Cykel Vasan

Cykel Vasan
Jag känner folk som har kört på 4.30 med downhillcyklar :)
Har själv kört med fetto-FS och när jag tänker efter så har jag aldrig kört vasan på något annat än FS. Visserligen betydligt kortslagigare saker än en Enduro, men ändå.
Greja till geometrin så att du sitter bekvämt rejsigt och stumma upp dämparna så är det bara att köra. Se över däcken också.

Cykel Vasan
Bara att skaffa snabbrullande däck så kommer du kunna köra lika snabbt som XC-räsers på platten.

Grovmönstrade stigdäck och XC-däck kan skilja rejält i rullmotstånd vilket betyder 10-30min längre tid över cykelvasan.

http://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

Utgår man ifrån testet så är det Racing Ralph, Rocket Ron eller Nobby Nic i snakeskin och tubeless ifall man tänker använda däcken senare för stökig stigcykling.

Senast ändrad:
Cykel Vasan
Rydell sa:
Lulle sa:
Är det ingen som har kommenterat den groteska särskrivningen än?

Cykel Vasan är en särskrivning ja. Sorry om jag ej skrivit rätt. Har man inget bättre för sig så kan man ju....... Leta fel hos andra
Du har stort "L" i leta när det borde varit litet "l". Vidare så saknas punkt sist i meningen. Du hade kunnat flytta en av de överflödiga punkterna före "Leta" till slutet av meningen. ;)

Cykel Vasan
Att ni orka

Bilagor

• FB_IMG_1464892336649.jpg
    FB_IMG_1464892336649.jpg
    41.2 KB · Besök: 27
Cykel Vasan
Lulle sa:
hm sa:
När det är en fråga, om en cykel till vasan är det väl inte fel om det är särskrivet?

"Cykel Vasan på en Specialized enduro 1x10 är […]"

Lulle vad är det som stör dig så mycket så att du måste lägga energi på detta? Misslyckades du med att bli svensklärare och måste därför hävda dig genom att sätta dig på andra som av misstag särskriver något? Nu är det så att jag har inte dyslexi men har ett barn som har det. Tänk dig för det finns de som mår ruggigt dåligt av sin dyslexi och att kränka någon för sitt handikapp är inte så sjysst.

Cykel Vasan
Kommer att köra på en spectral iaf :) nu åter-går vi till trådens ämne istället.
Det kommer nog gå galant att cykla på en enduro, men jag tror inte att du ska räkna med pallplats om du nu inte har sjuk fysik. Så länge man har roligt så och apropå roligt så hoppas jag att många happyiter ska på experium på kvällen, klent med partyfolk där i fjol :)

Cykel Vasan
Zliper sa:
Kommer att köra på en spectral iaf :) nu åter-går vi till trådens ämne istället.
Det kommer nog gå galant att cykla på en enduro, men jag tror inte att du ska räkna med pallplats om du nu inte har sjuk fysik. Så länge man har roligt så och apropå roligt så hoppas jag att många happyiter ska på experium på kvällen, klent med partyfolk där i fjol :)

Har ingen grym fysik och siktar inte på pallplats :) en liten utmaning av en arbetskamrat och det blir 2016 då hon har ett gäng lvg tävlingar i år. Det är bara ett plus för mig så jag kan bättra på fysiken :) tack för tipsen.

Cykel Vasan
Rydell sa:
Lulle sa:
hm sa:
När det är en fråga, om en cykel till vasan är det väl inte fel om det är särskrivet?

Lulle vad är det som stör dig så mycket så att du måste lägga energi på detta? Misslyckades du med att bli svensklärare och måste därför hävda dig genom att sätta dig på andra som av misstag särskriver något? Nu är det så att jag har inte dyslexi men har ett barn som har det. Tänk dig för det finns de som mår ruggigt dåligt av sin dyslexi och att kränka någon för sitt handikapp är inte så sjysst.

Det var en replik till hm.

