Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att inte tala om ordinär biltrafik...Om det är pga att en bil kört för fort, så finns det många arrangemang att överklaga.
Tobias tog givetvis hästen till Blekinge. Gud bevare alla havre-bönder längs vägen.Citerar SVTs artikel:
"Enligt Lindblom har arrangören misskött sig vid tidigare tävlingar och inte gett de boende tillräcklig information om tävlingarna. Bland annat ska följebilar har kört i 100 kilometer i timmen på vägar med hastighetsbegränsning på 30 kilometer i timmen. Vilket enligt honom har lett till att folk har känt sig oroliga för barn som är ute och leker."
Enligt Tobias är det alltså bilarna som är problemet och som skapar otryggheten. Med det resonemanget måste folk i området känna sig otrygga 365 dagar om året (plus den extra dagen när det är skott år) då biltrafiken finns där dygnet runt. Det är bara att förbjuda biltrafiken omedelbart.
Jag undrar hur Tobias reste till Blekinge. Jag hoppas verkligen han inte gjorde det med bil och utsatte alla barn längs med vägarna för fara. Där snackar vi otrygghet som drabbar otroligt många.
Kan man överklaga (vissa) grannars körkort med hänvisning till olämplig hastighet?För att inte tala om ordinär biltrafik...
Vill vi verkligen att Tobias engagerar sig i cyklandet här i landet? ?Jag kollade på en karta och den där Tobias och hans grannar kan lätt ta sig till/från hemmet utan problem. Cyklisterna kommer inte heller cykla inne i hans/deras bostadsområde så barnen kommer klara sig alldeles utmärkt (såvida inte Tobias med grannar kör över barnen själva vilket känns betydligt mer troligt om man tittar på statistik över olycksfall i trafiken). Min slutsats är att Tobias är en sån där omysig rättshaverist som hatar cyklister. Förmodligen är han bara bitter över diverse misslyckanden i livet som han tar ut på andra.
Det vore kul om någon journalist frågade Tobias hur många barn som blir påkörde under linjeloppen på cykel-SM varje år och hur många barn som blir påkörda av bilar årligen. Tobias med grannar borde omedelbart skicka tillbaka körkorten, sälja bilarna och börja cykla istället. Det skulle alla må bra av. Dessutom skulle trafiksäkerheten i området blir oerhört mycket bättre.
Utifrån resonemanget kopplat till den aktuella frågeställningen förefaller någon form av kollektiv bestraffning på anknytningsbasis vara vägen framåt.Kan man överklaga (vissa) grannars körkort med hänvisning till olämplig hastighet?
Upphävt bygglov kopplat till körkort och bilinnehav?Utifrån resonemanget kopplat till den aktuella frågeställningen förefaller någon form av kollektiv bestraffning på anknytningsbasis vara vägen framåt.
Expropriation av villaområdet i fråga på grund av någon grannes innehav av körkort måhända?
Nu börjar jag nog bli lite orolig för egen del, ehuru i en helt annan del av landet men vissa saker sprids ju med vinden. Så kanske att vi skall hålla våra hästar strax innan ditt förslag? ?Upphävt bygglov kopplat till körkort och bilinnehav?
Nej, snabbast, skrev jag.Fast du vinklade det nyss som att de var polismotorcyklarna som körde vårdslöst.
Avlyst brukar det vara, men inte avspärrat. Står väl flaggvakter ute, folk tillåts passera över om det är fritt, etc. Men stollar och sådana som ”bara ska fram” går det inte att gardera sig mot. Varvet brukar vara ca 15km om jag minns rätt, så tar ju lite tid mellan passeringarna.Är det inte avlyst väg?
Nej, snabbast, skrev jag.
Återigen, var har jag gnällt på polisen? Jag har konstaterat att de kör snabbast.Det var intressant att läsa dina inlägg om gången i dom involverade myndigheterna, du verkar ha koll. Men så bryter ditt vanliga gnällande på polisen genom, tråkigt.
