mig? Det jag skrev va bara exempel. Kanske ska ha öl med mig då? Nu kommer nog tipsen trilla in! :)
Invändningen var inte mot att fika. Fika är grymt. Öl på cykelturer likaså. Men är ölen ordentligt kall när man sticker ut så är den fullt drickbar 3-4h senare också.
Tja, min dakine cykelrygga med blåsa fungerar fint för det. Mellan vätskeblåsa och verktygsfickan fram, har jag pulat ner två kylklampar och två kylskåpskalla öl, överraskat polaren med. Kalla efter 2h hojjande. Noll problem. Hur länge vill du ha det kallt?
Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Gurra101 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och ibland kanske man cyklar med sambon
>
> Varför det?
Huh, what? Men det är en kylväska på den i alla fall...
Skämt åsido, ska det vara en mjuk uttagbar "lunchbox" som får plats i en befintlig cykelrygga eller en ny, extra funktionell rygga med isolering typ Coleman eller Quechua?
Personligen tycker jag Outdoor Products Moxie är fin, den har utrymme för en lunchbox och är skräddarsydd för henne så då slipper du kånka på grejerna ;)
Vill man ytterliggare utnyttja plats optimal, brukar jag ibland frysa vattenflaskan halvfull, för att sedan fylla den full med vatten när jag sticker ut, då har man en kylklamp och kallt vatten kombinerat.
Boldtaar skrev:
-------------------------------------------------------
> Typ en sådan här var det jag hade. Jätte
> smidigt, lättare att göra rent än att tork ur
> hela väska när det råkar bli lite kladdigt
> http://www.ebay.co.uk/itm/SMALL-INSULATED-COOLER-P
> ICNIC-SANDWICH-BAG-CHILDS-LUNCH-BOX-COOL-BAG-BARGA
> IN-/121645518727
Det där såg ju faktiskt inte helt puckat ut för att hålla ölen sval längre.
Is i Camelbaken eller frysa in hela blåsan. Perfekt på varma långlopp. Enda att tänka på är att inte fylla blåsan till bredden om man lägger den i frysen, eftersom isen har större volym än vatten.
Förr fanns det Icebak, en enkel rygga med bara ett tunt tyg mellan ryggen o blåsan. Lovordades av Bobby Thoren när han passerade ökenområden under RAAM.
brukar halvfylla en vattenflaska och frysa den, så slipper man kånka med något som inte ska konsumeras under turen.
ett alternativt och effektivt sätt att kyla är att linda en våt handduk kring cykelväska eller vad det är man ska frakta. avdunstningseffenten kyler på rätt bra. nackdel är att kitet måste ligga i fria luften och att det funkar sämre vid hög luftfuktighet.
men på turer mera av typen cykelsemester är det ett värdefullt sätt att ordna portabel kyla.