Cykel Vasan
Lulle sa:
Rydell sa:
Lulle sa:
hm sa:

Jag ska fan börga särskriva hella tiden så lulllle får ännu mindre et liv och måste vara inne på happy hela sin vakna tid o slänga ut dryga troll kommentarer:)

Cykel Vasan
Lulle sa:
Rydell sa:
Lulle sa:
hm sa:

Och jag har en liten släng av dyslexi därför jag avsluta med ett ?
Snarare så att ts glömt ett "till" eller ett , i rubriken .
Skulle han skrivit cykelvasan tror man ju det är en fråga om loppet och inte om lämplig cykel för loppet ?

Cykel Vasan
hm sa:
Lulle sa:
Rydell sa:
Lulle sa:
hm sa:

Och jag har en liten släng av dyslexi därför jag avsluta med ett ?
Snarare så att ts glömt ett "till" eller ett , i rubriken .
Skulle han skrivit cykelvasan tror man ju det är en fråga om loppet och inte om lämplig cykel för loppet ?

Ja, och därför svarade jag med ett förtydligande.

Cykel Vasan
johnny165 sa:
Lulle sa:
Rydell sa:
Lulle sa:
hm sa:

Jag ska fan börga särskriva hella tiden så lulllle får ännu mindre et liv och måste vara inne på happy hela sin vakna tid o slänga ut dryga troll kommentarer:)

go for it!

Cykel Vasan
Fattar inte hur mycket folk kan haka upp sig på en sak som detta med "Cykel Vasan".
Som ni ser så är det nog det enda jag har särskrivit i denna tråd. Hade inte koll på om det skulle särskrivas eller inte och gjorde en chansning då namn inte följer samma regler när det gäller grammatik som andra ord. Dåligt av mig att inte kolla upp den rätta stavningen innan jag skrev här. Ber ödmjukast om ursäkt för att ha trampat Happyrides språkpoliser på tårna som inte har något bättre för sig än att leta fel hos andra.

Senast ändrad:
Cykel Vasan
Rydell sa:
Fattar inte hur mycket folk kan haka upp sig på en sak som detta med "Cykel Vasan".
Som ni ser så är det nog det enda jag har särskrivit i denna tråd. Hade inte koll på om det skulle särskrivas eller inte och gjorde en chansning då namn inte följer samma regler när det gäller grammatik som andra ord. Dåligt av mig att inte kolla upp den rätta stavningen innan jag skrev här. Ber ödmjukast om ursäkt för att ha trampat Happyrides språkpoliser på tårna som inte har något bättre för sig än att leta fel hos andra.

Som grundregel kan man ju säga att man inte särskriver på svenska... Men däremot på engelska! Ganska lätt regel att komma ihåg.

Jo det är ytterst störande särskilt i en rubrik.

Om du ska bli surgubbe kan du be om ursäkt till alla som kommit med konstruktiva svar i tråden också. :)
Pumpa dämparna hårdare och kör vasan vettja. Varför inte liksom? :)

Cykel Vasan
NickPick sa:
Rydell sa:

Som grundregel kan man ju säga att man inte särskriver på svenska... Men däremot på engelska! Ganska lätt regel att komma ihåg.

Jo det är ytterst störande särskilt i en rubrik.

Om du ska bli surgubbe kan du be om ursäkt till alla som kommit med konstruktiva svar i tråden också. :)
Pumpa dämparna hårdare och kör vasan vettja. Varför inte liksom? :)

Så man är alltså en surgubbe för att man råkar särskriva något. Det är inte så att det är den som känner sig tvingad till att kommentera en särskrivning som är surgubben ? Ska be om ursäkt till alla som givit konstruktiva tips? Hur fan tänker du ? Om man tycker det är så störande med särskrivningar så kanske man ska hålla sig borta från diverse forum på nätet. De som stör sig så mycket kan ju ta och söka upp forum för svensklärare eller för det som stör sig så mycket på särskrivningar.

Tillbaka
Topp