Sjukt svårt o se hur detta ska leda nånstans... Det är exakt samma tugg från båda sidor på repeat bara..
Du kommer att få rätt ………. om vi cyklister som hänger här INTE kan lägga ner stridsyxorna och istället typ bortse från det som varit. Istället lägga energi på det som kan göras bättre. Viktigt att vi lyssnar på vad närboende vill ha för förbättringar.
Möjligt att du får rätt ändå ……….. om INTE de boende (Tobias och övriga berörda) under några som helst omständigheter kan acceptera tävlingar i området. Kan de inte tänka sig tävlingar eller de vet att ombyggnationerna gör det omöjligt……….. ja då fyller tråden ingen funktion.
Möjligt du får rätt ändå ……….. om musten gått ur eldsjälarna på UCK eller om de är ointresserade av konstruktiv dialog.
Har ögnat igenom denna och den stängda tråden och har uppfattat som att Tobias försöker vara saklig. Påståendet om 100km kan man ju ha synpunkter på eftersom hastigheten inte mätts med laser. MEN jag RESPEKTERAR hans upplevelse. Vi cyklister kan å andra sidan inte garantera att han har fel eftersom inte heller vi har lasermätt alla bilar genom åren.
När en stilla förhoppning om att Tobias et al och UCK kan hjälpas åt att i god tid tillsammans hitta en lösning som är så bra som möjligt för båda parter till 2024.
Undrar ödmjukt om den bana som var föreslagen i år skulle kunna funka för de boende FÖRUTSATT att flaggvaktandet medger acceptabel genomsläpplighet för de boende???? OCH att flaggvaktandet och avspärrningar kan barnsäkra banan???Störning? JA. Men så lite som möjligt!!
Har rannsakat mig själv. Hinner aldrig med allt jag vill. MEN överväger ändå starkt att ställa mig till förfogande som flaggvakt en halv dag om det skulle underlätta ?. Gärna tillsammans med någon yngling med mindre pondus än min ”Ove personlighet”. ?
Nedanstående skrivning som är späckad med killgissningar kan säkert uppfattas som att jag verkligen är ute o cyklar och att jag försöker förstå Tobias Har aldrig kört elit eller servicebil åt elit.
Tag hellre ställning till min första text.
# Hastigheten: Om klungan rullar på i 40 och cyklist behöver sin reserv cykel. Hur lång tid står då bilen stilla innan cyklisten fått sin cykel och fått sin startknuff OCH trasiga cykeln är på taket.
OM (killgissar) detta tar 90 sekunder så behöver bilen snitta 80km/h för att vara ifatt klungan inom 90 sekunder och finnas till hands för övriga cyklister i teamet.
Om ni som kört servicebil kan garantera att ni aldrig sett er ha behov att köra så fort så låt oss veta!
Om 90 sekunder kan anses som rimligt och bilen ska snitta 80 på varvbanan med många kurvor så killgissar jag att den ambitiösa servicepersonalen blir frestad att köra riktigt fort på raksträckorna för att ta igen det man förlorar i alla kurvor.
I praktiken vill dock cyklisten ligga i suget på bilen tills de båda är ifatt o då är 80 för snabbt så jag tänker att det är när cyklist kraschar och inte kan fortsätta men bilen stannat som bilen vill ifatt snabbt.