Och i det här fallet, vilka utgör störst fara, några följebilar utan någon direkt vana vid större cykeltävlingar, eller poliser med utbildning "lite" högre än till vanliga körkort?
Jag gissar at vi skall vara försiktiga att tillskriva Brf:n detta innan vi med säkerhet vet att det är den som ligger bakom överklagan. Den uppfattning jag har fått är att det är någon form av fb-grupp som försöker vinna legitimitet genom att påskina att det är Brf:n i fråga som är inblandad.bostadsrättsförening?
Under 35 years you have met many ironic Swedes but you belived them :)Switching to English to explain the humour...
This is about the funniest thing that has happened in Swedish Cycling.....
Eric Egelstig told us on Facebook that the SM had been moved to Tierp at 15.30 yesterday afternoon.
I believed him and sent the news on to BBC, Eurosport and UCI.
After that DN wrote it was cancelled. SVT said it was cancelled. SR said it was cancelled.
Eric then explained he was joking. I had missed the joke because Swedish isn't my first language and because I always believe what people tell me in Sweden, in my 35 years here I have never met an ironic Swede. Eric became the first.
However.
The SM HAS now been moved to Tierp. :)
Eric should be nominated as SCF Chairman with myself as communications officer.
What could possibly go wrong?
Nu kan det ju iofs finnas anledning att mota Olle i grind i vissa fall. Det här är åtminstone i min värld ett sådant. Fall.Hade varit kul att se lite officiell statistik på hur många människor som får sätta livet till årligen i Sverige p.g.a. att de blivit påkörda av följebilar i samband med cykeltävlingar.
Och diskriminera inte företagare bara pga deras ålder!Visa bilaga 634039
Bild från Rudersdal/Köpenhamn VM 2011.
Tillåt "gårdsförsäljning" så blir alla nöjda.
Fast nu blandar du äpplen och päron så det står härliga till. ?Man undrar vad som hade hänt om boenden längst sträcken hade försökt stoppa AIK march genom Söder.
Gjordes någon konsekvensanalys här?
Fast nu blandar du äpplen och päron så det står härliga till. ?
Hade fotbollsmatchen arrangerats på din bakgård så hade väl jämförelsen varit mer relevant, nu faller den platt av ganska många anledningar. Ta av dig offerkoftan och njut lite av midsommar istället?Jo, precis, för fotboll är ju en religion och att stoppa
fotbollsfans/fotbollsmatcher etc vore väl hets mot folkgrupp?
Krig har brutit p g a sådant (fotbollsmatcher etc).
Cykling är bara ett fånigt nöje för "tour-de-france-wannabes".
Och ska följdaktligen beivras starkt.
Jo, precis, för fotboll är ju en religion och att stoppa
fotbollsfans/fotbollsmatcher etc vore väl hets mot folkgrupp?
Krig har brutit p g a sådant (fotbollsmatcher etc).
Cykling är bara ett fånigt nöje för "tour-de-france-wannabes".
Och ska följdaktligen beivras starkt.
Det är en sport för både män och kvinnor. Vilken/vilka sporter är manliga?Ni som har problem med att denna tjejsport läggs ner för i år kan ju ta det direkt med mej!!!
Så om en kvinna tävlar mot en man i cykling - vem vinner? Just det.Det är en sport för både män och kvinnor. Vilken/vilka sporter är manliga?
Det är ännu mer drag i den andra tråden…Fredagstråd, fredagstråd - ??.
Tur jag var så snabb med YT-klippet. ?Trollet fick gå.
Hade fotbollsmatchen arrangerats på din bakgård så hade väl jämförelsen varit mer relevant, nu faller den platt av ganska många anledningar. Ta av dig offerkoftan och njut lite av midsommar istället?
Well played, jag brukar vara bra på det där med nyanser i text, men här bommade jag fullt ut :)Oj, oj, oj, jag glömde att det där med ironi och satir är omöjligt på internet.
Skäms på mig.