Cykel Tidningar !!

gradeus

Medlem
Cykel Tidningar !!
Tja! min skola bad mig att hitta lite cykel tidningar då de kanske ska köpa in lite cykel tidningar till bibloteket. Tidningen Cykel och norske tidningen Sykkel vet ja redan, men sedan vill jag ha någon tidning skriven på engelska också, lästa några engelska cykeltidningar på min praktik kommer dock inte på vad de heter. men tips på bra amerikanska cykeltidningar!?
Det ska vara dirt, mtb, dh, bmx, all sorts cykling,
Tack på förhand!

Senast ändrad:
Cykel Tidningar !!
Jag läser Rouleur och tycker den är helt fantastisk. En brittisk tidning med långa reportage, djupa intervjuer, mycket historia och vackert foto. Och nästan fullständigt fri från pryltester och liknande som många andra cykeltidningar ägnar sig åt.

http://www.rouleur.cc

Cykel Tidningar !!
Ta då samtidigt upp det här med särskrivningarnas vara eller icke vara med din skola. Och kanske också användandet av stor bokstav.

Cykel Tidningar !!
Benne skrev:
-------------------------------------------------------
> Ta då samtidigt upp det här med
> särskrivningarnas vara eller icke vara med din
> skola. Och kanske också användandet av stor
> bokstav.

+1

Cykel Tidningar !!
Benne skrev:
> Ta då samtidigt upp det här med
> särskrivningarnas vara eller icke vara med din
> skola. Och kanske också användandet av stor
> bokstav.

Och även stavfel.
Jag hittade följande fel:

Bibloteket, skall stavas Biblioteket.

Nu när du väljer att skriva med särskrivning, liten bokstav och stavfel här på happymtb.org så måste du vara beredd att vi kommer att anmärka på det. Till nästa gång du skriver på den här sidan så tänk igenom dem frågor du kommer få angående dina skrivsvårigheter. Tänk igenom noga på vilka saker vi kommer anmärka på, skriv ner dem på ett pappar, tänk ut dem mest banala saker vi kan anmärka på i ditt skrivande och träna på att besvara dem.

Ett nybörjarfel man gör, är att man bara skriver de frågor man vill ha och de man kan svara på - resten får vara. Det ska givetvis vara precis tvärtom. Det är de svåra frågorna som man behöver tänka igenom i förväg.

Ett annat nybörjarfel är att man skriver grupper i stället för frågor. Skriv inte bakgrund, uppväxttid, ekonomi, garantivillkor, etc.- utan skriv riktiga frågor ända fram till frågetecknet!
Skriv frågan som du tror att den skulle låtit, om lyssnaren eller läsaren hade tänkt högt!

Visst det här är en cykelsida, och vi snackar om allt omkring cyklar men det kommer braka ihop om vi inte alla lär oss använda ett korrekt skrivet språk till varann.

Senast ändrad:
Cykel Tidningar !!
Kassler skrev:
> ...tänk igenom dem frågor du
> kommer få...
>
> ...tänk ut dem
> mest banala saker vi kan anmärka på...
>

Über-pedagogik eller Besserwisser-fail?

Edit: För att återgå till ämnet så är tyska Tour (som redan nämnts lite diskret) faktiskt riktigt bra.

Kanske måttligt intressant med just tyska, beroende på vilken typ av skola det gäller, men den är värd att åtminstone fundera på.

Det är också en ren landsvägstidning, vilket inte ingick i din uppräkning.

Senast ändrad:
Cykel Tidningar !!
gradeus skrev:
> Tja! Min skola bad mig att hitta lite cykeltidningar...

> Tack på förhand!

Ett sent tips på en svensk blaska: Kadens
www.kadens.se

Cykel Tidningar !!
HaraldN skrev:
> Kassler skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...tänk igenom dem frågor du
> > kommer få...
> >
> > ...tänk ut dem
> > mest banala saker vi kan anmärka på...
> >
>
> Über-pedagogik eller Besserwisser-fail?
>

Nej då, total ironi, tycker ibland tonen på den här sidan är lite grå och trist när folk skriver frågor. Han ville ha tips på bra cykeltidningar och så börjar folk anmärka på hans skrivande.

Jag är uppväxt med skriv och läs svårigheter så jag reagerar när folk tror att man är outbildad för att man skriver fel.

Och jag ska också hålla mig till ämnet.

Gradeus, här har du lite tips på tidningar!

BMX:

Dig BMX
BMX PLUS

MTB:

What Mountain Bike
Mountain Bike Rider ...så klart

Här finns lite mer tips om tidningar och är du intresserad av online magazines så har du en lista här med länkar:

http://www.bonthronebikes.co.uk/help/cycling-magazines

Senast ändrad:
Cykel Tidningar !!
Har du nu läs- och skrivsvårigheter så vill jag inte trampa på dina tår, dock så tror jag 99% av allt dålig grammatik på forumet beror på lathet och slarv. Det är så mycket behagligare att läsa inlägg man inte behöver läsa om tre gånger för att förstå innebörden. Jag tycker åtminstone man kan begära att man får rubriken korrekt.

För övrigt påpekade Harald lite subtilt ditt felaktiga användande av dem istället för de. Ett tips, använd alltid "dom" så kan det inte gå fel.

Tillbaka
Topp