Cykel till sambo

Cykel till sambo
Hej!
Tänkte be er experter om tips. Min sambo vill ha en cykel att ta till och från jobbet, samt cykla med hunden, då även på grusväg. rakt styre är det som gäller. "tjejram" är också att föredra . Har ni några bra tips? Har sökt i forumet utan att riktigt hittat något.
Pris runt 6-7k kanske. Plus /minus.
Tack på förhand.

Senast ändrad:
Cykel till sambo
Ska ni använda en sån koppelfjäder i ramen så brukar den sabba framväxelns vajer. White cykeln såg ut som en helt ok allt i allo hoj. Viktigt är att det finns öglor för skärmar och hon vill säkert ha stöd oxå. Då brukar kolfiber gå bort.
Om man ska använda cykeln o lämna den ute så är det trevligt att köpa lite rostskyddade m4 o m5 skruv. De som följer med rostar ofta efter ett kort tag utsatta för elementen. Om det är inbyggda växlar kolla då upp att det är shimano Nordic på cykeln. Det är ofta Europa naven på billigare. De har mycket tunnare rostskydd och lyser ilsket röda efter ett år. Skeppshult har de riktiga. Crescent hade det inte innan. Inte så viktigt om man gör rent o tvättar men kolla ett cykelställ på närmaste station.

Senast ändrad:
Cykel till sambo
Just White'n ovan är inte superbra gällande stänkskärm, då ögglan vänster sitter lite dumt till under bakbromsen.
Min sambo har en sådan, och där fäste vi skärmens vänstra hållare i ena skruven för bromsadaptern.

Cykel till sambo
Cykel till sambo
Pfaff sa:
Sixten Fors sa:
Pfaff sa:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60339772/

Eller?
Hur långt pendlar damen ifråga?
Priset är ju mitt-i-prick. Och på det 40% rabatt :)

Coolt, för samma pris som en Roadlite får man 50% mer* cykel, hur bra är inte det! :)

* = mätt i gram

Ja det är ju frågan om cykelns användning och användarens preferenser som varken du eller jag har svaret på.

oavsett om ja skulle få 300% med cykel skulle ja aldrig köpa en canyon skulle inte ens ta emot den om den så kastades på mej pga ja utvecklat avsky mot märket utifrån en viss användares ständiga tjat om just detta märket....

Cykel till sambo
darkforce sa:
Pfaff sa:
Sixten Fors sa:
Pfaff sa:

Eller?

Coolt, för samma pris som en Roadlite får man 50% mer* cykel, hur bra är inte det! :)

* = mätt i gram

Ja det är ju frågan om cykelns användning och användarens preferenser som varken du eller jag har svaret på.

oavsett om ja skulle få 300% med cykel skulle ja aldrig köpa en canyon skulle inte ens ta emot den om den så kastades på mej pga ja utvecklat avsky mot märket utifrån en viss användares ständiga tjat om just detta märket....
Det går bra. IKEA är grymma på just cyklar, går inte att slå dem.

Cykel till sambo
darkforce sa:
Pfaff sa:
Sixten Fors sa:
Pfaff sa:

Eller?

* = mätt i gram

Nu är det ju så att de flesta som frågar efter råd om cyklar här vill ha ganska mycket för ganska lite pengar. Postordertyskarna är ju de som ligger bäst till, oavsett vad man tycker om saken.
Om inte Sixten hade hunnit före (vilket han ofta gör då han verkar vara väldigt aktiv på forumet) så hade garanterat någon annan tipsat om Canyon.

Jag har väldigt svårt att förstå varför en persons rekommendationer skulle få dig att tycka illa om ett visst märke, men det är din förlust. Själv tycker jag det är ganska barnsligt beteende.

Cykel till sambo
Sixten Fors sa:
SteezeBall sa:

Peth sa:
Sixten Fors sa:

Bara 1300kr eller knappa 20% över TS budget.

Det framgår inte exakt vad kanske och +/- ovan innebär. Men du kanske vet något som inte jag vet?

Alla tips välkomnas med öppna armar. så även en cykel ~1k över budget :-) tack för er som har er tid. Roadlite verkar uppskattas av många?

Cykel till sambo
SteezeBall sa:
Sixten Fors sa:
SteezeBall sa:

Peth sa:
Sixten Fors sa:
Bara 1300kr eller knappa 20% över TS budget.
Det framgår inte exakt vad kanske och +/- ovan innebär. Men du kanske vet något som inte jag vet?
Alla tips välkomnas med öppna armar. så även en cykel ~1k över budget :-) tack för er som har er tid. Roadlite verkar uppskattas av många?
Dotterns Roadlite AL i stl. herr small som väger 8,5 kg med 35 mm grusdäck. Köpte på rea för 6300 kr och har sedan uppgraderat en smula, slutsumman blev 10000 kr.

Bilagor

• 170330_002_L.jpg
    170330_002_L.jpg
    498.5 KB · Besök: 33
Cykel till sambo
ceel sa:
darkforce sa:
Pfaff sa:
Sixten Fors sa:
Pfaff sa:

Eller?

* = mätt i gram

Nu är det ju så att de flesta som frågar efter råd om cyklar här vill ha ganska mycket för ganska lite pengar. Postordertyskarna är ju de som ligger bäst till, oavsett vad man tycker om saken.
Om inte Sixten hade hunnit före (vilket han ofta gör då han verkar vara väldigt aktiv på forumet) så hade garanterat någon annan tipsat om Canyon.

Jag har väldigt svårt att förstå varför en persons rekommendationer skulle få dig att tycka illa om ett visst märke, men det är din förlust. Själv tycker jag det är ganska barnsligt beteende.

canyon e säkert skitbra men efter en viss herres ständiga predikan om detta o alla uträkningar o tabeller o f*n vet allt så vill ja bara spy så fort ja hör canyon o därigenom utvecklat ett hat mot märket

Tillbaka
Topp